Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Rumpleteaser schreef:Oeh, interessant. Een boel goede dingen denk ik (even snel gelezen), maar sommige zijn ook wel een beetje overbodig. Verplichte aanwezigheid bij de prijsuitreiking bijvoorbeeld (anders krijg je geen lint of prijs) vind ik bij de allround championships wat naar gezien de gemiddelde eindtijd... Ga weer verder lezen.
Rumpleteaser schreef:Oeh, interessant. Een boel goede dingen denk ik (even snel gelezen), maar sommige zijn ook wel een beetje overbodig. Verplichte aanwezigheid bij de prijsuitreiking bijvoorbeeld (anders krijg je geen lint of prijs) vind ik bij de allround championships wat naar gezien de gemiddelde eindtijd... Ga weer verder lezen.
. Dit werkte perfect.
(2 grooms)

mijandap schreef:De belangrijkste wijziging geldt voor de L5 ruiters en de jeugd. Samengevat L5 wordt een jeugd klasse en de L5 ruiters worden automatisch L4.
Wat vinden jullie hiervan?
Regel 125 schreef:Wat is hier de achtergrond van?De onderdelen, Western Riding, Trail, Reining en Versatile Horse mogen niet worden samengevoegd.
Regel 126 schreef:Koeienonderdelen en de junioren onderdelen zijn dus afgeschaft!blabla
regel 136 schreef:Na 2 jaar niet starten opnieuw beoordelen kan ik me wel voorstellen, echter kan het wran bestuur alsnog beslissen om ruiters in het toplevel toe te laten (zie regel 300) waarmee de regel omzeilt kan worden.blabla
regel 138 schreef:Voor het toplevel is geen Allround Championtitelblabla

regel 140 schreef:Wat is een geldige WRAN-startlicentie en wat is er gebeurd met de FNW startnummers?De deelnemer dient over een geldige WRAN-startlicentie voor ruiter en paard te beschikken.
regel 158 schreef:Met name voor de Allround prijzen slaat dit nergens op en is alleen maar bedoelt om de kantine te spekken. Vooral omdat onderdelen regelmatig voor 1 klasse verspreid over de hele dag gaan dwing je mensen de hele dag te blijven.Deelnemers aan een onderdeel worden geacht met hoed of cap en paard (hoeft niet onder het zadel) bij de prijsuitreiking aanwezig te zijn
regel 160 schreef:Het toplevel heeft geen titel "WRAN-Champion"blabla
regel 160 schreef:Vervalt: Dus het NK telt nu wél mee?blabla
regel 300 schreef:Wat is het "hoogste niveau"? Vanuit welk perspectief wordt dit beoordeeld?Naast de L1 klasse bestaat een L1+ klasse, deze noemen we de Topklasse. Hierin starten ruiters die vanuit de L1 zijn gepromoveerd of ruiters die door het WRANbestuur hierin zijn geplaatst op grond van aantoonbare prestaties op het hoogste niveau.
regel 301a schreef:blabla
regel 303 schreef:Dus met 7 jaar mag je wel óp je paard meedoen, maar niet náást je paard.Bij de L5 is de minimumleeftijd voor deelname aan de disciplines onder het zadel 7 jaar en voor de overige disciplines 10 jaar.
regel 304"blabla][/quote]Overbodig, staat al bij regel 130vervalt: iedereen mag dus paardijles geven en paarden trainen, ongeachte welke klasse je zelf rijdt.
[quote="regel 305 schreef:blabla
regel 399g schreef:Waarom399g. WINSTPUNTEN
Een deelnemer kan winstpunten verdienen (zie regel 133 en 135). Jaarlijks na afloop van het wedstrijdseizoen wordt de balans opgemaakt: winstpunten worden in de WRAN-archieven bijgeschreven

. Des te drukker des te moeilijker het wordt om je te plaatsen als je simpelweg geen dq rijdt.
CounTree schreef:Paul, de promotie punten zijn wel flink omhoog getrokken, nu kan je pas promoveren bij 75 punten en niet eerder. Dus eer dat men een level hoger kan....moet men werkelijk de nodige kilometers maken in het level
CounTree schreef:Dat de wedstrijden drukker worden, wil in mijn ogen niet zeggen dat je dan sneller kan promoveren.
Juist bij niet drukke rubrieken kan men vrij snel promoveren. Als je dan telkens laatste bent van hooguit telkens 5 starters en je start 5x op een wedstrijd heb je elke wedstrijd 5 punten te pakken en kan je binnen 5 wedstrijden promoveren volgens het huidige systeem, enige wat je moet doen is geen dq rijden. Des te drukker des te moeilijker het wordt om je te plaatsen als je simpelweg geen dq rijdt.
De rede waarom ik mijn dochter in de L3 door laat rijden naar 75 punten toe, want inderdaad het punten aantal zegt niets over het algehele nivo van de ruiter (zeker niet in het huidige systeem).
jelson schreef:Goed voor de jeugd de L5 klasse, jammer dat die niet automatisch bij de wran C wedstrijd zit, maar bij de D. Zoals gezegd op de vergadering kan een organisatie het level wel aanvragen bij de C wedstrijd maar ik vraag me af of dat wel gebeurd. En wran D's worden bijna niet gehouden.
Op de alv werd gezegd dat ze van de fnw af wilden, en weer over wilden gaan naar startnummers per wedstrijd.( motivatie was dat er geld bleef zitten bij de fnw waar je niks van terug zag)
Oh en de L1 + topklasse zou alleen bij grote wedstrijden uitgeschreven worden zoals t NK .
Gimme_Spurs schreef:Om het algehele niveau van de ruiters te willen verhogen, zal er in het puntensysteem iets moeten veranderen (dus winstpunten met bijvoorbeeld een score hoger dan 67) ongeacht welke plaatsing.