Waar zal ik eens beginnen... Ik ben op zoek naar iemand die westernles kan geven in Amerongen. Het gaat nu voornamelijk om de basis.
Ik zal eerst eens wat vertellen over mijn paard en ik. Ik heb een kwpn merrie van 17 jaar. Ze heeft altijd op hoog niveau cross gelopen en gesprongen. Ik heb altijd dressuur matig les gehad en ben ook een paar keer naar een wedstrijd geweest, dit was alleen geen succes... Odith vindt dressuur gewoon helemaal niks, je doet haar er geen plezier mee en dit laat ze aan alle kanten merken.
In mei 2012 is ze bevallen van een pracht valk veulen, mc Yellow Joy. Dit was een groot geschenk voor ons hele gezin.
Toen ik het rijden weer oppakte was er altijd wel wat. Ik ben het zat om een gevecht te hebben met mij paard, omdat ik iets wil wat haar misschien pijn doet (krijgt wel regelmatig een 'apk' door een 'fysio') of iets wat zij totaal niet leuk vind. Dus wil ik het roer omgooien!
Ik wilde altijd al western rijden, dit was mijn droom. Nu heb ik sinds 2 weken een western zadel en hoofdstel waar ik onwijs blij mee ben! Het is een wereld van verschil qua rijden op Odith, je merkt dat ze veel meer ontspannen loopt, geen idee hoe dat kan want ik ben natuurlijk een leek qua western rijden maar misschien merkt zij de ontspannen houding en instelling van mij.
Ik wil erg graag hier mee door gaan en dus de basis leren, de merrie leert vrij snel dus hoop ik dat het lukt om ONS om te scholen. Als mijn jaarling merrie dadelijk de juiste leeftijd heeft bereikt wil ik ook onwijs graag western met haar gaan rijden en daar verder in gaan.
Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Ben jij, of ken je iemand, laat het alsjeblieft weten!!
In Woudenberg zit een grote western manege en ik heb met Shannon destijds in Maarn gelest bij een hoefsmid aan huis, die huurde iemand in die om de week les kwam geven.
Daar leste ook iemand uit Leersum, ik moet even opzoeken hoe die dame heet, zij reed heel hoog en zit hier op bokt. Misschien dat die zelf inmiddels ook les geeft!
Dank voor de reacties! Mirthe, als je zou willen kijken hoe ze heet, heel graag!! De manege in Woudenberg ken ik inderdaad, die ga ik ook even contacten
gaucho
Geplaatst: 10-09-13 16:23
Denk dat Alice Zijlstra heel goed bij jou zou kunnen passen als ik jouw verhaal hoor