[SGW] Nabespreking Etten-Leur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Nabespreking Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 11:58

Kom maar op met die verslagen *\o/*

Hier een dubbel gevoel.
Dressuur ging niet heel fijn, ik kreeg er geen ontspanning in. 171 punten.
Springen ging echt super fijn, weer echt als vanouds. Na een enorme springdip dus super fijn!!!
Cross ging ook super fijn, veel beter dan in Chaam. Tot de bosuitsprong daar haperde we al iets en toen kwam de door mij zo gevreesde trakhener. Goed omhoog gekeken, been gegeven en met stem aangemoedigd maar het mocht niet baten. 3 weigeringen.

Helaas maar ik wil ook vast houden aan de positieve dingen vandaag. We hebben genoten! Ook van het heerlijke zonnetje!

spottedponie

Re: Nabespreking Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:11

Ik best lekker dressuur gereden, reed alleen wel verkeerd, 189-2 dus... Toch wel tevreden mee
Springen 1 balk op 6, ze werd weer zo ontzettend heet dat ik er niet aan kon rijden...
cross zelf beetje rustig aan gedaan, simpel foutloos en 14 sec buiten de tijd... Puntje, bosuitsprong, trakehner en water ze deed het allemaal super... Pakte fijn aan, dus we trainen lekker verder op dressuur en springen....

Next: castenray

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:44

Leuk jullie allebei gezien te hebben :D

Hier ook super tevreden!

Dressuur was hij mega heet dus niet best! Weet dat we het kunnen dus baal niet!
Iemand toevallig mijn punten gezien???

Springen heet maar wel te rijden! Stop op 4! Niks voor hem! Hij stopt nooit in het springen en balkje!

Cross heerlijk!!!!! Overal naar voren! Super fijn terug te rijden en te versnellen!
Dubbel met puntje eerste schuin aangereden waardoor hij het puntje rechtdoor kon nemen! Zo blij dat ik hem kan sluiten tegenwoordig! Trakeher ook geen probleem! Hoop op een mooie foto van eventingphoto!
Water ging ook echt super, alleen sprong Max de piano eerst naar rechts dus daar een stop! Pech maar blij dat ik weer 100% het gevoel en vertrouwen terug heb na mijn val vorig seizoen!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 15:46

Nogmaals super Max, lekker nagenieten!

Spot, gefeliciteerd!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 15:50

Thanx!! Had jij toevallig nog mijn punten gezien?? Nog wel 165?? Haha

Echt balen van de trakeher :( Max voelde bij mij in Chaam hetzelfde en dat kan je nog zo proberen te overtuigen maar lukt het niet! Lekker veel trainen en op naar de volgende!! Jullie kunnen het!!!!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 15:52

Nee niet gezien, ik heb zelfs mijn eigen punten niet gezien. :+ (Ja uiteindelijk via stalgenootje op fb).

Ik haat de trakhener. Sowieso al, maar die in Etten-Leur zeker :+ Maar komt goed en ik ga vol vertrouwen naar de volgende, aangezien ze zoveel fijner voelde dan in Chaam!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:06

Ohh zo! Haha!

Daarom!! Komt helemaal goed! Is die trakeher ook wel gigantisch dus kan me voorstellen dat je hem niks vind!
Volgende gaat het gewoon zo goed van begin tot eind ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:28

Jammer Nouk!! Ff door die trakhenervrees heen en dan kunnen jullie de rest van het seizoen knallen!
Super Max, weer een lekkere opsteker na Chaam! :)

Jullie hadden wel een heerlijk weertje erbij zeg!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:38

Nou dat was het zeker San! Daarom ben ik zo blij, ondanks die ene tja wat was het... Werd gerekend als stop maar kwam erop neer dat Max rood niet rechts had maar links :P

Weer was echt heel apart vandaag! Kwamen aan, zware mist en zo koud dat er ijs op de trailer zat!
Na de cross was het zo lekker dat heb alles zonder jas aan staan opruimen enz!

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:26

@splash, jammer dat het niet wou lukken op de trakhener. Gelukkig wel een goed gevoel over deze dag.

@sp, leuk je gezien te hebben en gezellig een dagje met je opgetrokken. Je had uiteindelijk nog een 8e plek (of 7e) maar net buiten de prijzen.

@max, jammer dat het niet lukte vandaag, maar volgende keer gaat vast weer beter. Ook jij was tevreden, dat is heel belangrijk.

Ik ook erg tevreden, dressuur voor ons doen veel te matig, toch nog 200 punten en 6e. Springen netjes foutloos. Cross wilde Ruud de eerste vier hindernissen niet echt ritme krijgen, maar daarna fijn. Bos uit en trakhener helemaal super. Ik ben vandaag wel mijn angst voor trakheners een beetje kwijt geworden. Bruggetje vond ie wel erg spannend en kwam hij heel hard op terug, toch erop kunnen drukken en goed beloond. Water ook een beetje spannend maar zeer goed er in. In het bos wat rustiger gereden, was dus 3 sec te laat binnen. Uiteindelijk nog een 5e prijs. En heerlijk van de zon genoten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:47

hier dik tevreden. Dressuur was goed, 213 punten en voorlopig zesde. In cross en springen had ik me voorgenomen met het mes tussen mijn tanden te rijden en dat is gelukt. Daardoor wel wat slordig (en rolde er een balk) maar wel lekker foutloos rond. Ukkie redde me nog behoorlijk op het water, zat erg uit balans na een rare sprong van haar, en ze bleef heel rustig doorgaan zonder in paniek te raken. Uiteindelijk door balk en tijdfouten elfde geworden en heel blij.

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:58

Hier ook iemand die tevreden kan terug kijken op weer een mooie en zonnige wedstrijddag.
Dressuur ging fijn. Helaas vergat ik 1 onderdeel namelijk het hals strekken maar uiteindelijk toch nog 186 punten.
Het springen ging ook fijn. Vond de bodem van het losrijterrein soms wel een beetje mul maar wel foutloos en binnen de tijd gebleven.
Cross ging ook lekker, niet helemaal fijn op de trakehner maar verder trok ie over mooi aan.
Op naar Westerbork, ons debuut in het M 8-)

Splash, ik zal vanavond even een foto maken van je coupon. :) En volgende keer vreet je die trakehners op! }:) ;)
Maximiliano, super van je cross rit vandaag!
Sabertje, ik vond je dressuur er toch wel netjes uit zien hoor. :) Gefeliciteerd met je prijs +:)+
Spottedponie, mooi dat je fijn gereden hebt. :)
Lielle, ik zag bij de coupons je dressuurscore, netjes hoor!

edit: hoop fotografen trouwens onderweg gezien, ben heel benieuwd!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:03

Wow wat een score Lielle! Top!!! Goeie dag dus! Gefeliciteerd!

@ Sabertje gefeliciteerd!! Super!!
@ Marloes ook gefeliciteerd!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 18:16

Het weer was vanmiddag echt super :+: Echt genoten! Vanmorgen vroeg was het echt nog heel koud en onderweg zagen we soms de weg nauwelijks.

Sabertje, tevreden en gefeliciteerd met je prijs!
Lielle, ik had je al even gesproken, maar super fijn!!
Marloes ook al gesproken, crosspowny :D Spannend het M in!
MarloesV89 schreef:
Splash, ik zal vanavond even een foto maken van je coupon. :) En volgende keer vreet je die trakehners op! }:) ;)

Leuk!
En ja ik ga ze eten }>

Sabertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:17

Dank jullie wel dames.

Lielle, wat een mooie dressuurscore zeg. En erg fijn gereden, mooi hoor.

Marloes, nog bedankt voor het voorlezen. Ik had je bij het springen en de cross niet meer echt gezien. Fijn dat het verder allemaal goed gegaan is. En zet 'm op in Westerbork!

cdetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 18:59

Wat een heerlijk dagje, in de middag toch nog lekker weer. Bij het verkennen van de cross vanmorgen vond ik het nog zo koud.. Eerste keer L dus vond alles best eng.
De dressuur ging ondanks het vele oefenen niet goed. Ze wilde in de proef niet nageeflijk blijven, en kwam zelfs tegen de hand. Met springen had ik een weigering. Ik probeerde ze rustig te houden omdat ik bang was dat ze sterk zou worden en reed wat onder haar tempo. Daarna liep het prima. Beetje stom dus.
Bij de cross was ze in het begin wat kijkerig. Heel vreemd dat is ze normaal nooit. Ik moest echt doordrukken op hindernis 1 en 2. Daarna liep het wat beter. Helaas we 2 weigeringen. Een stop op het bruggetje en de waterbak. Het bruggetje was veel moeilijker dan de foto deed vermoeden. Ik had me daar echt op verkeken. En de waterbak inspringen met een boomstam, dat hebben we nog niet echt gedaan, gelukkig werd ik ingehaald en kon ik achter de volgende deelnemer aan. Toen deed ze het wel.
Was zelf bang voor 7a en b maar dat ging vreemd genoeg wel. Ik vond het wel een beetje een rare lijn.
Al met al niet ontevreden maar ook niet echt tevreden, we hebben met de trainingen al veel beter gereden.
Maar goed voor de 1e keer L mag ik niet klagen.

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:45

Voor alle mensen die mee hebben gereden:
Ik heb van alle klassen foto's gemaakt van de waterbak en dijkovergang.
Je kunt een mailtje sturen naar valeriefotografie@live.nl en dan zal ik de foto's sturen:)

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:48

Haikelover, mailtje is gestuurd. Ben heel benieuwd! :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:22

Marloes cooool het M!!! Mega crosspony :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:30

er zijn hier na het lopen wat zorgen over hindernis 8, wat hebben jullie gedaan gewoon de hindernis of via het alternatief?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:10

Ik heb genoten en kan alleen maar alle lof aan mijn paard .. <3 ..geven, dressuur gewoon ons ding gedaan en wist dat ik er niet teveel mee kon maar punten waren 203 dus ruim genoeg om voor winst te kunnen rijden.

springen foutloos en wel wat terug gereden zodat ik controle kon houden.

De cross werd ze ineens even helemaal leip in de startbox dus daar had ik fink wat hulp nodig dat vriendin haar voor mij vasthield want ze ging als een gek tekeer terwijl ze nog niet weg mocht, verder de cross puur op controle blijven rijden en dus 80 seconden over de tijd, maar dorst het niet aan om het tempo aan te houden dus meer trainings tempo aangehouden. Wellicht zullen de foto's niet de mooiste zijn, maar mijn punten zijn binnen en daar was het me om te doen. Ik denk dat mensen die het niet geweten hebben niet eens hebben gemerkt dat ik met een arm in het gips heb gereden.

Nu kan ik mijn lijn verder uitstippelen en zal het niet onverwacht komen, maar Vaya en ik gaan *ster Maarsbergen starten. Voor die tijd heb ik net genoeg tijd om zelf helemaal te herstellen.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:17

GAAAAFF Bianca!!! Super stoer en alle respect!!!
Maarsbergen kom ik kijken hoor!

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:21

Heb van heel veel L combinaties foto's gemaakt!
Jullie kunnen een pb sturen met je startnummer dan zoek ik je foto even op.

Quint014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:23

Het was een geweldige cross in Etten-Leur.
We hebben met een aantal mensen Quint gefilmd.
Voor wie het leuk vindt, dit is klasse Z : http://youtu.be/ak_MbcwVilc
En deze is klasse L : http://youtu.be/BIe8N1iuG4E

Tijdens het filmen heeft iemand echter mijn klapstoeltje uit het weiland mee genomen.
Aangezien ik de 'vinder' zelf op de video heb staan en hier een vrij goed beeld van heb, doe ik hierbij een oproep of iemand deze man/fotograaf kent?
Ik hoop dat de foto middels deze link zichtbaar wordt.
https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2& ... &safe=1&zw

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:15

Ik zie geen foto :n
Wel een heel gaaf filmpje van de L. Zo het Z filmpje ook even kijken :)