Wanneer een klasse hoger bij TREC

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moonshine88

Wanneer een klasse hoger bij TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 12:41

In september start ik in de kennismakingsklasse in de TREC. Ben erg benieuwd hoe het zal zijn, lijkt me erg leuk.
Maar wanneer ga je nu een klasse hoger, ik kan het nergens vinden.

Ik weet wel dat je 3 keer in de T1 mag starten.

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:47

Hieronder een uitleg rechtstreeks van de website van Trec club nederland gehaald.

Citaat:
Om TREC te starten heb je geen startkaart nodig en hoef je nog niet lid te zijn van de vereniging. Je mag 3 keer starten zonder lid te zijn van TREC club Nederland, waarvan maximaal 2x in één jaar.

TREC wedstrijden kennen verschillende wedstrijdniveaus, die telkens wat meer vragen van de conditie of technischer zijn qua opdrachten en hindernissen.

De T1 is de kennismakingsklasse, deze is voor beginnende TREC ruiters die nog geen lid zijn van de vereniging. De T2 is vergelijkbaar qua niveau, maar is voor ruiters die wel lid zijn van de vereniging. In de T3 wordt het een stapje moeilijker met navigeren en zijn de hindernissen moeilijker. De T4 is de hoogste Nationale klasse.

Een ruiter die net begint met TREC start over het algemeen in de T1 of T2. Er is bij TREC club Nederland geen verplichte promotie, dus je kan ook in deze klasse blijven rijden. In deze klasse mag je tijdens de POR in een groep (equipe) van 2-3 personen rijden. In de T3 mag dit ook, maar dan met maximaal 2 ruiters. Vanaf de T4 start je individueel.

moonshine88

Re: Wanneer een klasse hoger bij TREC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:26

Ja dit had ik allemaal gelezen maar wanneer mag je overgaan naar T3 bijvoorbeeld? Bij zoveel uitgereden wedstrijden o.i.d?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:27

Dat mag je gewoon. Daar zijn geen regels voor :)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:36

o oke, dus ik hoef bijvoorbeeld ook niet T2, en T 3 door om in T4 te komen. (niet dat ik dat doe maar even ter info)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:41

Nee, dat klopt. Of het slim is, is een tweede :+ Maar er zijn geen winstpunten te verdienen. Er zijn alleen regels over starten onder je niveau.

Ruiters mogen niet starten in klasse T2 indien hij of zij al eerder is gestart in klasse T4 en rijdt op een paard of pony dat al minimaal klasse T3 heeft gestart. (Indien er geen T3 of T4 georganiseerd wordt kunnen voornoemde combinaties wel starten, maar worden ze in een aparte groep geklasseerd of buiten mededinging)

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:43

Oke hier wordt het duidelijker van haha dankjewel