troi schreef:Leuk dat je wn gaat rijden!
Een vraagje, begint jouw lesgever niet eerst met de basis, zoals sturen tempo controle nagevelijkheid? Meestal ga je pas in een veel later stadium echt bezig met de specifieke oefeningen namelijk.
Het is diezelfde lesgeeftser waar ik dressuurles van heb gehad, dus we kennen elkaar en de paarden ook. Alleen, voor het hek bijvoorbeeld, moet je soms op één hand rijden en als ik dan een pasje moet wijken, of de achterhand wegdraaien krijg ik een beetje coördinatieproblemen
dus was ik wel van plan om te vragen om eerst nog een beetje gewoon "reining" te doen, zonder meteen dat toe te passen in de trail.
jesra schreef:Ik doe het er af en toe bij, op de pensionstal waar mijn eigen engelse paard staat zijn ook westernpaarden..

Ik heb alleen zo'n ongelofelijke moeite met niet zo recht op zitten, dus echt te 'hangen' . Iemand tips?

Leuk
Bij ons is het eigenlijk ook gemengd, anders zou ik daar waarschijnlijk niet aan gedacht hebben, en ook niet gaan kijken zijn naar de Extremes 
Met dat zitten heb ik nu niet zoveel moeite, ik zit sowieso al redelijk ontspannen en genoeg achteruit, behalve als ik me heel hard moet concentreren.