Hierbij weer een verslagje van ons, ditmaal reden we de 44 km, klasse II te Onstwedde. Om half 7 begonnen we met laden en sinds Jet terug is van Eva en Willem gaat het laden geweldig! Ze stond dan ook binnen 2 min. Wat heerlijk om dan op weg te gaan zonder deze voorgaande stress. Iets over half 7 reden we weg en om 7:20 kwamen we aan in Onstwedde.
Jet uit de trailer gehaald, wat leert een paard iedere keer toch veel van zo’n wedstrijd, Jet keek amper op of om en ging gelijk lekker grazen, mijn moeder en Marloes bleven bij haar en stapten haar vervolgens in.

Samen met Helene melde ik mij aan en liepen we terug naar de trailer om Jet vervolgens voor te keuren, hartslag 40, locomotie A en verder geen bijzondere uitspatters.. we mochten dus starten. Nog even snel naar de voorbespreking terwijl Marloes en mijn moeder Jet opzadelde.

Onze tweede massastart, ditmaal met maar 11 starts maar wat deed ze het weer braaf, ze startte voorop en liep een mooi regelmatig tempo. De eerste 11 km draafden we met de groep mee, daarna besloot ik om het rustiger aan te doen en op 19 km kwam ik bij mijn groomteam aan, bleek dat we nog gemiddeld 15,5 km p.u. reden. Even pauze dus, Jet wat slobber laten happen en ik mijn vochtgehalte ook weer op pijl gebracht haha!

Daarna gingen we rustig verder en kwam ik mijn groomteam op 26 km weer tegen, daarna zijn we gaan stappen, achteraf bleek dit veel te lang te zijn en verloren we snelheid, toen we binnenkwamen op de vetgate zaten we op 13 km p.u gemiddeld. Achja, weten we dat voor de tweede ronde.
Jet vervolgens direct aangeboden, hartslag 48 en locomotie was top. Door naar de vetgate, Jet at super, iedere wedstrijd gaat dit beter, ze trekt zich niet zoveel meer aan van wat om haar heen gebeurd. Heerlijk. Ik kon rustig in het gras vertoeven terwijl mijn top grooms Jet verzorgde. We overlegden nog eventjes over een aantal dingen en konden vervolgens weer van start.

Jet begon fanatiek en halverwege het pad stopte ze.. getver.. Mw. dacht alleen nog maar in de achteruit te kunnen. Gelukkig ging ze weer snel vooruit, ook bij de bruggetjes moest ik ditmaal afstappen. Ik bedacht me dat het handiger was geweest om misschien de tweede ronde samen met iemand te rijden, Jet was niet echt gemotiveerd. Ik probeerde haar vooruit te krijgen en zag inmiddels twee ruiters voor mij rijden en al snel kreeg Jet er weer zin in!

Bij het groompunt op 7 km snel gekoeld en weer verder. De tweede ronde ging stukken sneller en we waren dan ook zo weer op het terrein. Nu voor de finish 500 meter gaan stappen ipv. 1,5 km haha!

Jet meteen aangeboden, hartslag 48. Top! Nu flink aan het eten gezet en in beweging gehouden. Vervolgens naar de nakeuring gelopen en Jet na laten keuren, super, locomotie was top, darmgeluiden waren iets minder maar niet zorgelijk. Dus.. ja weer een winstpuntje erbij!
We hebben weer ontzettend genoten van de wedstrijd en de mensen om ons heen, iedereen ontzettend bedankt, grooms, vrijwilligers en de wedstrijd organisatie! Wat is zo’n wedstrijd toch altijd weer genieten!
Groetjes van ons!