Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
arun schreef:Als ze dorst heeft zal ze wel drinken.
Eerste 40km maak ik me daar geen zeer hoofd in dat ze niet drinken maar dan moeten ze toch wel beginnen drinken. Op de snelle wedstrijden bieden de meeste grooms geen water meer aan de eerste 40km gewoon omdat het toch tijdverlies is.
Als je echt denkt dat het bit het probleem is dan misschien eens aan hackemore denken ipv pelham.
Ibbel schreef:Bit uitnemen met een halsterhoofdstel vanaf de rug? En weer indoen ook? Dat zou ik knap vinden...

Ibbel schreef:Hackamore moet je ook niet met aanleuning rijden, maar met losse teugels. Niets is lekkerder dan op een hack gaan leunen als paard. En dat win je als ruiter niet.
Ashkerlon schreef:Ik kreeg via pb de tip om haar een dag met bit op stal te zetten, zodat ze wel moet drinken met bit in... maar dat is ook weer zo... tjah... onvriendelijk?
Ibbel schreef:Ashkerlon schreef:Ik kreeg via pb de tip om haar een dag met bit op stal te zetten, zodat ze wel moet drinken met bit in... maar dat is ook weer zo... tjah... onvriendelijk?
Ha, dat zou mijn volgende suggestie zijn geweest. Dun bitje in, en laat maar lopen. Je vraagt geen inspanning, dus zo 'gemeen' is het nou ook weer niet.

het is wel even wennen. Weet niet Hoelang je het geprobeerd heb maar als je na 6 ritjes denkt dat het perfect moet kunnen... Dat wordt hem niet. Je paard moet het even doorkrijgen. Somebitch schreef:En hoe is ze als je de eerste 10 km met bit rijdt en daarna het bit eraf haalt? Vaak is dan het felle eraf. Veel ruiters doen dit.
Als ze niet stuurbaar is vind ik dat meer een verkeerde manier van rijden.. Ja sturen met hack is wat lastiger maar ieder paard wat aan de juiste been hulpen staat moet erop te sturen zijn..het is wel even wennen. Weet niet Hoelang je het geprobeerd heb maar als je na 6 ritjes denkt dat het perfect moet kunnen... Dat wordt hem niet. Je paard moet het even doorkrijgen.
Het netjes doorbuigen in een bocht ia wel lastig met hackamore maar daar is op te trainen.