Daarna aanbieden bij de dierenarts, geen probleem, goedgekeurd en we mochten van start zaterdag

's avonds marshmallows gaan roosteren, ook altijd leuk.
Zaterdag vroeg opgestaan voor het ontbijt, ook al hoefde ik pas om 10 uur van start, ik houd niet van haasten.
Hoefschoenen aan, paard opgezadeld en bepakt en op naar de maproom, m'n kaart voor onderweg intekenen.
Helaas was 't een ontzettende lastige route en verloor ik telkens mijn hoefschoenen, ontzettend zonde van mn tijd en dus m'n punten, volgende wedstrijd misschien toch maar over op ijzers. Ondertussen liep de temperatuur ook op tot 28 graden. Na 15 km kwamen we op de pauze plaats aan, allebei nat en bezweet en behoorlijk dorstig, helaas eerst nog bepakkingscontrole, aan mijn hoofd is duidelijk te zien wat ik daar van denk
Tijdens de pauze nog even km streepjes zetten en de route bespreken met een T2 ruiter.
Onderweg knapte mn hoofdstel en heb ik nog een paar keer moeten schoenzoeken ipv routezoeken, als dat schoenzoeken een sport was geweest he, waren we wereldkampioen. Wat een ondingen.... Halverwege paard maar rustig in de beek geparkeerd, even drinken en beentjes koelen.
Na nog eens 15 km kwamen we weer terug op wedstrijd terrein om kwart over 6, allebei uitgeput. Snel even paard verzorgen en dan weer keuren. Weer volledig goedgekeurd, dus we mogen ook de zondag van start
's avonds bleek dat we wel 6 hele punten hadden gescoord, maar toch nog goed voor een 5e plek. Achja er waren ook scores van -150 in mijn klasse, alles is relatief
Op zondag begonnen we met de MA. Zo langzaam mogelijk galopperen heen en in stap terug. Die galop, euh tja die ging vooral te hard

Stappen ging wel erg goed, goed voor 19 punten
Na afloop nog even gezellig kletsen met wat andere Nederlanders (wendybz en shyla25)
Tussen de middag lekker geluncht en daarna de PTV, was een mooi parcours met meerdere keren het beekje door, Faya deed het super!
De laaghangende takken, ook altijd een leuke, kan ik niet goed met bodyprotector, zonder red ik het nèt, nu dus niet....
Opweg naar de boom die je in het water moest springen, op leistenen
maar Faya deed het gewoon
Een van de laatste hindernissen was opstappen, maar tja je zult toch eerst moeten afstappen dan:
en toen... de dubbel, helaas niet zo'n succes. Eerst op A een weigering, toen daarover:
maar daarna ook op B een weigering
, ging goed gelukkigAan het eind van de dag de prijsuitreiking, nog steeds op een 5e plek, best blij mee voor mijn eerste wedstrijd solo in 't buitenland. Deze wedstrijd telde ook mee voor de Europa Cup én is natuurlijk een super voorbereiding geweest voor het EK voor junioren waar we in september naar toe mogen, dus mooi meegenomen allemaal
Op maandagmorgen de hele boel weer ingepakt en huiswaarts gegaan

Een super tof weekend gehad, veel gezien, veel geleerd en paardlief heeft bewezen dat ze 't makkelijk aankan om 35 km in de bergen te rijden

Wel jammer, maar dit is ook geen optie...
.
Moet ze echt rondom op ijzers?