Starten in Belgie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Starten in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:20

Hoi,

Ik wil gaan starten in Belgie over een tijd, hoe gaat het nu persies in zijn werk? Van vlp.be wordt ik niet veel wijzer. :+
Waar kan ik de website vinden van de Endurance in Lichtenaart en in Kalmthout?

Of hebben die geen eigen websites en moet je echt op de agenda van VLP kijken en hierop reageren per e-mail? Via het emailadres wat op vlp.be staat?
Ben er ook bekend mij dat je optijd je startgeld moet betalen. :j

Voor de inschrijving moet ik een speciaal formulier hebben van Diana van Lutterveld van het KNHS, dit moet je ook ruim voor de wedstrijd opvragen.

Verder heb ik gehoord dat je met het aanbieden in Belgie mag wachten ook langer dan 10 minuten maar dat de wachttijd van je punten afgaat, klopt dit?
Daarnaast is er geen nakeuring, is het dan zo dat je hem aanbied en dat het dan goed is en klaar verder hoef je nergens meer langs?
Ik las dat je hartslag dan ook 44 moet zijn, alles wat daar boven zit gaat ook van je punten af? Het is dus niet de 60 die in NL gehanteerd wordt?

Zo en wat mis ik nu nog? :))

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 07:31

De meeste Belgische wedstrijden hebben geen eigen website. Je moet bij Diana een riding permission aanvragen voor België (als je tenminste in Nederland wel gewoon lid bent). Deze stuur je samen met je gegevens (naam, naam paard, te rijden wedstrijd en afstand) naar sien@vlp.be als je je wilt inschrijven. Het inschrijfgeld maak je dan over naar de rekening van de VLP (IBAN: BE06 4410 6338122, BIC-code: KREDBEBB), en het bewijs van betaling (prinstscreen van de bevestiging van de betalingsopdracht) stop je ook bij je inschrijfmail.

In België moet de hartslag maximaal 64 zijn, maar alles boven de 44 levert je "strafpunten" op, net als de benodigde tijd voor het aanbieden. Je moet wel gewoon binnen 10 (of is het nu 20?) minuten aanbieden. In plaats van dat dan alleen de hartslag gemeten wordt, krijg je dan meteen de hele keuring, dus een aparte nakeuring is er niet meer daarna.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:36

Citaat:
n België moet de hartslag maximaal 64 zijn

60 !!
64 is voor CEI

Je hebt 20 minuten tijd om aan te bieden. In de 20km heb je geen strafpunten op aanbiedingsuur, overige reeksen (30-40-60) wel. Eén minuut is 2 strafpunten, elke hartslag boven de 44 is 1 strafpunt.

CEN Lichtaart heeft geen eigen website, nodige info kan je vinden op http://www.equibel.be daar komt het voorprogramma met alle nodige info.
Kalmthout weet ik niet welke wedstrijd je bedoeld.

Achtergrond info over wedstrijden vind je genoeg op de verschillende endurance forums.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 13:53

arun schreef:
60 !!
64 is voor CEI

Kun je nagaan hoe enorm ik daarmee bezig ben als ik op mijn gemakkie aan het koelen ben :')

Somebitch

Re: Starten in Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:00

Thnx! Ik bedoel 20 oktober in Kalmthout.
Als je klasse 1 start in nl hoeveel km mag je dan afleggen in België? De 30?

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:06

Alles t/m 39 kilometer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 18:02

Ah super. :)

Hmm maar dan kan je toch beter direct aanbieden dan dat je gaat wachten? Want dan kost het je nog meer tijd? Heb je dan in Belgie nog re-inspection of niet?

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:31

Je moet balans zoeken tussen tijd en dalingsritme van je paard.
Nee re-inspection bestaat niet, is ook zinloos op zulke korte afstanden.

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:35

Kalmthout bestaat niet, weet niet waar je dit vandaan haalt.
Laatste wedstrijd is Lichtaart.
Er is wel sprake geweest van een wedstrijd in die regio maar dit zal misschien voor volgend jaar zijn.
Er zijn er nog genoeg die vlot bereikbaar zijn vanuit Zeeland (Lille en Tessenderlo bv) die je nog dit jaar kan doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 19:36

Ik zag die staan op het excel bestand wat hier op bokt staat over de wedstrijd kalender 2013

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:48

Ik lees even mee :)

arun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:14