Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik ben op zoek naar een klein bruggetje voor in de bak. Dit i.v.m. een wedstrijd die we volgende maand willen gaan houden. Daarvoor heb ik iets nodig waar de paarden overheen kunnen lopen...Heeft iemand ervaring met het maken van zo'n bruggetje? Heb al wat gegoogled en zo maar kom niet echt veel verder...kan natuurlijk zelf ook wel wat bedenken om te bouwen (maar ik ben geen professioneel daarin) , maar misschien heeft een van jullie ervaring hiermee? De bedoeling is dat de paarden iets schuin naar boven moeten lopen, erover heen en er weer af... hoeft echt helemaal niet hoog te zijn, maar natuurlijk wel stevig! Verder mag het ook nog eens zo min mogelijk kosten ivm met ons zeer krappe budget. Tips voor materiaal en tekeningen qua bouw zijn welkom! (of is er iemand die zo'n bruggetje te leen/huur heeft misschien??)
Misschien wat ijzere platen met zand er over heen ( bedoel dan die stevige en goede platen)
ThePast03
Geplaatst: 06-04-13 13:07
ED --> TEN
Stelvio
Geplaatst: 06-04-13 14:57
Wij hebben OSB platen op twee grote langwerpige pallet geschroefd en aan de uiteindes van de pallets de platen schuin naar de grond, zodat je een op- en afstap hebt.
Succes ermee!
Duitje
Geplaatst: 12-04-13 09:37
Ik weet niet wat jouw budget is maar op DEZE webshop kun je voor 225 euro een brug bestellen. Mocht dit te duur zijn dan kun je aan de hand van de afbeeldingen inspiratie opdoen voor een zelfbouwproject
weslyjune
Geplaatst: 12-04-13 12:46
Ik heb zelf een brug van gemaakt van een steenschot, als je hem verhoogd wilt hebben kun je er twee balken onderschroeven. De meeste eenvoudinge manier van railing is 2 (nouja 4 dus) springpalen met balken erop. Steenschotten zijn van ruwer hout gemaakt dan OSB platen, dus paarden glijden er niet op uit.
Een steenschot kost ergens tussen de E7,- en E15,-