Wat is endurance toch leuk! DFW met Nótt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke_Xena

Wat is endurance toch leuk! DFW met Nótt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-13 21:05

Na lang twijfelen of de wedstrijd in het Drents Friese Wold (29 km) afgelopen zondag niet te lang was voor Nótt (20 jaar, pas half jaar onder het zadel) heb ik me op het allerlaatse moment toch ingeschreven. Nótt heeft in Ommen dit jaar ook meegelopen en dat ging erg goed, maar ze was wel echt op na 24 km. Dus nu was mijn plan was om gewoon te starten en evt de route te verkorten naar ong 19km, want op de routekaart bleek je op dat punt best een stuk te kunnen afsnijden, en omdat we toch KK starten maakt het voor punten ook niks uit als je gediskwalificeerd wordt :P Gewoon een leuk ritje maken als doel dus!

Bij de voorkeuring alles prima, mooie waarden en ook Loco goed (in Ommen een B, dus heel fijn dat het nu gewoon meteen een A was)
We startten samen met Ron en Hetty en hun twee ijslanders, de paarden konden goed met elkaar, liepen lekker samen en gezellig natuurlijk!
Afbeelding

Na een paar kilometer zijn Nótt en ik afgehaakt om iets rustiger aan te gaan doen. DFW is echt een super mooi gebied en met het mooie weer was het echt genieten. Nótt had er ook goed zin in dus voor ons doen toch aardig kunnen doorrijden.
Ik had geen groom mee, maar als je alleen bent merk je pas goed hoe leuk en aardig iedereen in de endurance is! Er is geen groompunt voorbij gegaan zonder mensen die aanboden of Nótt ook wat water wilde oid. Echt zo leuk!
Na ong 15 km een gezellige mederuiter tegengekomen en een paar km mee opgereden. Bij de waterpunten dronk Nótt goed en ze liep nog steeds heel fit. Zonder het door te hebben reed ik voorbij mijn 'afsnij-punt'. Bij het bordje 20 km had ik pas door, maar het ging zo lekker dat ik maar doorgereden ben! Nog even Nótts hartslag gemeten met de fonendoscoop die ik meehad: 84 rechtstreeks uit draf, dus niks te klagen!
We tuften lekker door, nog een stuk naast nr 1 met een fries gestapt om even te ontspannen en later weer verder gedraafd.
Bij het waterpunt waar Murielle en Evelyn stonden ook op de foto gezet:
Afbeelding

En voor we het wisten was de finish al in zicht! 2km gestapt want ik had toch geen haast en ik wilde wel eens direct aanbieden op de finish-> helaas net te enthousiast want ze had 64, heel even gewacht en toen was het prima (volgende keer meet ik toch weer eerst zelf voor ik aanbied :o )
Nakeuring ook allemaal goed en na nog heel wat tijd gezelligheid op het terrein Nótt weer ingeladen en op huus aan!
Afbeelding

We hebben echt genoten van de omgeving, de mooie route, het weer, de gezelligheid onderweg en op het terrein en de geweldige organisatie! Voor mij is het weer bevestigd; endurance is echt de leukste discipline! :D

Qwillion

Re: Wat is endurance toch leuk! DFW met Nótt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 21:13

Leuk verslag. Ook ik heb genoten van de mooie rit. Voor mij was het de 1e xr in Klasse O met mn Tinkie, helaas 2xr een afslag gemist. Zekers voor herhaling vatbaar!

KimmetjeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 23:09

Lijkt mij ook onwijs leuk om een keer aan mee te doen...wie weet.. :D

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 06:52

Leuk verslag! Ik reed ook met m'n IJslander mee in de impulsklasse.
Was toch best zwaar met z'n korte beetjes maar ben uiteindelijk ook goedgekeurd :)
Leuke foto's van onderweg :j

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 21:56

Oo dan heb ik jou wel gezien Roosje_! Leuk paardje heb je!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 13:46

Leuk verslag Mieke! En wat ziet er Nott er anders uit dan bij onze rit op de Lemelerberg! Wat een beetje minder haar al wel niet kan doen he.. Verder nog plannen voor dit seizoen?

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-13 20:57

haha ja echt een verschil hè! ze is ook echt veel beter in conditie, uiteindelijk boven de 10 km per uur de rit gereden, dat had ik toen nooit gedacht;) En ik denk misschien grolloo en sallandse heuvelrug, de zomervak gaan we 6 week trekken met de paardjes dus deze vallen er precies omheen!

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 19:45

Jaa, jullie deden het zo goed :D!! Nott ziet er ook top uit!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 13:31

Supergaaf, de ijsjes maken echt een opmars in de endurance! :D