[SGW] Cross Overpelt & Lummen ( GO-PRO)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Cross Overpelt & Lummen ( GO-PRO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 14:20

HoiHoi,
Bij ons is het seizoen terug begonnen en we hebben al 2 wedstrijden meegereden.
We begonnen met Overpelt ( reeks B)
Als eersten hadden we de cross op het programma. Ik was best wel een beetje nerveus voor de start maar de cross ging heel erg goed tot de 3de laatste hindernis. Daar hadden we helaas 2 weigeringen. Het was niet de gemakkelijkste hindernis voor aan te rijden en de fouten lagen ook volledig aan mij. Ik was heel erg blij toen ik de eind streep zag, zo blij dat ik caruso wel op de juiste hindernis reed maar toch niet met de volle 100% nog reed, dus dacht hij, als jij oplet ik ook niet, en helaas ook een stopje op de laatste. Maar al bij al heel erg tevreden over ons eerste parcourke terug in het seizoen.
Helaas had ik de dag ervoor wat ruzie met mijn broer dus heb ik overpelt de GO-PRO niet mogen lenen van hem. Maar mijn ouders hebben het wel zo gefilmd

Een combinatie van filmkes van heel de dag.
En een foto van de cross
Afbeelding
in ons springparcour waren we foutloos en de dressuur was redelijk voor ons doen. Wij moeten nog echt werken aan het dressuur stukje.
Hier nog enkele foto's van het dressuur
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit weekend hadden we een cross in Lummen.
Ook hier hadden we als eerste een cross. We hadden 1stopje op de 5, ook mijn fout, zaten wat groot.
Hier had ik wel mijn GO-PRO op, hier het filmke van de rit, zet wel het geluid niet erg hard, want ik heb soms nogal wat hard geroepen op de mensen..

En wat foto's van de cross
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
In het springparcour hadden we 1 balk.
Ook heb ik deze met de gopro gefilmd al lijkt het hier dat de afstanden hier niet kloppen terwijl het op het gewone filmke en mijn gevoel wel kloppen.
http://www.youtube.com/watch?v=r2rTLK2C ... nw&index=1
Dressuur verliep niet zooo erg goed, niet erg veel kunnen inrijden en hij was al best moe en niet meer zo op het been.
Ook van lummen heb ik weer een combinatie filmke gemaakt

Maar al bij al ben ik heel erg blij met mijn 2 crossen, we hebben alle 2 plezier gehad, zijn veilig aan gekomen en dat is het belangrijkste over enkele crossen zullen de resultaten dan ook verbeteren.

Liefs Daphne

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:52

Hey!!

Toffe foto's en filmpjes, je bent aardig op weg!
Leuk paardje ook!!

Ik was ook in Lummen & Overpelt. Volgende week ook in Affligem, ik zal er eens op letten, misschien zie ik jou wel!
Veel succes nog, wat je zegt is waar, de resultaten zullen elke week wel verbeteren!!!

Chasey

Re: Cross Overpelt & Lummen ( GO-PRO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:59

Gaaf zo met die go pro camera!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 12:09

SofieHavan: Ik ga helaas niet naar Affligem. Heb examens. Rij je ook vlp crossen?
Dankje Chasey

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:51

Wauw ziet er erg gaaf uit Daph!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:38

Daaphh schreef:
SofieHavan: Ik ga helaas niet naar Affligem. Heb examens. Rij je ook vlp crossen?

Ik ga net als vorig jaar Nokere en Waregem meerijden van de VLP verder niets :) ik rij in de zomer de LRV tornooien hé :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:12

Oh, ik rij bijna geen zomertornooien rij ook nog de crossen van de VLP.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:27

dat filmpje van de cross is gaaf!

ook zo leuk hoe enthousiast je bent naar je paard en dat naar de hindernis toe praten en belonen na de sprong!

verder moet je paard een behoorlijke conditie hebben zeg :wow: , de mijne zou op 1/3 er al de brui aangeven en met tong op de hoefjes rond lopen

en dan nog jou beleefdheid tegen de mensen die in de weg lopen op het parcours +:)+ ik zou gevloekt hebben vrees ik en jij bedankt ze voor het aan de kant gaan

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 15:19

Hihi dankjewel!
We trainen de paarden wel speciaal op de conditie, dus dat valt wel mee.
Als je gaat vloeken en ze zien je derna weer terug gaan ze misschien helemaal niet aan de kant. En ach, een beetje beleefdheid kan nooit kwaad :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:33

Leuke filmpjes!
was ook in overpelt, gavere en vechmaal :)
wat was de 3de laatste sprong nu weer in overpelt?

heb je nog nooit in het echt gezien, nochtans rij ik ook af en toe VLP

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:35

De 3de laatste was die met de 3 tonnen, waar je zo een stukje schaapskooi moest ingaan :D

Welke crossen rij je bij de vlp?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:10

Daaphh schreef:
De 3de laatste was die met de 3 tonnen, waar je zo een stukje schaapskooi moest ingaan :D

ohja juist!
ik heb over 3 weken ook examens maar ik ga zondag naar affligem, echt erg 8)7

vorig jaar heb ik Brugge en Genk gedaan, dit jaar zou ik ook in Nokere starten. En als ik er meer
dan 3 wil rijden moet ik een hogere licentie nemen, want ik heb de communautaire.
Maar ik ga eerst even kijken welke datum's ik tornooien rijd en welke ik ga crossen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 10:11

florence123 schreef:
Daaphh schreef:

ohja juist!
ik heb over 3 weken ook examens maar ik ga zondag naar affligem, echt erg 8)7

vorig jaar heb ik Brugge en Genk gedaan, dit jaar zou ik ook in Nokere starten. En als ik er meer
dan 3 wil rijden moet ik een hogere licentie nemen, want ik heb de communautaire.
Maar ik ga eerst even kijken welke datum's ik tornooien rijd en welke ik ga crossen.

Dan heb je me misschien wel gezien in brugge! Ik ben in brugge overkop gevlogen en daardoor is de cross heel lang stilgelegen ( klasse L)