[WN] Ervaring Western Wranglers nieuw vennep ? wie o wie ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovereining

Ervaring Western Wranglers nieuw vennep ? wie o wie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 11:13

Beste Bokt mensen

Ik heb een Quarter Horse en doe pleasure en Reining met haar.
Nu sta ik bij een boertje in Aalsmeer maar wil nu een naar een andere stal met een goeie bak en ruime stallen waar de paardjes buiten komen.
Wenekers hoor ik goeie dingen over en de bakken zijn super maar vind het er te massaal en wil graag me paardje buiten hebben staan. Nu hoorde ik dat Western Wranglers een niet zo een hele grote stal is waar je ook western les kan krijgen en de paarden buiten komen.
Wie heeft ervaring met deze stal ? komen ze buiten hoe zijn de stallen , de bak , de mensen die er staan en werken ( sfeer ) en de lessen ?
mag je er ook eventueel je eigen trainer mee nemen ? ik heb nu Jurgen Pouls ......ik kan niks van ze vinden over mensen die ervaring hebben of les hebben van ze of over de mensen zelf.
alleen de website van western wranglers zelf. als ik de namen google kom ik niet veel verder qua wedstrijd ervaringen alleen wran.

wie kan mij informeren ? want ik wil graag verder komen in de sport en op me huidige locatie lukt dat niet

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:49

Western Wranglers zijn hele aardige mensen, maar als ik jou zo hoor met jouw plannen zou ik eerder kiezen voor Wennekers. Ik heb ook altijd gedacht dat het voor mij te grootschalig is, maar sta er nu 2 jaar en bevalt mij erg goed. Paardje staat ook lekker buiten. Hier mag je ook je eigen trainer meenemen.

Misschien is Golden Way Stables in Woubrugge ook nog wel te doen voor je?

lovereining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 15:27

gaucho schreef:
Western Wranglers zijn hele aardige mensen, maar als ik jou zo hoor met jouw plannen zou ik eerder kiezen voor Wennekers. Ik heb ook altijd gedacht dat het voor mij te grootschalig is, maar sta er nu 2 jaar en bevalt mij erg goed. Paardje staat ook lekker buiten. Hier mag je ook je eigen trainer meenemen.

Misschien is Golden Way Stables in Woubrugge ook nog wel te doen voor je?

dank je wel voor je reactie
daar kan ik idd ook nog kijken ik heb ze opgezocht en vond ze op FB
dit is een nieuwe stal maar net te ver voor mij maar ga er wel ff kijken

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:47

Woubrugge is het oude Horsezone, toch? Ben er nog nooit geweest, maar in oktober organiseren ze een wedstrijd.

Meer in de buurt ligt Wennekers inderdaad. De stal ken ik zelf niet als klant, maar ik ben er wel een aantal keer gestart op wedstrijd.
Zelf sta ik tot volle tevredenheid op Lone Star Western Stable in Alphen aan den Rijn, maar dat is denk ik ook iets teveel uit de buurt :D

Edit: western wranglers ken ik alleen van naam :)

Anoniem

Re: Ervaring Western Wranglers nieuw vennep ? wie o wie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:43

Bij Jan en Brigitta sta je super. Ik zou er zéker even langs gaan als ik jou was, om jezelf een beeld te vormen en je vragen te stellen. Ga even kijken, praten en sfeer snuiven. Hartstikke lieve en gastvrije mensen, met een groot hart, en dol (en vakkundig) met de paarden.
Doe ze de groeten van me.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 08:24

Ik sta zelf al een paar jaar bij Western wranglers. Ik rijdt geen Western, maar heb heel bewust voor deze stal gekozen omdat de paarden er veel buiten komen, en er veel aandacht is voor het welzijn van het paard.
Paardjes staan in de zomer met goed weer dag en nacht op het land. In de winter met vries weer ook op het land, en anders in grote paddocks.
Er is een overdekte roundpen en een grote, fijne buitenbak.
De lessen die Jan en bri geven zijn erg prettig, en van hoog nivo. Er worden ook regelmatig clinics georganiseerd.
Daarnaast staan er gewoon hele gezellige mensen :). Kom eens kijken zou ik zeggen!

lovereining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 11:40

Sonja schreef:
Bij Jan en Brigitta sta je super. Ik zou er zéker even langs gaan als ik jou was, om jezelf een beeld te vormen en je vragen te stellen. Ga even kijken, praten en sfeer snuiven. Hartstikke lieve en gastvrije mensen, met een groot hart, en dol (en vakkundig) met de paarden.
Doe ze de groeten van me.

heb je er zelf ook gestaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:02

Niet gestaan, was helaas net te ver weg voor mij, anders had ik het wel geweten. Maar ik heb een behoorlijke tijd bij Jan gelest en meerdere malen daar clinics gevolgd.

NicoleEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:13

Beste Lovereining

ik was aan het googlen en kwam je topic tegen
ik heb er ruim een jaar gestaan en moet je eerlijk zeggen, niet met alle tevredenheid is geweest.
het is waar dat de paarden alle dagen hele dagen buiten staan dat is ook super , nadeel is dat de sommige groepen veel wisselen waardoor er toch wel voor wat onrust kan zorgen
ik heb aangegeven dat ik mijn paard liever niet bij bepaalde paarden geplaatst wou hebben en hier werd dan geen gehoor aan gegeven , jammer
ze hebben er een grote bak maar is niet altijd te rijden en niet geschikt voor reining.
bij veel regenval te nat en bij vorst niet te bereiden, wordt niet met alle regelmaat gesleept en ben je aangewezen op de round pen waar je alleen in mag rijden en max 3 personen in kan en niet tijdens de lessen en de bodem over het algemeen niet best is en zwaar . er stond dan wel eens een trekker in ( de weg ) of was deze net gesproeid, de longeer speel bak is super je kan er lekker longeren en je paard kan er lekker gek in doen
de stallen zijn niet groot en best donker ( container boxen ) behalve de uitloop stallen waar er maar 4 van zijn en allen bezet.
de kosten € 315,-- ( ik gaf mijn eigen voer ) ( uitloop €375,-- ) vind ik overwegend hoog voor wat je er kan en vooral moet doen. ( zelf mesten hooi
( netten ) vullen. dmv rooster 1x in de week padocks mest ruimen van 15 ! paarden helpen paarden binnen en of buiten zetten
het trainen van een paard kost € 365,-- ex je lessen die je er apart bij moet nemen
dit is overwegend duur als je je bedenkt dat je paard door een EK trainer kan laten trainen voor € 350,-- incl. je lessen en wordt je paard GOED getraind voor de reining

ik heb nu ervaring met ROY VAN DER HOEVEN van de KALVERHOEK Zaandam en ben super tevreden over deze stal waar ik 325,-- betaal incl mesten padock twee super binnen bakken met geschikte reining bodem een hele grote buiten bak waar je paard ook los in mag
je bent hier erg vrij wordt niet constant op je vingers gelet en bent leuk met je paard bezig
super leuke mensen top sfeer ( ook onder elkaar ) en lekker naar buiten kan met me paard er worden onderlinge wedstrijden georganiseerd en onder elkaar wordt er veel hulp geboden en ondernomen de lessen zijn hier € 25,-- prive en van super Niveau . Als je les hebt van Roy of Jefrey en je rijdt je paard gewoon buiten je les in de bak en er valt hun iets op waar je ff aan moet werken wordt er meteen ( KOSTELOOS !!! ) hulp geboden op een leuke manier
ze geven je even een tip en nemen dan eventjes de tijd v je en tijdens je les gaan we hier weer even verder aan werken.
Roy kijkt naar het paard en de ruiter ik en mijn paard zijn erg goed vooruit gegaan en kan je deze stal echt aanraden als je goed en vooral leuk vooruit wilt gaan in de western sport
mijn dochter van 10 lest ook bij Roy en kan nu Super rijden op Enzo en gaat super
ik heb geen ervaring met wennekers en ook niet met de golden stables . ben wel wezen kijken bij de Golden stables en het ziet er aan de westernkant wel super netjes uit parchtige nieuwe bak.

maar ik moet eerlijk zeggen dat ik gewoon heel erg tevreden ben over de KALVERHOEK en ROY VAN DER HOEVEN het Manegement is er super georganiseerd ( altijd aanwezig ) en erg vriendelijk en altijd bereid om je te helpen en onder elkaar valt veel te regelen bv binnen en buiten zetten van je paard of als je op vakantie bent is er wel iemand die je paard wilt doen geen gedoe met roosters of hele hoge kosten. men is hier leuk met paarden sport bezig erg betrokken met elkaar gezellige sfeer mooie kantine en super kwaliteit van les. ruime stallen binnen of buiten super te rijden bakken. De stallen zijn Goed gevuld met Stro en ze krijgen drie x per dag kracht en drie x per dag ( veel ) hooi van zeer goede kwaliteit

Toen ik net bij WW stond kreeg ik een erg betrokken gevoel en heb er veel geleerd over het hebben van een eigen paard. Tenslotte was het mijn eerste . Dit werd later minder en merkte ik op dat er groepjes werden gecreëerd waar ik mij niet op mijn gemak voelde zelfs buiten gesloten. het plezier in paard rijden werd me een beetje ontnomen als gevolg dat ik deed me ding en ging weer weg
NIKTA kwam bij WW ( dochter van Jan ) om de boel te ondersteunen en het ging qua kwaliteit direct vooruit en had ook meteen gevolg voor de sfeer in positieve zin. ze gaf leuk les het de beste intenties en hielp je ook even als je ergens mee zat. BV EEN PAARD DAT DE TRAILER NIET IN WIL ? DAN HELPT NIKITA GRAAG EVENTJES MEE ...ze draaide nergens haar hand voor om. DIT MAG BEST EVEN GEZEGD WORDEN ...
Helaas is Nikita niet langer aktief bij WW en dat was direct te merken ook
het management vind het lastig zakelijk en prive gescheiden te houden zoals in de huidige nieuwsbrief BV te lezen is en dat merkte je ook op stal wat ook weer invloed had op de sfeer.

ik ben nu twee maanden weg bij WW en niet met ruzie weggegaan of zo maar ik merk wel dat ik er weg ben zeg maar......

er kunnen leuken dingen onder elkaar gedaan worden zoals een strandrit of een weekend weg dit is ook wel ondernomen en daar heb ik wel met plezier aan deelgenomen.

de loslopende hond vind ik ook een nadeel mijn man is twee keer uit het niets gegrepen
prima als avond waakhond als er geen mensen meer op het erf komen maar overdag hoor je in mijn ogen zo n hond in een kennel te houden en niet los t elaten lopen als deze niet te vertrouwen is

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 16:46

Goldenway stables Woubruggen.
Super bodems, weidegang en gewoon alles op en aan :)

lovereining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 18:58

Sonja schreef:
Niet gestaan, was helaas net te ver weg voor mij, anders had ik het wel geweten. Maar ik heb een behoorlijke tijd bij Jan gelest en meerdere malen daar clinics gevolgd.

ik kan me voorstellen dat de lessen van jan als goed ervaren zijn en zijn clinics leuk waren maar u kan niet oordelen over hoe de stal zelf is ?
ik heb een aantal PB berichten van mensen ontvangen die er gestaan hebben en zeg maar niet allemaal heel positief zijn.
het is jammer dat deze mensen niet op de topic zelf willen reageren

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:06

Misschien moet je gewoon zelf een keertje gaan kijken en je eigen ervaring op doen / sfeer proeven.

Iedereen heeft andere prioriteiten.

Bijvoorbeeld voor mij is dat:

- weidegang
- uitrijmogelijkheden
- binnenbak (met liefst bodem geschikt voor reining). Mijn paard wordt echt knettergek als ik 'm in de winter niet kan rijden, ook al staat ie de hele dag in een paddock.

Voor mij is met dit wensenlijstje Wennekers de meest geschikte stal binnen de omgeving (o ja, past ook nog binnen budget)

Ik hoor zelf ook mensen die heel tevreden zijn over de kalverhoek, ik zou daar zelf niet voor kiezen ivm de beperkte mogelijkheden tot weidegang en buiten rijden.

Dit is voor iedereen weer anders, dus bedenk wat je belangrijk vindt en ga met dit wensenlijstje op verschillende stallen kijken.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 19:52

Welke stal je ook kiest: Er zijn altijd mensen die super tevreden zijn en altijd mensen die er nooit meer willen staan.
Dit ligt voor een groot deel aan de de mensen zelf (positief en negatief),.
Je moet, net als bij je paard, wel bij elkaar passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:09

lovereining schreef:
Sonja schreef:

ik kan me voorstellen dat de lessen van jan als goed ervaren zijn en zijn clinics leuk waren maar u kan niet oordelen over hoe de stal zelf is ?
ik heb een aantal PB berichten van mensen ontvangen die er gestaan hebben en zeg maar niet allemaal heel positief zijn.
het is jammer dat deze mensen niet op de topic zelf willen reageren

Ik ben er vaak genoeg geweest om me er een goed beeld bij gevormd te hebben :) Jan kwam niet altijd bij mij, ik leste ook daar met mijn paarden. En ook voor een bakkie koffie was je daar altijd welkom.
De stallen waren OK en heerlijk luchtig, de paarden kwamen zo veel mogelijk buiten en de bakken waren prima.

Waar ik uiteraard geen oordeel over heb, is hoe de sfeer van de pensionklanten was, of welke (al dan niet individuele) (prijs-)afspraken er waren/zijn.
Ik heb ook nooit zoveel boodschap aan anderen, begeef me niet in groepjes/circuitjes, en doe m'n eigen ding. En prijzen/afspraken onderhandel ik uit tot stalhouder en ik allebei een goede, of anders géén deal hebben. Simple as that.

Waarom ga je niet gewoon ff langs om te kijken en praten? Ze vreten je vast niet op en met een beetje mazzel is de koffie net klaar :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 23:09

Romkabouter schreef:
Welke stal je ook kiest: Er zijn altijd mensen die super tevreden zijn en altijd mensen die er nooit meer willen staan.

Amen goed gesproken!

Helaas schijnt het in de paardenwereld zo te gaan dat als je ergens weg bent er geen enkel positief ding meer gezegd kan worden. Er zijn mensen die een wel heel negatief beeld schetsen, wat ik niet zo herken.
Ik vind dat wel jammer. Loop al heel wat jaren in de paarden wereld rond, en heb nog nooit zo'n prettige stal gezien als waar ik nu sta.
Maar goed daar gaat de discussie niet over. Kom gewoon eens langs, en vorm je eigen beeld! Ik denk dat je het dan het beste kunt beoordelen.

NicoleEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:01

madelein schreef:
Romkabouter schreef:

Amen goed gesproken!

Helaas schijnt het in de paardenwereld zo te gaan dat als je ergens weg bent er geen enkel positief ding meer gezegd kan worden. Er zijn mensen die een wel heel negatief beeld schetsen, wat ik niet zo herken.
Ik vind dat wel jammer. Loop al heel wat jaren in de paarden wereld rond, en heb nog nooit zo'n prettige stal gezien als waar ik nu sta.
Maar goed daar gaat de discussie niet over. Kom gewoon eens langs, en vorm je eigen beeld! Ik denk dat je het dan het beste kunt beoordelen.

Beste Sanne

ik snap dat jij het er naar je zin hebt.
Ik liep gewoon tegen te veel dingen op waar niks aan gedaan werd, niet te bespreken was of niet gingen veranderen.
na mijn vertrek liep ik tegen nog een aantal dingen op waar ik erg in teleurgesteld ben.
ik ben niet meer negatief gaan praten na mijn vertrek maar mijn negatieve punten waren juist de reden van vertrek.
Deze punten waren al eens besproken maar werd niks aan gedaan .er zijn punten die gaan opvallen als je weg bent juist omdat ze ook anders kunnen en ik geloof dat ik in mijn reactie niet geheel negatief ben toch ? Heb mijn mening gegeven aan iemand die hier om vroeg.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:26

Beste Nicole,
Ik ben gelukkig niet de enige die het prima naar de zin heeft. Daarom adviseerde ik de TS ook om zelf te komen kijken, om zelf een beeld te kunnen vormen. De mensen die hier weggegaan zijn, zijn vaak niet voor niks weggegaan. Of het klikt niet, of er zijn dingen gebeurd, waardoor er weinig positiefs meer te melden is.

Nee je bent niet alleen maar negatief, maar dusdanig negatief en veroordelend dat je hiermee een bedrijf schade aan doet of aan kan doen. Dat is denk ik iets waar je goed over na moet denken voor je dergelijke dingen op het internet zet. Je zou het zelf ook een beetje jammer vinden denk ik als een ontevreden klant zulke berichten over jouw bedrijf op het web zou zetten.
Maar goed, ieder zijn mening dat is zeker waar.

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:25

Goldenway Stables is een prima stal met 2 reining bakken en de paarden kunnen de zomer in het land. Je mag eigen instructeurs hebben. Jurgen geeft dacht ik, in dec. een clinic. Alleen is het geen kleine stal. Nu zo'n 75 paarden en het is de bedoeling dat dat richting de 100 gaat. Helft dressuurstal en helft westernstal.
5 oktober is er zoals de bedoeling is een open dag met allerlei demonstraties en stands. Zoek je een kleine, gezellige stal,Tsja..... Hoop, dat je iets leuks kan vinden.

En ik heb les van Jan gehad maar dat haalt het niet t.o.v. andere trainers die ik heb gehad.

Rob44

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:14

Beste lovereining

Om te zien of deze stal bij je past zou je echt is langs moeten gaan, bekijk de omgeving en praat met de mensen. Net zoals je een klik met je paard moet hebben moet je dat ook met de stal ongeachte hoe goed die aangeschreven staat.

Ik kom er zelf niet om te rijden maar een enkele keer om ze met kleine klusjes te helpen. Wat ik kan zeggen is dat deze mensen altijd klaar staan voor de paarden, ze doen meer dan hun best om het welzijn van de paarden voorop te laten staan (zoals het denk ik hoort). Uiteraard zal je positieve en negatieve berichten lezen maar je zal zelf moeten beslissen.

Persoonlijk herken ik hun niet zoals Nicole het beschrijft zoals het daar is, Jan en bri doen er alles aan de bakken goed bij te houden (zover ik weet) elke dag gesleept (uitzonderingen daargelaten). Het is misschien geen hyper moderne ranch maar er is wel aandacht en sfeer.

Ik zou je aanraden er een keer langs te gaan, bel ze op en vraag wat de mogelijkheden zijn.

mb1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:01

madelein schreef:
De lessen die Jan en bri geven zijn erg prettig, en van hoog nivo. E

Mag ik vragen welk niveau? Sorry hoor maar op deze stal is het slecht geregeld.

Wennekers , Golden Way Stables, Kalverhoek etc zijn allemaal goeie stallen en tuurlijk heeft elke stal wel wat maar western wranglers zou ik echt iedereen afraden.
Ken verschillende mensen die daar zijn geweest met hun paard om hun paard te laten trainen maar tevergeefs... geloof dat de trainer zelf heel wat trainingen nodig heeft.
Gelukkig zijn er genoeg goede stallen die het goed met de paarden en de klanten voor heeft dus er is keus genoeg.
Succes in je zoek tocht je zult gerust een leuke stal vinden.

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:51

Nou ik moet zeggen dat mijn kleine man afgelopen (lees nacht ervoor) als heel positief heeft ervaren een 9kg hooi net! en die was weg ja weet ze krijgen te weinig op locatie waar ik sta heb je clinic rond 10 en ben je al voor 9 op locatie (wat ik normaal vind) is box leeg staat hij heerlijk in een paddock! Dus ja jammer dat het voor mij te ver weg is icm een belangrijk iets anders zou ik et heel serieus overdacht hebben!

Jeltje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:43

madelein schreef:
Beste Nicole,
Ik ben gelukkig niet de enige die het prima naar de zin heeft. Daarom adviseerde ik de TS ook om zelf te komen kijken, om zelf een beeld te kunnen vormen. De mensen die hier weggegaan zijn, zijn vaak niet voor niks weggegaan. Of het klikt niet, of er zijn dingen gebeurd, waardoor er weinig positiefs meer te melden is.

Nee je bent niet alleen maar negatief, maar dusdanig negatief en veroordelend dat je hiermee een bedrijf schade aan doet of aan kan doen. Dat is denk ik iets waar je goed over na moet denken voor je dergelijke dingen op het internet zet. Je zou het zelf ook een beetje jammer vinden denk ik als een ontevreden klant zulke berichten over jouw bedrijf op het web zou zetten.
Maar goed, ieder zijn mening dat is zeker waar.

_/-\o_

wendytjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:50

ik les daar ook super sweer en leuke lessen super leerzaam en ze kunnen in padock staan en een buite bak en roundpen
groetjes