[SGW] Verslagentopic SGW Texel 7 en 8 september 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Verslagentopic SGW Texel 7 en 8 september 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 19:16

Kom maar op met de verslagen, ik ben benieuwd hoe iedereen het gehad heeft.
Gelukkig op deze eerste dag geen rare valpartijen o.i.d, in ieder geval niet met vervelend letsel, een duikelingetje zit er altijd wel bij natuurlijk.

curly2day

Re: Verslagentopic SGW Texel 7 en 8 september 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:31

Hier een lekker dagje achter de rug, goed georganiseerd. Misschien alleen een tip, om wat op het parkeren van de gewone auto's te letten, ze parkeerden in de middag bijna de doorgang vast.

Dresuur ging minder lekker, maar ze liep de hele week al wat minder, springen 1 balkje en de cross foutloos, mooi in de middenmoot geeindigd. En er was nog iets van het nrps uit en daar waren we 2e geworden, net niet de beste nrps' er van die dag. Morgen nog even over het strand, helaas vroeg de wekker vanwege het hoge water.

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:26

Ik had m'n L debuut, en dat is in alle opzichten goed gelopen. Kreeg hem al opgezadeld zonder kapot getrokken hoofdstel, afgetrapte ijzers en losgebroken paard richting dressuurringen. Dat was al beter als vorig jaar. Dressuur liep hij lekker, 192 punten geloof ik. Springen ging niet mooi, maar wel foutloos. Viel niet mee met al die haakse bochten. En in de mooie cross, met enkele nieuwe leuke, mooie hindernissen heb ik genoten. Ging als een speer. Ook de hindernissen die ik vooraf nog als mogelijk te weigeren zag. Zoals de paddenstoelen, de "opsprong", en het water (kan altijd lastig zijn). Was dus foutloos. Alleen wel redelijk wat tijdfouten. Hij wilde soms teveel het initiatief overnemen, en heb hem dus bewust regelmatig teruggenomen. Was uiteindelijk 8e. Niet slecht voor een debuut. Maar heb misschien wel wat spijt dat ik hem niet wat meer door heb laten lopen. In Neede zal ik maar weer wat meer gas geven. Verder nog een paar keer lekker op het strand gereden van de week. Het was dus weer fantastisch allemaal. Organisatie bedankt, en tot volgend jaar.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:05

wat een super weekend heb ik gehad zeg
gisteren was ik hindernisrechter
vanmorgen is mijn dochter gestart in de B paarden
met de dressuur zeek het van de regen dus tot op ons bot nat :P
de dressuur ging zozo
vanmiddag springen in een stralend zonnetje
ze had 1 balkje en in de cross was ze foutloos
ze is ergens in de middenmoot geëindigd
kortom een super blije meid die megatrots op haar paard is en ik ben als moeder ook super trots op haar +:)+
het was allemaal weer top geregeld
complimenten voor de organisatie
nu ga ik druk trainen met mijn knollie en hoop volgend jaar ook mee te kunnen doen
maar dan moet ik heel hard aan de gang :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:49

Gister als hindernis rechter bij de vaten gezeten (hindernis 3) erg leuk om te doen we hadden er maar 1 met een weigering.
Vandaag een mooie dag. Dochter reed mee in de BB voor t eerst foutloos met springen dus al erg blij.
Maar de cros was erg verwarend. Zaterdag avond mee gelopen met k de jong, crossbouwer. Waar ze veel uitleg heeft gekregen. Maar waarschijnlijk is er s'morgens wat anders bedacht (regeltje) en niet aan de rijders BB bekentgemaakt waardoor het voor mijn dochter en ook voor haar eveneens BB rijdende vriendin erg verwarrend werd toen de hindernis rechters andere dingen vertelden dan die ze de avond ervoor gehoord hadden van dhr, de jong.
Graag in het vervolg ook de ruiters het veranderen van de spelregels vermelden ook al rijden ze B B.
Verder mooi georganiseerd en ik heb genoten van het weekeind. Volgend jaar wil ik best weer mee helpen en mijn dochter rijden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:24

Het was een leuke wedstrijd en super organisatie! Schimmel liep eerste keer M heel braaf rond, alleen de hindernis met de schapenvellen was erg eng. 20 m van tevoren al in de ankers, even laten kijken en daarna was het goed. Het zal de geur wel zijn geweest ofzo. :+

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:43

Had ik vorig jaar in de B precies zo EvelienH. Was verder geen moeilijke hindernis, maar stond er toch voor stil. Denk idd de geur. Dit jaar in de L zat hij er niet in. Weet dus niet hoe hij er evt. dit jaar op zou reageren.

vascol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:10

Een geweldig weekend gehad! Erg druk maar een heleboel blije gezichten gezien!
Gister zelf gereden, dressuur 207, balkje met springen en foutloos gecrosst! Hij had de sokken er lekker in dus daardoor 3 sec te snel binnen. Uiteindelijk de 4e prijs op mogen halen!

Vandaag de boel opruimen en dan is het weer klaar voor dit jaar......

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:21

EvelienH schreef:
Het was een leuke wedstrijd en super organisatie! Schimmel liep eerste keer M heel braaf rond, alleen de hindernis met de schapenvellen was erg eng. 20 m van tevoren al in de ankers, even laten kijken en daarna was het goed. Het zal de geur wel zijn geweest ofzo. :+

Daar moest ik vorig jaar ook flink knijpen Eef :j
Knap gedaan!

Mooie resultaten zo te lezen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:19

Hierbij ook mijn verslagje van m'n L debuut, ben erg tevreden.

Dressuur 198 punten, stond hiermee 7e.. Dit wist ik pas achteraf dus nuchter gaan springen en gaan crossen. Wel voor het eerst dat ik zulke punten rij met een sgw dus dat is wel fijn. Nu ook iets langer losgereden en meer dressuurmatig op gepakt..
Springen ging erg fijn, ze voelde wel iets sloom maar dat ik op de hindernissen aan reed erg fijn. Foutloos gesprongen. Daarna keuren, hartslag van 54.. Erg blij mee want in het verleden was dit nog een stuk hoger. Conditie gaat vooruit :) Losspringen voor de cross, ze trok er wel fijn aan maar niet zo als normaal, had het idee dat ze moest plassen, maar dat deed ze niet. Toen gestart, vanaf dat ik het hok in liep was ze wakker.. :) Pakte super fijn aan, overal heel simpel overheen, paddenstoelen keek ze niet eens op, smalletjes ook erg simpel. Dit dinsdag nog geoefend want vond ze maar raar. Oefenen heeft goed geholpen. Waterbak erg simpel en verder ook. De enge greppel had ik m'n twijfels over maar volgens instructeur was het erg simpel. Ja makkelijk praten :) Toch aangereden en ze sprong super fijn erover.. Helaas een stop op de hindernis voor de brug, daar moest ik wat terug rijden maar ze had haast en kwam weinig terug. Hierdoor geschrokken van de brug. 2e keer aanrijden zo erover en verder erg fijn naar de finish. IK was nu 26 seconden te langzaam, 1e keer met klok gereden en deze ging piepen voor de picknicktafel. Balen van de stop want anders redelijk in de tijd gezeten.. Al met al wel super tevreden voor de 1e keer L. Een jaar geleden nog over de kop gegaan in het B. Op naar gorssel volgende week :)

Nog de complimenten voor de organisatie, super rekening gehouden met alle tijden, het was top. De bodem was perfect ondanks de vele regen in de ochtend. Op naar volgend jaar !