Mag je kennismakingsklasse starten in het buitenland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda__

Mag je kennismakingsklasse starten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 13:35

Ik heb gisteren mijn eerste kennismakingsrit Endurance gehad.
Het was geweldig. *\o/* *\o/*

Nu vraag ik mij af.
Mag je ook kennismakingsritten Endurance in het buitenland (België /Duitsland ) starten, of kan dat alleen officieel.

AlexVB

Re: Mag je kennismakingsklasse starten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:13

Dat mag je zeker. Je kan via de KNHS een verklaring krijgen dat je in het buitenland mag starten. Ik ben ff de naam kwijt van het formulier. Je start dan buiten competie maar dat is de KK of impuls ook.

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 16:18

Perfect! *\o/* Dankjewel!

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:50

Een riding permissie voor België aanvragen bij knhs.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 07:33

Als je geen bent van de endurancevereniging kun je ook geen riding permission krijgen van de knhs. Je bent immers niet gerechtigd om officiële wedstrijden te rijden. Maar aangezien iedereen kennis mag maken met wedstrijden, in België is dat net zo als hier, heb je ook nergens een bewijs voor nodig. Er gelden immers geen eisen. De 20 km ronde kun je in België rijden zonder ergens lid van te zijn en zonder verdere eisen. Gewoon gaan dus. En je hoeft je in België voor die afstand niet eens van tevoren op te geven. Lekker makkelijk.

Mocht je voor een bepaalde wedstrijd het echt zeker willen weten, dan bel je gewoon ff naar de betreffende organisatie.

In Duitsland hoef je überhaupt nergens lid van te zijn (je betaalt gewoon iets meer als je geen lid bent van de Duitse vereniging), en eisen vwb klasses en startgerechtigdheid kennen ze daar al helemaal niet. Dus eigenlijk mag iedereen daar starten wat hij wil. Alleen hebben ze daar vaak niet zoveel keuze uit de afstanden en hebben ze bijvoorbeeld alleen een 50 en 90, om maar wat te noemen.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:53

Toevallig gisteren gemaild met de KNHS met dezelfde vraag, mijn vriend heeft de smaak te pakken gekregen in Banholt :D

Ik heb samengevat het volgende antwoord gekregen:
Om in Belgie te starten heb je een 'riding permission' of een 'letter of no objection' nodig. Een 'riding permission' krijg je alleen met een startpas. Een 'letter of no objection' krijg je alleen als je geen lid bent van de KNHS. Aangezien mijn vriend lid van de KNHS is geworden om in Banholt te kunnen starten, maar geen startpas heeft valt hij dus tussen wal en schip :(

Maar Esther ik zal jouw advies opvolgen en eens bij de organisatie van de betreffende wedstrijd navragen of je als Nederlander in de 20km mag starten zonder enige 'KNHS-formulieren', wie weet is 't toch mogelijk :)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 23:57

Ik ben een tweetal keren in België gestart zonder enig KNHS-formulier. Ik had toen ook nog geen startkaart in NL. Je kon destijds voor de initiatieklasse gewoon verschijnen, betalen en meedoen.

Inn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 01:23

Hilli schreef:
Ik ben een tweetal keren in België gestart zonder enig KNHS-formulier. Ik had toen ook nog geen startkaart in NL. Je kon destijds voor de initiatieklasse gewoon verschijnen, betalen en meedoen.

Was dat een wedstrijd onder een VLP (Vlaamse paarden liga) club of een LRV (Landelijke rijverenigingen) club de laatste bestaan niet meer?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:33

Pfoei, het is ook alweer 7 jaar terug. De wedstrijden waren via de ELDRA op te zoeken, maar of dat nou LRV of VLP was? We zijn in Lichtaart en Lommel geweest.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:37

Ik heb ondanks dat ik de kennismakingsklasse in belgie een keer ben gestart (de 20km van de vlp) heb ik toch echt mijn riding permission moeten laten zien ter plaatste en achteraf ook nog door moeten mailen.

Bij de vet2000 kon je inderdaad zo mee rijden met de laagste afstand maar deze vereniging bestaat helaas niet meer.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:44

Je kan je toch gewoon registreren bij een wedstrijd dmv een recreatielicentie? Deze kost € 15,- en dan kan men het hele jaar door KK of impulsrubrieken starten in BE. Voor deze licentie hoef je niet eens woonachtig te zijn in BE.

Hier vind je meer info: http://www.vlp.be/endurance/Endurance-D ... rijden/#02

En anders ff een mail sturen naar de VLP.