Vandaag was de Fjordencrossles in Renswoude waar ik aan mee ging doen! In 1e instantie zou ik met mijn 12jarige Fjordje meedoen, maar omdat er zoveel mensen uitvielen, deed een lesklantje van mij op deze Fjord mee en ging ik op haar moeder Renza.
Renza is een 17jarige merrie, die vanaf haar 7e op pensioen heeft gestaan bij mijn oma ivm spat. Daar is ze ontzettend dik geworden en is een aantal keer hoefbevangen geweest. Op 1 april dit jaar hebben we haar weer opgehaald, omdat mijn oom geen tijd meer voor haar had. Ik was in de hemel toen ze terug kwam.
Zij is namelijk mijn allereerste ponietje die ik toen ik 5 was gekregen heb!Sinds ze hier staat is ze ontzettend opgeknapt, ze is super op gewicht, de hoefsmid heeft haar hoeven ontzettend opgeknapt en ze is zooooo vrolijk en geniet van alle aandacht! We zijn rustig aan het rijden aan het oppakken, ze is nog ontzettend stijf in haar hele lichaam. Ook heb ik al een paar keer een sprongetje met haar gemaakt in de bak wat ze ontzettend leuk vind! Oren erop en gaan!

Vandaar dat ik vond dat ze dit ook wel aan kon, zolang we maar rustig aan deden.
Ik ben ontzettend trots op haar, omdat ze pas 4 maanden weer onder het zadel is en ze alles ontzettend goed oppakt! (Tevens is ze gister voor het eerst sinds 8 jaar weer voor de koets geweest wat ze super doet!)
Sorry voor het lange verhaal, maar het is wel van belang om de foto's en mijn trots te begrijpen. En nu, relax en geniet!

Losrijden.

Wat op- en afsprongetjes.

Klein parcoursje.

Tussendoor.
En toen kwam het grote probleem, het water.
Klinkt niet heel dramatisch, maar Renza is al haar hele leven ontzettend bang voor water! Afspoelen gaat bijna niet, om elk klein plasje moet ze heen lopen. Dus ik zei tegen de instructrice: "Als jij het voor elkaar krijgt dat Renza het water in gaat, krijg je een taart van me!" Ze kwam echt niet bij het water in de buurt! Ook met de instructrice ernaast wilde ze er absoluut niet in! Dus ja, als vooruit niet gaan, dan maar achteruit. 

Foto ziet er heftiger uit dan het was! Maar toen stond ze er in 1x in! Snuivend, trillend en om zich heen kijkend stond ze met 4 voeten in het water.
Uiteraard lieten we het hier niet bij en moest ze er vaker in!

Het is helemaal te zien aan haar dat ze het nog wel een beetje spannend vond. Maar ze deed het wel!
En uiteraard is Renswoude geen Renswoude als je niet in de grote plas gaat, dus dat gingen we ook proberen!

Ze vond het op een gegeven moment zelfs leuk! We zijn lekker nat geworden, maar we hebben ontzettend genoten!
Laatste foto is met haar halfzusje, ze zijn allebei van Jarbo.
Ik heb ontzettend genoten en ik heb het idee dat Renza ook heeft genoten!
Fotografen ontzettend bedankt voor de super foto's!
Laten jullie een reactie achter?

Voor ik vragen krijg: de DA heeft bevestigd dat de spat helemaal vast gegroeid is en dus geen pijn meer veroorzaakt.
En ja, ik kom mijn belofte na, ik zorg er voor dat de instructrice een taart krijgt.