[WN] show staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hutch84

show staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 09:05

Een vraag over show staarten
hoe bepaald je de beste kleur bij de staart van je paard als de staart uit diverse kleuren bestaat?

Mijn sorrel heeft de kleuren zwart zilver wit en diverse tinten bruin/ sorrel in zijn staart
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
er zitten dus ook tinten bruin in de staart die gewoon dezelfde kleur als de manen hebben

Nu wil ik voor de wedstrijden zijn staart wat voller hebben.
welke kleur kan je dan het beste kopen? Zijn er gemengde staarten te koop.
Extentions zijn geen optie omdat hij in een groep gehuisvest wordt

mogelijkheden om staarten te bestellen heb ik al gevonden via de zoek functie
http://www.ebay.com/dsc/Equestrian-/315 ... 888&_sop=1

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:14

ik zou eerst maar eens uitzoeken of je wel met een nepstaart mag starten, volgens mij mag het bij de AQHA alleen als je er dispensatie voor hebt. (of het moet weer veranderd zijn...)

even gezocht, dit staat er in het rule book:
SHW300.3 Tails may be lengthened by hair attachment only with no attachments of any kind to the tailbone.
Laatst bijgewerkt door cissy op 05-09-13 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:15

er zijn wel van de gemeleerde staarten te koop :j

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:17

Die staarten knoop je aan/onder de staartwortel toch?
Dan zou ik gewoon vos pakken.
De verschillende kleuren van je paard vallen er dan toch overheen.
Maar waarom wil je hem eigenlijk opvullen?
Zo op de foto's zie ik een mooie volle staart.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:26

Nee hoor ook de AQHA staat het gebruik gewoon toe. Is al jaren zo. Anders hadden er al heel wat op het NK bv een probleem gehad :D

Kwa staart en de kleur die je nodig bent: ligt het eraan welke uitvoering staart je wilt gaan gebruiken. Je hebt looptails, Grommettails, en wraptails. De plaatsing van die verschillende modellen is dus belangrijk voor je de kleur uit gaat zoeken. Ik heb zelf alleen maar Wraptails. Ik vind die mooier hangen en lijken natuurlijker in beweging. Die hangen niet onderaan de staartwortel, maar zitten iets hoger om de wortel heen.
Je moet je dus kijken naar de overheersende kleur op dat punt waar die staart komt te hangen. En die kleur pak je als tail. Anders gaat het opvallen dat je er wat in hebt hangen :D
Mijn ene vosje heeft ook 2 kleuren in de staart. Binnenin is het veel meer flaxen en buitenom zitten rooiere haren. Omdat ik een Wraptail heb is die dus rooier. Zou ik daar een flaxen pakken valt het op.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 09:33

cissy schreef:
SHW300.3 Tails may be lengthened by hair attachment only with no attachments of any kind to the tailbone.

Wat daar staat is dat je het niet aan het staartbotje mag knopen, niet dat je geen extensions mag gebruiken.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 10:00

De foto van zijn achterkant is van drie jaar geleden.
Dus zo is zijn staart nu niet. Zijn weide maatje vind het leuk om met zijn staart te spelen als de staart gevlochten is of in staart zak zit. En het duurde even eer ik dat door had. Dus de staart hangt nu los.
Moet hem nu alleen vaker borstelen

De boven kant is dus ook mooi vol de onderkant heeft wat vulling nodig op show
Maar dat is mijn smaak.

Van die verschillende modellen wist ik niet
Ik ken maar 1 manier en ga daar eerst even in verdiepen.

Vind het erg lastig omdat de buiten haren de rode kleur zijn maar binnen duidelijk zicht baar de donkere andere aanwezig zijn

Spicegirl hebben die gemengde staarten een speciale naam?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:08

Romkabouter schreef:
cissy schreef:

Wat daar staat is dat je het niet aan het staartbotje mag knopen, niet dat je geen extensions mag gebruiken.

zeg ik dat dan? Ik vroeg het me af en heb het opgezocht en dat is wat er staat. Het mag dus blijkbaar wel.

Ik weet dat er een hele tijd geleden een hengst was die zijn staart was verloren en die mocht geen nepstaart dragen maar heeft daar later dispensatie voor gekregen. Waarschijnlijk omdat die wel aan het staartbeen geknoopt moest worden omdat er verder niet veel staart meer over was..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 11:22

cissy schreef:
zeg ik dat dan?

Zo lijkt het wel :D

cissy schreef:
ik zou eerst maar eens uitzoeken of je wel met een nepstaart mag starten, volgens mij mag het bij de AQHA alleen als je er dispensatie voor hebt. (of het moet weer veranderd zijn...)

14cecile14

Re: show staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:01

Mijn vorige paard had dezelfde kleur staart als jouw paard ook met het lichte erdoorheen, vooral aan de bovenkant. Ik weet dat KEBO een staart heeft die goed bij deze kleur staart past. Misschien wat prijzig maar dan heb je wel de goede kleur en goede kwaliteit. Als je een foto stuurt weten zij welke kleur je moet hebben.

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:23

http://www.show-tails.nl/index.html

Hier heb ik ooit onze showtail gekocht.
Er zijn meerdere manieren om vast te zetten, dus dat is net wat je zelf het handigst vindt, maar ze zijn over het algemeen goedkoper dan de meeste die ik toen gevonden had(en nee, ken ze verder niet,dus geen reclame :D :D )

Emmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 18:26

hutch84

Re: show staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 21:46

na nog eens goed het paard en de staart bekeken te hebben wil ik gaan voor een gemengde bruin
kebo heeft inderdaad mooie staarten en nu ook een leuke aanbieding voor mensen die niet iets volume bij moeten hebben
namelijk een 1/4 pond voor 50 euro

ik ga eens kijken wat zij mij adviseren

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:21

Romkabouter schreef:
cissy schreef:
zeg ik dat dan?

Zo lijkt het wel :D

cissy schreef:

en dus heb ik het opgezocht en het bleek anders.... zo goed??