[WN] Maat laarzen (bestellen in vs)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Puckii

Maat laarzen (bestellen in vs)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 19:57

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier, dus ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Puck, 17 jaar oud en ik ga na 11 jaar Engels rijden overstappen op western. Mijn eigen paard (kwpn'er) is met pensioen, vandaar dat ik nu de tijd en mogelijkheid heb om over te stappen. Ik ga binnenkort een westernpaardje bijrijden en volgende maand ga ik 10 dagen op vakantie naar een ranch in Arizona.

Goed nu mijn vraag dan.

Ik wil westernlaarzen bestellen in de vs (sheplers), maar ik lees een hoop verschillende dingen mbt de maat. Ik zit te kijken naar Ariat of Justin laarzen en ik heb maat 38. M'n Amerikaanse sneaker maat is 7,5, maar is dit ook de maat die ik voor laarzen nodig heb of moet ik een 7 of 8 bestellen? Ik hoop dat iemand me een beetje wijzer kan maken.

Groetjes Puck

BenaLaars

Re: Maat laarzen (bestellen in vs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:58

ariat heb je in nederland ook, dus ik zou gewoon een ruitersportzaak instappen, passen welke maat goed zit (desnoods ander model) en thuis die maat bestellen.

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:06

Je hebt ze in nl inderdaad ook, maar ik vind 3 uur met de trein reizen om alleen te passen erg zonde van mijn tijd en geld. Ik woon niet bij de grotere zaken in de buurt (Amstelveen) en ik kan niet even in de auto springen om naar bijv. Westerbork te rijden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:12

kan je dan niet beter die paar daagjes afwachten, en ze in AZ kopen ?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:14

ik heb maat 36,5 en heb ariat laarzen bij sheplers gehaald in maat 7 :)

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:16

Nee kan helaas niet omdat we pas 's avonds aankomen en de volgende dag redelijk vroeg op de ranch worden verwacht, dus er is niet echt tijd om op laarzen jacht te gaan. En ik wil ze liever eerst een beetje inlopen voor ik er 7 uur mee moet gaan rijden.

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:17

Oh dan vallen ze wel heel klein. Ik lees overal dat je je eigen maat of een halve maat kleiner moet nemen. Een maat groter had ik nog niet gezien.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:18

nee ze vallen niet zozeer heel erg klein, het hangt ook echt van het model af :) ga gewoon naar een winkel toe. Koop een dagkaart ofzo die dan in de actie is en dan kan je zo een hele dag heen en weer reizen :D

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:18

Als je ze in de VS kan/wil bestellen, waarom dan niet in Nederland? Als ze niet passen stuur je ze toch net zo makkelijk weer terug?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:20

Mijn ariat laarzen vallen weer gewoon normaal.

Zou ze gewoon in Nederland halen, als je ze binnen een maand nodig hebt is het ook krap want reken maar dat ze door customs moeten en daar krijg je ook een leuke rekening van. Dan maar reizen met de trein :)

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:23

Ik wil ze niet in nl bestellen omdat er nog meer uit de vs moet komen en het scheelt zelfs met de verzend/invoer kosten nog heel wat in de prijs. En de laarzen die ik wil heb ik hier nog niet gezien in de webshops.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:24

je weet dat je vaak nog éxtra 21% BTW moet betalen over de grens he? :)
Daarbij kan je enkel combineren als het van dezelfde shop vandaag komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:27

lifaya schreef:
je weet dat je vaak nog éxtra 21% BTW moet betalen over de grens he? :)
Daarbij kan je enkel combineren als het van dezelfde shop vandaag komt.

Plus nog 'administratie' kosten en dat soort gezeur. Het is echt niet goedkoop om spullen uit de US te halen, of je moet er zelf naartoe.

Je moet het zelf weten, maar wel heel zuur als je btw/invoerkosten moet betalen en ze passen niet eens.

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:29

Ja dat weet ik en alles komt bij sheplers vandaan. Het is nog steeds goedkoper om het daar te bestellen.

Ik wil verder ook niet zuur overkomen oid, maar ik vroeg naar ervaringen met Amerikaanse maten bij laarzen, niet naar of ik wel of niet in de vs moet bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:30

Nou, zoals al gezegd, ligt aan de laarzen. Elk model is anders en sommige vallen groter/kleiner. Mijn Ariat laarzen vallen gewoon normaal.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:32

Tjah ik zou het niet doen. Althans, naar Nederland laten verzenden. Wat je wel kan doen is het laten verzenden naar de ranch in Arizona :) Dan kan je het zelf gewoon meenemen naar Nederland.

Ik heb ook zo een hoofdstel en bit gekregen laatst. Naar iemand laten sturen die op een ranch zat ergens in Californiä :)

betreft maten, tjah, geen enkel model is hetzelfde. Ik heb in Sheplers (de winkel zelf dus) echt héél veel laarzen moeten passen voor ik er 1 vond die mij ook echt goed zat :) en dat was net weer een wat duurdere van 160 dollar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:36

Ik heb die van mij van m'n vriend gekregen, thank God, had totaal niet naar de prijs gekregen en ze waren over de 200 dollar :')

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 20:37

Het naar de ranch laten verzenden had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar dan heb ik weer het niet in kunnen lopen probleem. En ik wil niet 1 dag verspillen aan shoppen naar laarzen als in de vs pas blijkt dat ze niet passen.
Ik denk dat ik op goed geluk maar gewoon mijn eigen maat bestel. Mochten ze niet goed zitten kan ik ze altijd nog op mp gooien en heb ik nog genoeg tijd om nieuwe laarzen te zoeken

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 05:30

Standaard laarzen van ariat vind ik nogal klein vallen (smal, lage wreef). Probaby / Fatbaby juist wat groter. Verschillende modellen schelen bij mij meer als 1 maat.

Ik zou het zelf niet aan durven om ze in de VS te bestellen.

Let ook op de levertijd: ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met de levertijd van sheplers. Zorg sowieso dat je alleen producten besteld die ze op voorraad hebben, en reken er ook op dat het zomaar 2 weken bij de Nederlandse douane blijft liggen.

Ik zou eerst in NL bij westernpartners (online) kijken, die zijn niet duur met de ariats.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:27

Ik heb ook diverse Ariats (enkellaarsjes, schoenen, rij-laarzen) en van alles heb ik een andere maat.
Ik zou dus de gok niet wagen om een maat te bestellen zonder te weten of die idd gaan passen. Óf je moet hier naar een winkel gaan en een bepaald model passen en dan die maat bestellen.

Als je de tijd wilt hebben om ze in te lopen had je ze eerder moeten bestellen uit het buitenland. Ik vrees dat de meest wijze beslissing nu is om ze hier te kopen.

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 08:40

Puckii schreef:
Het naar de ranch laten verzenden had ik inderdaad ook al aan gedacht, maar dan heb ik weer het niet in kunnen lopen probleem. En ik wil niet 1 dag verspillen aan shoppen naar laarzen als in de vs pas blijkt dat ze niet passen.
Ik denk dat ik op goed geluk maar gewoon mijn eigen maat bestel. Mochten ze niet goed zitten kan ik ze altijd nog op mp gooien en heb ik nog genoeg tijd om nieuwe laarzen te zoeken

Maar wel tijd verspillen aan een bestelling plaatsen die (als ik de ervaringen van andere lees op Western Tack Addicts) gerust een paar weken op zich kan wachten aan de douane, om dan misschien toch te kleine/grote laarzen te hebben? Om dan opnieuw een bestelling te plaatsen die dan weer enkele weken onderweg kan zijn..
Je doet natuurlijk wat je wil, maar zou gewoon een paar degelijke laarzen hier kopen en dan zien of je in AZ er geen op de kop kan tikken. Ikzelf heb Boulets, maar m'n vriend heeft Ariats en ik weet dat het een heel gedoe was om de juiste maat te vinden..

Succes in ieder geval.

Puckii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 09:04

Als de bestelde laarzen niet passen kan ik altijd nog in nl kijken. Maar ik vind €230 betalen echt te gek voor woorden als ik dezelfde laarzen voor $140 kan krijgen..
Ik zat trouwens te twijfelen tussen Ariat en Justin en ik ga waarschijnlijk voor de Justin's, die zijn hier al helemaal lastig te krijgen..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:23

maar lees je wel wat er hier gezegd word? :P levertijd kan langer dan 2 weken duren alleen al vanwege de douane. Als je met een maand naar Amerika gaat heb je niet eens de tijd om ze in te lopen. Dan kan je het altijd beter daar naar toe laten sturen en voor die 10 daagjes op die ranch gewoon gebruiksschoenen dragen ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:40

Puckii schreef:
Als de bestelde laarzen niet passen kan ik altijd nog in nl kijken. Maar ik vind €230 betalen echt te gek voor woorden als ik dezelfde laarzen voor $140 kan krijgen..
$140 + verzendkosten (al gauw $50) + btw & douanekosten (nog eens €40 als je pech hebt) = minder goedkoop dan je denkt -O-

Mijn ervaring met Ariat laarzen is dat je een halve maat kleiner moet kopen dan je eigenlijk hebt. NL 38 = US 7,5, maar die loop je met 5x dragen uit naar 39 :P
Ik heb maat 38, maar draag maat 7 Ariat laarzen. De eerste tijd een beetje oncomfortabel, daarna als slofjes :+:

Ariat schoenen is (zoals Dubbeldun al aangaf) een heel ander verhaal, maat US 7 viel hierbij uit als een kleine NL 37 ;(

Sparks_Fly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 09:54

Bij Ariat heb ik vaak maat 6. Mijn gewone maat is 37, maar bij bredere schoenen 36.5.Bij ariat heb ik dan wel het meest smalle model gekocht.