[SGW] Verslagen SGW Westerbork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Verslagen SGW Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:50

Ik ben heel benieuwd hoe het de mensen vandaag vergaan is! Kom maar op met die verhalen :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:10

Ik ben al weer een poosje thuis, hier dan mijn verslagje :)

Dressuur ging echt dramatisch. Ik was er al niet vanuit gegaan dat het goed ging, maar dit was nog slechter dan ik had verwacht. Mijn humeur was al dermate verpest dat ik me bijna had afgemeld voor de cross.
Losspringen was madam nogal explosief haha. Ze was erg fanatiek. Parcours begon ook heel goed. Helaas door mijn eigen domme schuld een stop op 6. Daarna weer heel goed. Toen de cross, ze vond het best spannend en door de vele bochten en slechte bodem kwam ze niet echt in een ritme. We waren wel foutloos maar 23 tijdfouten.

Quinn

Re: Verslagen SGW Westerbork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 14:54

@ anthea ik zag je stop. Jammer maar je heb wel je wp's toch?

Ik heb gejureerd en van de 24 heb ik er 7 teruggestuurd om hun paspoort op te halen en 1 gediskwalificeerd ivm het niet mee hebben van een paspoort. Veel mensen waren verbaasd dat ik een paspoort wilde zien. Nu heeft men mazzel dat de auto vlakbij de dressuurring staat maar ik laat men gewoon teruggaan. Erg jammer want het kost veel tijd. Mensen neem outdoor altijd je paspoort mee naar de jury!
Ik wilde nog cross lopen maar vanwege de blubber niet gedaan. Wel de waterbak gezien. Leuke sprongen staan er nu.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:01

Caro: was echt mijn schuld die stop :o Ja had gelukkig nog wel 2 wp :P
Hoorde idd iemand die gediskwalificeerd was. Maar het is ook wel erg dom om geen paspoort mee te nemen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:24

Ik was mee om te groomen vandaag.
Welke ring zat je Caro?
Heb je niet gezien. Hoorde veel op het voorterrein over het paspoort.
Mijn combi had hem wel bij zich.

Even een andere vraag.
Wie weet hoe het verder is afgelopen met het paard die dubbel in de trailer lag.
Ik heb geholpen om hem er af te krijgen, daarna nog met hem gestapt.
Moest hem over geven aan iemand anders omdat ik weer verder moest.
Ben wel nieuwschierig.

GonneDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 15:41

Vandaag mee gedaan met mijn pony bij de B paarden.
Mijn paard was niet helemaal fit nou dan de ukkie maar mee.
Vond die wel weer even leuk, lekker springen en crossen.

Dressuur: 189 Springen: 1 balkje & de Cross: Foutloos

Hier een filmpje van de waterbak:
http://www.facebook.com/photo.php?v=420 ... =2&theater

@ Saden Ik zag ze nog een hele tijd rond stappen met dat paard. Volgens mij hebben ze hem later in de trailer gezet en weg gebracht. Zag er niet lekker uit hoe die er even bij lag. Vreselijk..

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:05

Wij zijn onderweg naar huis.

Dressuur ging wel netjes ondanks dat de bodem erg slecht was. Resultaat 193 punten en daarmee 4e. Springen foutloos en cross ook foutloos! Helaas wel 11 strafpunten voor tijd. Ik heb echt genoten in de cross :)

Uiteindelijk een 3e prijs mee naar huis mogen nemen :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:10

Ring 6. Er waren sowieso 2 uitgesloten. 1 bij mij ivm paspoort en 1 met entingen. Erg jammer want beide is niet mogelijk.
Ik heb iedereen paspoort gewoon laten halen. In mijn ring waren toch uitvallers en ben gewoon blijven wachten. Pas starten als ik paspoort had gezien. Ik was zelfs nog iets eerder klaar.

@ anthea het leek alsof jij te afwachtend was en paard dacht dan doe ik het ook niet. Wel top dat de cross zo goed ging

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:32

Valyra gefeliciteerd! Goed zeg!
Wat jammer van de uitsluitingen. Het zijn simpele regels maar toch oliebol als het je overkomt.
Gonnedijk ook fijn gereden!
Anthea jammer van de dressuur en de stop met springen, maar wel mooi winstpunten!

Hier nog even mijn verslag.
Jonkie was fijn met dressuur. Geloof 196. Springen werd hij wat te gemakkelijk en twee balken. Toch iets meer op druk rijden met de wat lagere sprongen. :D
Cross ging fijn! Vond de bodem wel moeizaam en pas na 9 konden we echt lekker galopperen. Maar wel door het water en foutloos. Met behoorlijk wat tijdfouten.

Heb geen uitslag afgewacht, thuis nog genoeg te doen. (paarden klaarmaken voor morgen)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 16:47

caro29 schreef:
@ anthea het leek alsof jij te afwachtend was en paard dacht dan doe ik het ook niet. Wel top dat de cross zo goed ging

Klopt. En als ik dat doe, dan heeft zij geen vertrouwen meer en stopt. Baal er wel van dat ik het toch nog af en toe doe. Voor de rest was zij super fanatiek.

Lees veel positieve verhalen hier! :D
Wel heel naar van dat paard zeg...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:16

caro29 schreef:
Mensen neem outdoor altijd je paspoort mee naar de jury!

Sorry, maar ik ben vaak alleen .......dus moet ik dat ding in mijn broek stoppen dan ??, ik wil het toch ook echt niet kwijtraken. ik heb het toen in WW gehad dat men mijn paspoort wilde zien, die heb ik toen na het afzadelen meteen gebracht. je moet toch al behelpen als je alleen bent.

Als entingen niet kloppen vind ik dat echt slordig, ben er eigenlijk nog meer voorstander van dat een ieder zijn paspoort moeten laten controleren bij Secretariaat, niet tonen is niet meer starten bij het springen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:24

Hier een super positief verslag je :D
Mijn 1e doel was: springen door komen, dan zou ik wel eer zien :Y)

Dressuur; ruby was tenminste relaxt, wel een beetje wiebelig omdat ze meer verwachte (sb travers etc haha) 183 punten.
Bij het springen inrijden was ze bijna niet te houden, werd echt aangekeken door mensen en als ik vervolgens zei; sorry dressuurpaard door de bocht begonnen ze te lachen haha. Voordat ik naar het parcours moet ik nog tegen mam; ik moet opletten want ze trok er bij het inrijden zo aan maar ze heeft nog nooit zo een parcours gesprongen dus moet bij het parcours blijven rijden anders stopt ze. Wat doe ik op 1? Vergeten te rijden en een stop. Arg wat was ik boos op mezelf haha, maar lekker opnieuw aangereden en SUPER rond gereden. Pas haar tweede ''parcourtje'' maar de andere was een keer op de club, een stuk lager en in de binnenbak. Ze heeft geen balk aan geraakt en spong echt geweldig. (had al fans aan de zijlijn hihi). Naja doel 1 dus gehaald en hoe? Op naar de cross, toen begon ik toch wel echt zenuwachtig te worden. Maar ze ging super door de cross, was wat sterk en stug door het grage willen. Maar ze staat niet op ijzers dus heb haar rustig door de blub laten lopen. Resultaat: mijn dressuurmerrie was gewoon FOUTLOOS *\%/* *\%/*

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:27

Ik heb paspoort ook altijd mee en ik rijd altijd alleen en proef uit het hoofd.

Caro, leuk dan had jij Martin dus in de baan. Hij had mooie punten, 201 en werd uiteindelijk ook kampioen! Hij is heel blij haha.

Ik heb ook fijn gereden. Dressuur 193. Springen een beetje net-niet ofzo en toen prutste ik tussen 8 en 9 en viel de balk van 9. Aaaarg. Cross foutloos en twee x een 8 op stijl
Ben uiteindelijk reservekampioen geworden van Friesland!Super blij mee :j maar toch jammer van de balk want anders kampioen haha.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:28

Jammer Rosa maar verder wel echt goed! Van martin ook erg goed :)

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:29

Jij ook super van Ruby saar! Succes morgen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:37

Ik had vandaag wat last van de gladte, met dressuur werd Beau heel stug en wilde niet meer goed buigen en liep voorzichtig, maar had 173. Springen een balk op 7. Cross simpel foutloos en allemaal 7'ens op de stijl :D . Wel behoorlijk buiten de tijd want vond het te glad om op tijd te gaan rijden.

Ik was dus tevreden!!

Super Saar & Rosa & Marissa & Gonne & Anthea & Lotte :D

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:39

Hij reed een mooie proef. Top 5 waren leuke pony's die ook goed reden. Ik heb gewoon normaal gejureerd zodat het geen dressuurwedstrijd voor mijn gevoel zou worden maar het meer om het springen en de cross zou gaan.

@ Bianca als je alleen bent dan snap ik het maar al deze combinaties hadden gewoon een voorlezer en een vaak meerdere personen aan de kant staan en de ringmeester meldde het ook nog.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:44

Ik snap ook niet zo goed waarom sommige jury's het paspoort willen inzien, dat heb ik in het westen nog nooit meegemaakt, daar controleren ze dat en de entingen met aanmelden op het secretariaat, veel praktischer mijns inziens.

Ik heb net de Z cross gelopen, vind het technisch wel meevallen maar wel behoorlijk dik zeg sommige hindernissen, ook de 1e hindernis, dat vind ik zelf niet helemaal fair, paarden moeten dan nog een beetje inkomen.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:51

In het noorden is het heel normaal dat je het paspoort laat zien bij de jury. :-)

Las een hoop goede verslagen van mensen die fijn hebben gereden, leuk! :D
Gefeliciteerd Rosa!
Super zeg Sarah, en dat voor een dressuurpaard. :Y)

bachus101

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:56

Hier ook heel tevreden! Proefje braaf, 187, springen foutloos en cross 1 weigering omdat hij de takkenbak erg eng vond.... Was de eerste cross samen met dit paard dus het doel was de cross uitrijden en dat is gelukt!!

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:59

ben ook jury en zal alleen als ik verplicht wordt door de knhs een paspoort vragen. mi hoort die taak bij het secretariaat en niet bij de jury te velde. let wel, vind wel dat je in orde moet zijn met alles maar net als bianca al aangeeft, dat lomp grote ding sjouw je te paard niet zomaar mee en waar moet je het laten tijdens het rijden. daarom, controle op secretariaat en dan wel of niet starten... als jury heb ik mijn werk aan het beoordelen en motiveren, dat is genoeg ;)

wel goede reultaten gezien. goed gedaan allemaal *D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:26

caro29 schreef:
@ anthea ik zag je stop. Jammer maar je heb wel je wp's toch?

Ik heb gejureerd en van de 24 heb ik er 7 teruggestuurd om hun paspoort op te halen en 1 gediskwalificeerd ivm het niet mee hebben van een paspoort. Veel mensen waren verbaasd dat ik een paspoort wilde zien. Nu heeft men mazzel dat de auto vlakbij de dressuurring staat maar ik laat men gewoon teruggaan. Erg jammer want het kost veel tijd. Mensen neem outdoor altijd je paspoort mee naar de jury!
Ik wilde nog cross lopen maar vanwege de blubber niet gedaan. Wel de waterbak gezien. Leuke sprongen staan er nu.

Caro: niet overal wordt dat op dezelfde manier gedaan. Wij hadden het paspoort mee naar het secretariaat, en daar wilden ze het niet zien, gevraagd of het bij de jury getoond moest worden, maar die mevrouw zei dat dat niet meer gebeurde...... gelukkig lag onze in de auto, en hadden we het zo kunnen halen, maar de jury van baan 2 controleerde alleen even of de naam klopte.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:32

Dat klopt maar in het noorden is het wel normaal dat je paspoort laat zien aan de jury. Dat het in andere delen van het land anders gaat prima maar in het reglement staat dat je het aan de official moet kunnen tonen. Daarnaast attendeerde de ringmeester de deelnemers er als het goed is ook op. Ik had voornamelijk noordelingen in de ring dus die weten dat wel. Hier is het iig niet gebruikelijk dat je het op het secretariaat moet laten zien. Tot nu toe heb ik op alle sgw wedstrijden in nl mijn paspoort aan de jury moeten laten zien. Dat het gezegd werd op het secretariaat heb inmiddels ook gehoord maar daar zat geen official.
Ik heb onlangs op een wedstrijd gehad dat naam pony, kleur en geslacht niet klopte met de startpapieren en sindsdien ben ik er zeker in de B allerter op.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:40

Wat ik ook mee maak is dat er steeksproefgewijs gecontroleerd wordt. De TA spreekt van te voren af bij de aan meldingen dat iedere 5e (of zoiets) het paspoort inlevert. Hij controleert de papieren, en aan het eind van de morgen kunnen de paspoorten weer opgehaald worden. Scheelt de juryleden behoorlijk tijd denk ik. Het maakt ook niet zoveel uit hoe er gecontroleerd wordt, maar het zou handig zijn als het overal op dezelfde manier gedaan zou worden.

Verder heb ik een genoeglijk dagje gehad als moeder/groom. Wat mij tegenviel was hindernis 1 in de cross. Die vond ik niet fair als 1e hindernis. Een oxer, keurig aan de maat, maar in de B, als 1e hindernis, na een oplopend pad met een slechter blubberbodem, had ik het eerlijker gevonden als ze er een steiltje van gemaakt hadden. Dat er 's middags en 's nachts nog zoveel water zou vallen, daar kun je niets aan doen, maar haal dan gewoon die achterste balk weg als de bodem zo beroerd is.

Het is wel een vrolijk evenement. Het inspringen voor zowel het springen als de cross waren wel wat ver van de start weg, maar dat werd keurig opgelost dmv portofoons. Dat liep gesmeerd.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:42

Waar moest je eigenlijk inspringen voor het springen dat was niet op de gebruikelijke plekken zag ik.