Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vele plezier en succes! 
! Ik denk dat velen het sterk worden ervaren! het is een soort enthousiame van je paard! op zich niets mis mee maar niet veilig en handig in de cross! jij kent namelijk het parcours en je paard niet... dus het is handiger dat ik als amazone het tempo en de afstand op de sprong aangeef
thuis trainen op controle helpt ECHT! ik heb er veel aan gehad! het is ook eigenlijk het enige wat ik tijdens mijn lessen van zowel dressuur, spring als mijn cross instructeur mee krijg! TEMPO controle! en dat dan wel in 3 verschillende diciplines in verschillende oefeningen! dat maakt het juist zo leuk en uitdagend! caresje schreef:Welk level heb jij horsemaniac?
En Bedankt voor je uitleg maar ik kan zowel als springen als dressuur alle gewenste tempo's rijden dat ik wil (wel heel veel werk aan gehad om dat te kunnen).
En Ik spring thuis niet zoveel, op school en op wedstrijd 1 meter (op school ook hoger).
Als het je wel lukt in dressuur en springen dan weet ik zeker dan gaat het je in de cross ook lukken!
alleen moet je heeeeeeeeeeeeeeeel veel oefenen. mogelijk dat een bit je erbij kan helpen, maar ik denk persoonlijk dat als je de training erop aanpast dat je het meeste resultaat zult hebben! dus gewoon het bos in galop training doen en van regelmatig van race galop naar verzamelde galop terug schakelen en weer weg! en dan zo trainen dat je met een hele kleine hulp heel veel reactie van je paard krijgt! als ze het snappen en je past het toe in de cross snappen ze het nog steeds! die van mij is nu eindelijk echt heel fijn in de cross! soms wel iets enthousiast maar dat mag! als ze maar wel luisteren en terug komen als het moet!
)