ander zadel, welke?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

ander zadel, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:11

Hallo ik heb net een 4-jarige E-pony gekocht en ben van plan endurance met hem te gaan doen. Maar nou komt de zadelmaker binnenkort langs omdat zijn huidige zadel niet echt lekker ligt. Ik ben dus hoogst waarschijnlijk een ander zadel nodig maar nu weet ik niet wat voor een soort zadel ik zou nemen. Ik heb wel de ambities om endurance te gaan doen maar de pony moet nog veel leren dus wie weet komen we er wel nooit.. Zijn er bijvoorbeeld ook zadels die zowel voor recreatief rijden als voor de endurance geschikt zijn en zijn die ook betaalbaar?

Somebitch

Re: ander zadel, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:23

Het is maar net wat je lekker vind zitten. Ik rij gewoon op m'n dressuurzadel en heb nergens last van. :)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 06:41

Boomloos?
Een kennis van mij heeft een zael volledig vn kunststof. Super mooi ding. Weet alleen níet hoe ie heet en zal best genoeg kosten.

loessie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 09:53

Massimo trail. Heerlijk zadel voor endurance, dressuur of recreatief. Maar is natuurlijk persoonlijke mening en afhankelijk van de bouw van je paard. Gewoon lekker een paar proberen bij een zadelpasser.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:37

xIirtJj schreef:
Boomloos?
Een kennis van mij heeft een zael volledig vn kunststof. Super mooi ding. Weet alleen níet hoe ie heet en zal best genoeg kosten.

Boomloos vind ik persoonlijk een afrader voor endurance, gezien de drukverdeling (of het gebrek daaraan). Alle kracht komt op de stijgbeugels en die puntbelasting is niet echt bevorderlijk voor de rug.. :=

Verder zou ik geen speciaal endurance zadel kopen. Laat iets aanmeten door een zadelmaker wat goed past en waar jij goed in zit, dat is het allerbelangrijkste!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:07

Een goede zadelmaker kan je daar best goed in adviseren.

En boomloze zadels moeten volgens mijn mening afgeschaft worden ;)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:10

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 12:36

Ik heb nu een Wintec pro endurance.
Een zadel dat op een dressuur gebaseerd is, maar door de aanpasbare beugelriem ophanging erg goed aanpasbaar voor andere houdingen (zoals springen)
De zit is niet erg diep waardoor je wel zelf kunt verzitten bij langere ritten (vind ik zelf erg fijn)
Maar zo zijn er vast nog meer merken die je kunt proberen.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 08:59

Ik rij boomloos en met een dressuurzadel.
Ik ondervind met beide geen problemen.
Er zijn ook mensen die klasse 3 rijden met een boomloos zadel.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:13

Dankjulliewel voor jullie meningen en adviezen:) ik denk dat ik inderdaad maar lekker van alles ga proberen met de zadelmaker en er 1tje op proef neem voor ik hem koop:)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 14:10

Kijk eens naar een podium zadel, deze vind ik persoonlijk nog het fijnst tot nu toe :)