[WN] 1e x western met pablo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

1e x western met pablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:23

We rijden over algemeen dressuur of buiten..
Vandaar ook western op het gras.
al tijdje zei ik wil western gaan doen, hoofdstel of zadel ontbrak hierbij deze het Complete setje,
ik ben dus geen western ruiter zal ik ook niet worden vind dressuur op 1 of andere manier toch beter zitten..
dus als ik dressuur/spring houding aan neem komt het daar door,
Genoeg geklest hier bij de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: 1e x western met pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:28

Zie, western staat jullie veel beter. :D :D

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:30

Bellatrix schreef:
Zie, western staat jullie veel beter. :D :D

Vind je..;) ik heb echt moeite mee nog veral omdat ik zo veel dressuur en alles heb gereden..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:31

Alleen de foto's moeten echt een stuk beter hoor. :')
Ze doen jou en je paard geen eer aan zo. :+

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:33

Zo te zien moet je paard er ook aan wennen. Geeft niets. Gewoon een paar lesjes nemen om eens goed uit te proberen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:39

Wat voor merk zadel heb je gekocht en welke zadelpasser heeft het je verkocht? Het oogt namelijk alsof het niet past. Je paard lijkt het ook niet prettig te vinden, hij drukt zijn rug weg op de foto. Of loopt hij altijd zo?

Welkom wat betreft de Western. Een klein adviesje, neem lessen! Dat maakt het nog leuker :D

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:39

doe maar niet, helaas is op deze foto's zelfs te zien dat het zadel echt niet past....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:41

Je zal vast leuk gespeeld hebben met je paard, maar je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit niets met western rijden te maken heeft.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 21:46

I know maarja er kan nooit iemand foto maken.. hihi je mag gerust langs komen hihi..

jetta: lessen gaat beetje moeilijk op dressuurstal.. rij ook altijd dressuur dus top erg met me

ryder: wil wel x gaan lessen op een ervaren western paard gewoon weten hoe het is enso... en ze rug weg drukken hebt die vaker last van als spannend is heeft ook moeite met ontspannen enzo.. gaat al stukken beter als eerst

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 21:49

Dan raad ik je aan om eerst een chiropractor te bellen om hem te laten helpen aan zijn rug. Als je dan na een paar weken weer opstapt, doe dat dan niet op dit zadel. Investeer in de rug van je paard :) want die is het waard! En laat een goede zadelmaker/passer komen, bijvoorbeeld Evelien van Eurohorse. Zij verkoopt zadels al vanaf 600 euro ongeveer. En dan weet je zeker dat je paard er geen last van krijgt!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:46

Zadel past inderdaad niet. Ik hoop dat je wel een goed passend dressurzadel hebt.
Lessen kan je iemamd voor laten komen, hoor. Of er naartoe gaan met je paard. Of lessen op een ervaren westernpaard van een westernstal.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 07:51

Een westernzadel betekent niet meteen dat je western rijdt. Toen ik overstapte heb ik een maand of 2 westernlessen gehad met mijn dressuurzadel en daarna pas een (goed passend!) westernzadel aangeschaft.

Als je echt wil overstappen zou ik je aanraden om de 1e lessen met je dressuurzadel te doen, mits dat zadel wel goed ligt natuurlijk. Met dit zadel gaat het niet goedkomen. En als dat bevalt kun je kijken voor een goed westernzadel en eventueel overstappen. Hebben ze er op het hippisch centrum bezwaar tegen als je eens een paar lessen neemt?
En mocht je een instructrice zoeken: stuur me even een pb, dan geef ik je de gegevens van mijn instructrice :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:36

als ik goed kijkt lijkt het zadel op een showzadel voor in huis ipv een rijzadel (maar het is niet helemaal goed te zien). Sowieso ligt het zadel te ver naar achter en vraag ook ik me af of het lekker past (met ook die 2 pads eronder ziet het er allemaal erg krap uit).

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 10:38

Hallo Moonforever,

Leuk dat je een x western geprobeerd hebt en ook voor jou paardje is er heus wel ergens een goed westernzadel te vinden wat wel past.
Wat de mensen hierboven zeggen het lijkt idd niet helemaal goed te liggen op je paard..
dus zou het wel een x na laten kijken door een ervaren persoon.

je hebt op de meeste foto's een hele hoge handhouding ik zou deze gewoon iets lager brengen.
en loopt je paardje dressuur matig wel ontspannen? want hier loopt hij heel erg hoog en druk inderdaad zijn rug weg of krijgt een hele erge onderhals?
anders proberen die ontspanning van de dressuur ook in de western te krijgen mits je er echt mee door wil gaan.

overal in ieder deel van het land zijn western trainers te vinden die gewoon aan huis komen ook op een dressuurstal dus er zit vast wel iemand bij je in de buurt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:12

Paard loopt ook lekker met zn neus in de rug dus totaal geen rug gebruik!
Western is echt niet alleen maar western tack, teugels los en rijden, integendeel!!

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 14:18

Wat een leukerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 16:56

Dit is geen western.
Maar wel een leuk paard hoor :) leuk kleurtje

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 10:47

Over het zadel is al genoeg gezegd.

Maar je rijdt geen western omdat je er gewoon een westernzadel opgooit en de teugels los gooit.
Paard drukt volledig zijn rug weg. Vermoedelijk door pijn van het niet passende zadel.
Geen idee hoe hij onder een wel passende outfit loopt.
Ook in western moet je paard nagefelijk lopen, over de rug dus.
Je kan pas je teugels losgooien als je je paard zelfstandig hebt leren lopen.
Nergens loopt je paard ontspannen of over de rug.
Als je persé met een westernzadel wilt rijden, koop dan een passend (en ja dat is 9/10 gelijk aan duur) zadel en ga lessen. Al rij je je paard nagefelijk zoals je in de dressuur doet, je paard moet zen buikspieren aanspannen.
Op deze manier rij je je paard echt kapot.. met wel zadel ook.

Lessen nemen (western en dressuur, basis is volledig hetzelfde).
Laat je paard nakijken.
En gooi dat zadel weg, ik kan niet begrijpen dat zulke dingen echt nog te koop zijn.
Kan nog minder begrijpen dat mensen het een goed idee vinden om het op een paard te gooien.

Hopelijk doe je iets met alle opmerkingen hier... het zou echt in het voordeel van je paard en dus ook jezelf zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:31

Gebruik dit zadel nooit meer op je paard maar hang het voor de zier ergens aan de wand!

Een van de goedkoopste westernzadeltjes die er zijn die heel soms passen op een klein ponnietje met een ruitertje van 10 kilo maar verder enge prutdingen.
Dat je paard al gelijk zo moeilijk loopt geeft al genoeg aan.

Leuk dat jij lol gehad hebt, je paard helemaal niet, die verrekt nu van de pijn want je ziet op de foto's al dat het op de schoft drukt.

Hopelijk heb je meer geld uitgegeven aan een dressuurzadel en blijf daar ajb dan mee rijden.

Je hebt een leuk paard, wees er zuinig op!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:36

is dit zadel wel om te rijden?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:52

unihorses schreef:
is dit zadel wel om te rijden?

Je kan ook een handdoek als zadeldoek gebruiken.
Is dat om mee te rijden?

Ik denk dat hier boven toch een aantal keer duidelijk gezegd wordt dat het beter niet op de paardenmarkt komt..

HANKS_WHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 23:28

ik sluit me aan bij kirr... _/-\o_

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-13 23:40

Staat toch ik zal nooit western ruiter.. dit was puur uit proberen op dressuur stal rijden ze geen western.
heb hooguit 2x met zadel gereden ik vind vreselijk dus hou bij me sspringzadel... daar ken ook prima western oefeningen mee doen...
Wedstrijden toch geen belangrijk deel voor ons..

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 00:10

pfff geloof niet dat je paard het naar zijn zin heeft. Jeetje wat loopt ie moeilijk met dat zadel. En ja er is niks westerns aan te zien verder. Zou het idd zoals hierboven al verteld is nooit meer gebruiken. Sonde van je paard zijn rug.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 05:38

Of je nou western rijdt of dressuur, dit paard laat een heel 'slecht' beeld zien op de foto's. Als je van zo'n goede dressuurstal afkomt, mag je daar wel eens naar gaan kijken.

Jouw paard drukt zijn rug zo weg, dat zou ik zelfs niet toe staan tijdens een bosritje. Het heeft niets met western, noch dressuur te maken. De basis, het gymnastiseren van een paard, is tenslotte in elke tak van paardensport hetzelfde.