Na mijn eerste ervaring met de westernsport: [WN-ITP] De eerste western ervaring is een feit
Om daarna de stoute schoenen aan te trekken en te vragen of ik ook met mijn bijrijdpaard Carmijn mocht starten met de lessen in deze voor mij geheel nieuwe tak.
Spannend, om met een Nederlander: Een Groningermerrie van 1,70 en een miep (ik) die beide helemaal geen ervaring hebben een nieuwe uitdaging aan te gaan. En ik moet zeggen, het bevalt ons beide erg goed! Hierbij dan ook de foto's van onze tweede les. We zijn voornamelijk nu nog het sturen aan het oefenen (er moet wat sneller worden gereageerd) en wat stemcommando's, ook zijn we aan het werken om haar (Carmijn) wat losser te krijgen in haar lijf en hebben we oefeningen om haar recht te richten en daarbij wilt Carmijn onder het zadel niet achteruit dus meteen nog een goede oefening erbij. Aan het op de voorhand vallen en constant tempo laten we dan nog een beetje zitten. Eerst lekker de basis, dan komt de rest. Daarbij zal mijn houding ook niet al te best zijn, maar dat is voor mij de zoveelste oefening
En dan na eindelijke alle tekst, de foto's!
De Nederlander in kwestie:

Voordat de les begon hebben wij al zo'n 20 minuten losgereden waardoor we meteen met de les kunnen beginnen:

Beginnen meteen met sturen en het buigen van het lichaam. En dat is nog best lastig met al die dingen tegelijk.

Kijken, sturen, reageren

Rechtuit en zodra zij afwijkt meteen de andere kant op. En uiteraard het sturen.

Hierna hebben we het HO en achteruit meegepakt, maar helaas geen foto's van. Toen de oefening met galop, en jemig wat vind ik haar rechter galop moeilijk! De galop is voor mij en haar de moeilijkste gang. Om dan ook nog te sturen, tempo te houden en te blijven zitten. Ja, dat is overduidelijk een werkpunt!

Dan stijgen we op, en werd het in een keer wel heel lastig
Maar uiteindelijk hebben we dan een heel tevreden combinatie.

Carmijn is inderdaad te dik, ook al aangegeven bij haar eigenaresse maar daar heb ik helaas dan ook verder niks over te zeggen. Ik ben al heel blij dat ik de tijd heb om haar minimaal 3x in de week te rijden. Verder wordt en dan ook eigenlijk niks met haar gedaan wat ik erg zonde vindt van zo'n werklustig paard.
Ik heb weer genoten, maar het is ook zeker aanpoten! Wij rijden overigens met touwhalster omdat ik Carmijn vrij heftig op het bit vond reageren de laatste keren. (Bezoekje tandarts
) Het was geen probleem om met touwhalster te rijden dus kwam dat ons wel goed uit. Hopelijk kunnen we de volgende keer weer afwisselen.Tips, tricks voor mij of voor haar is uiteraard welkom! Moet nog veel leren en ervaren maar ben al heel blij met de lessen die ik nu krijg.
Fijn weekend!