[SGW] Nabespreking SGW Renswoude 3 augustus 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maik79

Nabespreking SGW Renswoude 3 augustus 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 13:38

Vandaag is de B cross in Renswoude. Mooi terrein met leuke hindernissen! M_vanqueur heeft ze van tevoren op de foto gezet: https://www.facebook.com/mariska.damen.3?ref=tn_tnmn Ben benieuwd hoe 't met iedereen gegaan is!

Wij zijn alweer thuis. Renswoude is voor de verandering gevoelsmatig om de hoek :P . Ik vond 't erg leuk opgezet! In het springparcours heel suf om hindernis acht heen gereden, dus een weigering. En dat terwijl hij zo'n lekker tempo had en zonder problemen sprong. Dat doen we dus nooit weer >;) ~~}>

In de cross gelijk een weigering op de eerste, naar rechts was veel beter dan rechtdoor volgens Boon. Daarna nog iets moeite om 'm van de rest weg te rijden, maar de hindernissen waren geen enkel probleem meer. Toch eens kijken of we dat van de rest weg rijden nog beter kunnen oefenen O:) En natuurlijk op naar Ede :)

M_Vainqueur

Re: Nabespreking SGW Renswoude 3 augustus 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 14:10

Balen van het springen! Kan altijd slecht tegen zulke fouten van mezelf haha! Gelukkig verder lekker gereden Maik97!
Ook ik ben met een tevreden gevoel naar huis gegaan:) springen had die veel zin in en gingen we dan ook iets te hard wat resulteerde in een onvoorkombare balk op de tweede van de dubbel, jammer, maar verder prima. De cross startte echt helemaal top! Helaas op 6 liet die het even afweten, ging er op af alsof die ging, goed been erbij en ineens zet die 1x z'n voorbenen in het zand en schiet er dan zo langsop. Stom maar hè, is niet anders. Daarna op 9 schrok die van het afsprongetje ineens en stopte en draaide even om, daarna verder top afgemaakt en zelf zonder twijfel in een bijna drafje het water in!! Dus ook ik heb helemaal zin in Ede nu!
Ook ben ik wel heel benieuwd naar de foto's die gemaakt zijn:) was nummer 62

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 15:53

Hoi hoi

Wat een geweldige organisatie en een prachtige cross! Hier een beetje een dubbel gevoel. Zeus heeft een nieuw grapje en dat is weigeren op het laatste moment kop omlaag doen en 180 graden omdraaien. Grapje heeft ie een aantal keer geprobeerd maar helaas voor hem heb ik onderweg continu aan mijn instructrice gedacht en dat hielp! in het springen 1 balk maar mennn wat was Zeus stout en wat was Ik boos :o in de cross 1 stuur fout van mij op 7 - 8 wilde te kort binnendoor en hij Is bodem schuw dus hij springt ineens naar links weg waardoor ik vond dat ik te ver bij de sprong weg kwam. Daar een volte gereden. Rest foutloos maar ik was er wel druk mee :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:09

M_Vainqeuer: balen idd van je weigering, er waren er niet veel die stopten bij nr. 6, maar heb zelfs 1 valpartij gehad daar.

Begreep dat hindernis 1 bij meer combinaties problemen gaf, heb er zelf een hoop zien weigeren bij combinatiesprong 3 en idd het afsprongetje bij nr 9. Mijn man was nr 69, hij moet duidelijk nog werken aan het tempo. Foutloos gereden in de cross (helaas wel een balkje bij het springen) maar hij had bijna een halve minuut straftijd. En de springfout kwam ook door het te lage tempo. Maar goed, toch weer een winstpuntje erbij :D

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:20

Ook ik heb meegedaan in Renswoude met Caatje. Helaas zat ik zelf teveel voorover bij 9a waardoor ik een stop had daar en bijna ernaast lag. Gelukkig wel blijven zitten en het bleef bij die ene stop! Verder springen foutloos dus weer een winstpuntje erbij! Op naar Ede!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:30

Wij hadden ons dag niet. Zo ontzettend slecht! Stond er bij 6 naast, dit zit me nog wel lang dwars!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:50

Jammer van sommige verhalen.

Het was mijn eerste cross met mijn 5-jarige. Springparcoursen weinig ervaring in en dus nog moeilijk: 2 balken. Maar toch lekker gereden en was zo blij.
Toen de cross in, was gezellig aan het kletsen en toen werd ik geroepen, moest tempo maken nog 20 seconden om naar starthok te gaan, en reed bij de koeienhindernis. Maar goed kunnen starten, beetje twijfelen bij 1, maar door kunnen drukken. De rest ging fijn, makkelijk terug te nemen en te sturen.
Laatste hindernis vond hij nog wat eng, maar ging toch er gewoon overheen.
Tijd had ik 2,8 strafpunten bij, heel iets te langzaam.

Hartslag voor was 40, na was 84. Je ziet alleen niet aan hem dat hij zich wel druk om alles maakt.

Stijl was 7,67 en 6,67 en daarmee had ik een 15e plaats met prijs :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:55

Was jij dat Zephyr? Balen zeg!

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:25

pfff, ik baalde niet een klein beetje....dit zou eigenlijk mijn laatste B zijn, nu weet ik echt niet wat ik moet doen! Zo slecht gaat het nooit!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:31

Moeilijk dan. Misschien toch nog een keertje B starten? Of zit je al aan de 40 winstpunten?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:51

Nee dat niet, maar ik weet niet of ik nog kan terugzetten....ga wel even eerst volgende week mijn training afwachten. Ik heb tot nu toe elke cross foutloos gereden op Maarsbergen en deze na dan.. en de trainingen gingen ook altijd zo super goed dat R. Janssen zei dat ik L kon gaan rijden en dat vertrouwen had ik ook volledig, maar nu twijfel ik dus enorm!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:24

Je mag in de cross ook een niveau lager uitkomen geloof ik, maar hoe dat precies zit weet ik niet. Ik kom altijd alleen als toeschouwer/groom/hindernisjury. Maar idd training afwachten klinkt verstandig.

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:47

Ik vond het een pittige cross.. Maar voor het eerst met mijn paard rond kunnen rijden met 1 stop op 9. Viel me alles mee! Ben zeer tevreden. Vond het een mooie cross.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:06

Weer heel fijn kunnen rijden in Renswoude!
Met het springen helaas een balkje op hindernis 2, maar ik was al heel blij dat ik nergens een weigering had.
Normaal stopt ze altijd wel een keer in het springparcours.

Daarna een heerlijke ronde gereden in de cross.
Ze trok fijn aan en had er een goed tempo in.
Helaas toch een stop op hindernis 14 de trakhener. Blijft lastig.
Toen ik de uitslagen zag hadden ze me wen weigering aangerekend bij 9a, maar ze keek even en sprong gewoon door. Ze stond een beetje te kijken naar de combinatie voor mij die daar stil stond.
Gelukkig hebben ze deze weigering weggehaald en heb ik toch nog een winstpuntje!

Hopelijk zijn er snel foto's! Heb fijne rondjes gezien bij veel mensen

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:14

Tanee, dan was jij met de schimmel :D leuk je gesproken te hebben

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:15

Welke fotografen waren er dan? Smorgens stond er 1 bij 6 en 10 maar zij Is met de 2e groep naar huis gegaan :)

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:22

suikermeisje schreef:
Tanee, dan was jij met de schimmel :D leuk je gesproken te hebben

Ja, dat was ik met de kleine witte schimmel!
Goed van je prijs en dat voor de eerste cross

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:36

Wij hebben vandaag ook meegedaan. Het ging allemaal super, foutloos gesprongen, foutloos gecrosst en ook nog goede stijlcijfers. En lekker weer dus ben helemaal happy.
Ik zit de uitslag te bekijken en vraag me af hoe het werk als meerdere mensen foutloos gesprongen en gecrosst hebben binnen de tijd. Wie wordt er dan eerste, tweede, derde enzovoort? Wij zouden tweede zijn geworden als we niet HC hadden meegedaan.

@ Femkefloris: Volgens mij heb ik jou langs zien komen en was je iets aan het roepen over de binnenteugel? := Anders was het iemand anders maar je verhaal met de stop op 9a komt me bekend voor.

Jammer Zephyr, wat gebeurde er?

@ Knolbol: gefeliciteerd met de eerste keer rondkomen!

@ Suikermeisje: gefeliciteerd met je prijs!

Ik geloof dat ik Eventingphoto zag wegrijden in de auto.

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:18

Lekker Motje! Klinkt goed!

Zeph wilde bij de eerste 5 hindernissen ook al niet geweldig! Twijfelde overal een beetje...voor 6 sprong ze drie keer overkruisd over in de galop, dus ik was mijn balans volledig kwijt en toen zwabberde die omdat die wilde weigeren en dat was de druppel...sprong ernaast en kon te voet mijn pad vervolgen :(

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:27

Wat goed Motje! Volgens mij is het dan zo dat diegene met de meeste stijlpunten het hoogste eindigt, en mocht dat ook gelijk zijn gaan ze kijken wie er het dichtste bij de optimale tijd zit :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:38

Dankje! En fijn dat je weigering terug werd getrokken :)
Had je weleens voorbij zien komen op bokt, leuk er nu een gezicht bij te hebben.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:31

Bij "mijn" hindernis heeft idd de hele ochtend iemand gestaan, geen idee alleen wie het was. Ze heeft van alle combinaties in de ochtend een foto gemaakt bij hindernis 6 en ook van hindernis 10. In de middag stond er iemand in de sloot ter hoogte van de trakehner, met een statief en een enorme lens op de camera. Ik gok dat dit Eventingphoto was. Zag dat er van 2 combinaties ook al een filmpje op youtube stond.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:13

Dat was xxitsmexx van bokt. Staat ook in het fotografentopic.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:14

Bij jou hindernis stond xxitsmexx susan :)
Zij fotografeert via of voor oypo :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:18

Ok, dan ga ik daar binnenkort eens kijken of mijn mannetje er ook tussen staat :)