En het is ontzettend goed bevallen! Wat een leuke locatie en supervriendelijke vrijwilligers
Op 21 april hebben we meegedaan met de WRAN-C bij White Socks in Zeist.
Tot nu toe hebben we bij de WRAN alleen een paar keer D L5 gestart, dus dit was voor het eggie.
We hebben een paar keer gestart bij de AQHA, dus om het extra spannend te maken mochten we meedoen in de L3!
Onze vorige wedstrijd was de AQHA Novice bij Wennekers.
En om heeeeeel eerlijk te zijn was ik best een beetje onder de indruk van het hoge niveau van het deelnemersveld daar
Wat resulteerde in toch wel een beetje (boel) spanning bij mij.
Overigens was ik alsnog heel blij met onze resultaten hoor, maar voor deze wedstrijd in Zeist was ONTSPANNING dus het voornaamste doel
En dat is gelukt: de sfeer was heel gemoedelijk. Ook heb ik weer leuk gekletst met bekenden, dus ik had er met name gewoon lekker zin in
L3 Trail
Met ontspanning in het achterhoofd heb ik niet zo gek lang ingereden. Een klein half uurtje, beetje sturen, beetje overgangen, niets geks.
Het eerste deel van de proef ging goed, tot aan het hek. Bandito kreeg ik niet vooruit, dus ik heb het hek maar open geduwd.
Dat resulteerde in een nulscore
, maar ik heb de oefening wel afgemaakt. Onze bandiet was daarna wel een beetje stout en denderde dwars door mijn hulpen heen
Tot zover het rustige inrijden
Leermomentje!Onze proef
De Line-up

Horsemanship
Met inrijden hebben we nu wat meer echt getraind. Hij had even wat gekte in z'n bol, maar na een paar rondjes galop werd dat gelukkig wat beter.
Hij wilde nu ook meer terugkomen op mijn benen. Wat resulteerde in een veel betere proef!
Hij was nog wel een beetje onrustig (staart: zwiep-zwiep), maar luisterde veeeel beter.
Zoveel beter dat de overgang lope-stap een overgang lope-stop werd (oeps!). Dit hebben we waarschijnlijk goedgemaakt met het railwork,
want meneer liep als een zonnetje
Het resultaat: de 3e plaats van 21 deelnemers
Onze proef:
Railwork:
We zijn derde!

Pleasure
Ook nu met inrijden niet teveel gedaan, even de overgangen bevestigd. Bandito was ook een stukje relaxter en we hadden het gewoon super naar ons zin.
De Pleasure ging eigenlijk gewoon erg lekker. Af en toe werd hij nog wat te lang en te laag. Dan kon ik hem wat moeilijker verzamelen,
ik denk dat het toch een stukje vermoeidheid bij hem was. In de eerste ronde hebben we een overgang lope-jong verknald,
maar de tweede overgang ging alweer een stuk beter. En we mochten door naar de finale!!! Toen kon onze dag natuurlijk helemaal niet meer stuk.
Tot mijn grote verrassing zijn we eerste geworden van 14 deelnemers!!!!
Echt super!!!Pleasure
Fragment stap (beetje te snel en te lang)
Pleasure-finale
Stap

Back-up

Mijn lieve paard

Eerste? Wij?!

Bandito zal wel even zijn prijs uitzoeken

De dag hebben we lekker in het zonnetje afgesloten met een bos kuil voor Bandito en patatjes voor mezelf en mijn support.
Naast de lintjes hebben we een borstel en een sieraad mee gekregen, echt superleuk van de sponsoren
Braaf paard

Reacties en tips zijn natuurlijk altijd welkom!
goed gedaan hoor!!