[WN] Westernzadek voor een New Forest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Britt15

Westernzadek voor een New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 15:12

Hoi,

Ik ben al een tijdje aan het sparen voor een westernzadel voor mijn new forest, maar ik heb daar zelf totaal geen ervaring mee. Weet iemand een goed zadel of heeft iemand ervaringen met een westernzadel voor new forest pony's?
Mijn new forest is 1.43m en heeft haast geen schoft, wel is hij erg stevig gebouwd :)

superpony

Re: Westernzadek voor een New Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:25

Ik heb een New Forest. Ligt gewoon een westernzadel op en heb een classic Equine vilten pad eronder. Gaat al 11 jaar goed zo. Die van mij is 1.42m.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:35

Gewoon een western zadelpasser laten komen, zoals Eveline van Euro Horse.
Zij heeft vast wel een westernzadel op voorraad die geschikt is voor jouw paard.
Iedere rug is anders, dus het is niet mogelijk om op basis van een maat te zeggen of het zadel zal passen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 15:55

Ja, bedoel natuurlijk wel dat er een goed passend zadel op moet. Dit is voor hem het 2e of 3e zadel. Hij was 4 toen ik hem kocht en is weleens wat veranderd.

Bedoelde eigenlijk dat ik geen roundskirt of extra kleine maat heb en de gewone goede westernzadels wel passen. Incl een goede pad.
Heb weleens een wat lange pad gehad, maar goed......

We hebben ponypads liggen voor de shet en die zijn echt te klein. Daarbij zijn die niet van geweldige kwaliteit.

Evelien laten komen en dan kun je wat uitproberen :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:20

Je kunt het beste een zadelpasser laten komen. Dat heb ik ook gedaan toen ik mijn zadel wilde overkopen. Helaas is mijn pony veel afgevallen en verkoop ik hem weer. Met Evelien heb ik ook goede ervaringen, zij is eens gekomen om mijn oude zadel te controleren. Eerlijk advies geeft ze.

Britt15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 18:45

Bedankt voor de reacties! Ik ga denk ik inderdaad een zadelpasser laten komen, is wel slim ja... :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:13

Maar wel een ''echte'' westernzadel passer dan! Er zijn namelijk maar een paar mensen in Nederland die echt goed een echt westernzadel kunnen passen. Waar kom je vandaan? Kunnen we tips geven misschien?? Evelien van Euro Horse komt sowieso met haar vrachtwagen door heel Nederland en is echt de moeite waard. Qua budget kun je beter een goede 2e hands kiezen, dan een slechte nieuwe.

Britt15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 00:29

Ik woon in de buurt van Dordrecht, en ik ben nog maar 15 dus erg veel geld heb ik niet, dus ik ben ook wel vooral aan het kijken voor een tweedehands ja! Mijn moeder zou eventueel wel wat bij kunnen betalen maar het is toch mijn paard haha..

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 19:52

Het is al gezegt. Inderdaad een goede zadelpasser laten komen. Succes met het vinden van een goed zadel! Ik hoop voor je dat er wat bij zit!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 20:07

Ik heb een professionals choice pad, twee Twenty X pads. Mijn Tinkervriendje is ook maar 1.40 hoog

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:37

ik denk ook dat de hoogte van je pony niet uit maakt. zadel ligt toch meer op / om de schouders.. ook al is beessie maar 130.. Misschien kan je met Evelien goeie afspraken maken.

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:39

Laat inderdaad een zadelmaker komen en ga echt voor een tweedehands góed merk als je een klein budget hebt.
Neem aan dat je je wel beseft dat ook tweedehands het dure zadels blijven...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:04

Ohh zie nu pas dat het om een zadel ging, las het verkeerd.. Heb voor mijn kleine tink een Short & Wide Reiner van Continental Equiflex, mijn grote tinker heeft de Pro Reiner van Continental Equiflex. Ben met paard en al naar Arthur gereden in Vorstenbosch

EefjedeKort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 22:34

Ik zou idd een zadelpasser laten komen. Verder hebben wij op stal billy cooks en continentals. Die heb je in duurdere en goedkopere versies. Ik vind het erg fijne zadels