Endurance clinic voor nieuwkomers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Endurance clinic voor nieuwkomers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-13 11:32

Aangezien ik weer een hoop nieuwe mensen hier zie, met vrijwel dezelfde vragen wil ik best wel weer een of meerdere clinics organiseren....
Maar is hier interesse in en zo ja wat is jullie voorkeursdag: zaterdag of zondag?

Blitz22

Re: Endurance clinic voor nieuwkomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 15:54

leuk idee... zal zo even het bericht upe... hoop dat je meer reacties daardoor krijgt...

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 22:45

In welke regio? En met of zonder paard, dus meer theorie of ook praktijk? :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 15:42

Ik begin altijd de ochtend met theorie, dan de lunch om af te sluiten met een trainings rondje van 20 / 25km.
Zuid-Holland, in Streefkerk en dus bij mij op stal. Boxen zijn te huur, paddock maken is helaas niet mogelijk.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:56

Ik heb misschien wel interesse samen met een oud stalgenootje, maar dat is even afhankelijk van de kosten!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-13 21:33

De gehele dag incl lunch, dus theorie en praktijk, voor maar € 50,-
Box is € 10,- incl hooi en stro

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:43

Dan is het afhankelijk van de data zeker de moeite waard. Lijkt me super leuk om een keer te doen!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 17:26

Ik zou zondag 7 juli kunnen, interesse :)*

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 19:50

Is het ook mogelijk alleen theorie deel mee te doen?
Ik heb geen eigen trailer, dus beetje zonde om voor een trainingsronde een trailer te moeten huren.
Maar de theorie en ervaringsverhalen vind ik wel interessant!

(alleen kan ik 7 juli niet, ivm dressuurwedstrijd)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-13 21:29

Trainingsronde is natuurlijk niet gewoon een rondje van 20km rijden. Ik let op houding ruiter en paard en heb eigenlijk altijd wel tips/aandachtspuntjes, hoe je wedstrijd te rijden, waar op te letten, welk tempo en natuurlijk nog veel meer en niet te vergeten dat mijn materiaal geleend mag/kan worden zoals speciale beugels......

Dus nee, het is niet zonde van je geld om een trailer te huren ;)

Uiteraard is het mogelijk om alleen de theorie te doen, maar ik raad je toch aan ook de praktijk te doen. Dit is eventueel ook mogelijk op een paard van mij, maar liever je eigen paardje

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:42

Ik moet even kijken of ik een auto en trailer kan regelen en dan moet het wel lukken. Even de laatste dag van mijn vakantie nog een clinic mee pikken. Moet ik me ergens specifiek opgeven (mail oid.)?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 11:47

Hier heb ik misschien ook wel interesse in. Al zit ik ook met vervoer.
Als er iemand meegaat (in dit geval mijn vriend als chauffeur) hoe zit dat dan qua kosten?
Hij rijdt uiteraard niet mee en heeft weinig interesse in de theorie, lunchen uiteraard wel.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:01

als er later in het jaar nog een clinic komt, ben ik van de partij. 7 juli is voor mij helaas niet haalbaar, want ik heb momenteel geen werk (en geen geld dus) en mn vader is de vrachtwagen aan het verbouwen...

_Steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 12:03

Ik zou eventueel ook wel intresse hebben! :) 7 juli kan ik helaas ook niet ivm vakantie.

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:45

Ik heb ook interesse, sowieso in het theoriegedeelte (paard is nog niet zo ver dat ik hem al 20/25 km wil laten lopen).. Wat zijn de kosten om alleen de theorie bij te wonen?

7 juli kan ik ook niet, heb mezelf al ingeschreven voor een workshop.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:49

Ik kan de clinics van Donna zeker aanraden :j
Het helpt je zeker een eind op weg

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:56

Ga je iets later in het jaar ook nog zoiets organiseren ? Mijn pony is slechts 2 maanden zadelmak en sinds 2 weken gaan we pas een beetje buiten rijden in de kwekerijen en op de weg dus zo'n dag kan hij nog niet aan.

Ik zou het wel heel leuk vinden om een keer te komen.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:59

Wat is het tempo dat je aanhoudt tijdens je trainingsrondje? Deze ronde gaat voor mij echt niet lukken maar in een eventuele sessie later dit jaar ben ik zeer geïnteresseerd!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:03

tempo wordt aangepast aan de minst ervaren combinatie en aangezien we goed in 1 tempo rijden is het het minst vermoeiend voor de paarden, maar het is gewoon een rustig tempo wat ieder paard/pony aankan ;) hoef je je echt geen zorgen om te maken :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:23

Ok, klinkt super! Het is trouwens niet het uithoudingsvermogen van mijn pony waar ik me het meeste zorgen over maak :o (zal zelf ook even moeten trainen).

Hoe kan ik het beste op de hoogte blijven van de volgende sessie (na die van 7 juli, want dan kan ik helaas echt niet)? Via dit topic? Heb even op je site gekeken maar die lijkt niet helemaal actueel vwb clinics.....

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:26

Ik heb ook interesse, maar dan wel op een latere datum.
Zaterdag of zondag maakt me niet uit.
Leuk idee!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:29

dat wordt spannend, want die van mij heeft een erg hoog tempo := en is het er niet mee eens als ik haar tegen ga houden. misschien een paar handig tips vwb het rijden in een groep komen vast tijdens de clinic. ik ben redelijk flexibel kwa data, moet alleen wel een auto en trailer kunnen regelen voor die dag :+

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:19

turtlelito schreef:
Ok, klinkt super! Het is trouwens niet het uithoudingsvermogen van mijn pony waar ik me het meeste zorgen over maak :o (zal zelf ook even moeten trainen).

Hoe kan ik het beste op de hoogte blijven van de volgende sessie (na die van 7 juli, want dan kan ik helaas echt niet)? Via dit topic? Heb even op je site gekeken maar die lijkt niet helemaal actueel vwb clinics.....

Site is wel degelijk actueel, maar zo druk heb ik het gewoon. Zou 4 paarden starten dit jaar en niet te vergeten mijn ongeluk vorig jaar wat ook nog wat nasleep heeft en daarnaast zijn/waren er wat privé omstandigheden en dan liggen de prioriteiten gewoon even anders ;)

brighteyes85 schreef:
dat wordt spannend, want die van mij heeft een erg hoog tempo := en is het er niet mee eens als ik haar tegen ga houden. misschien een paar handig tips vwb het rijden in een groep komen vast tijdens de clinic. ik ben redelijk flexibel kwa data, moet alleen wel een auto en trailer kunnen regelen voor die dag :+

Wij bepalen het tempo en niet het paard en als je daar nu al gelijk mee begint met trainen dus ook met de clinic, dan voorkom je "doodlopers". Er zijn genoeg mensen die hun paard laten bepalen welk tempo te lopen en dat loopt zelden goed af ;)

En die tips komen dus onderweg zodat we steeds eea kunnen proberen en aanpassen :j

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:21

Was niet aanvallend bedoeld hoor, het is al super dat je al je ervaring en kennis wilt delen, ik snap dat dit niet de hoogste prioriteit heeft in het totaalplaatje!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:53

Ohhh.. ik zou hier ook heel graag aan mee willen doen. Alleen dan wel een andere keer.. paardje is nog jong en ga als het mooi weer is vrijdag pas voor het eerst met haar de weg op.
Wanneer er een andere datum gaat komen hoor ik het graag.. moet hier wel bij vermelden dat ik nog zo groen als gras ben wat betreft deze tak van paardensport, maar zou het zo graag een keer willen doen.. *\o/*