Ik kom even van mijn roze wolk af om een topic te maken! 
Gisteren, tweede paasdag, hebben Viva en ik onze eerste crosstraining gehad. En hoe! Wat een mentaliteit heeft dat paard, echt zo tof
Het begon als een geintje, maar hoe dichterbij de datum kwam, hoe meer zin ik er in kreeg. De routine in het springen (voor zover we dat al hadden) was weg, dus gauw nog een springlesje gepland. Dat was wel even leerzaam en we gingen vol goede moed richting Oenkerk.
Ik heb zelf ook nog nooit gecrossd, dus wist eigenlijk niet goed wat me te wachten stond. Alleen dat ik het als een leuke ervaring ging doen, positief voor zowel mezelf als Viva. Dus wat we durven zouden we springen, en wat niet dat zou ik ook gewoon niet doen. We hadden ons opgegeven voor de 60cm, mooi toegankelijk.
Inspringen was héél spannend, maar eenmaal in de les pakte ze echt superfijn aan! Vol verbazing vloog ik soms over de hindernissen, ze doet het gewoon! Omdat ze zoveel vertrouwen gaf heb ik zelfs af en toe de hoge kant van de hindernis gesprongen.
Ook buiten echt heerlijk gereden, Viva werd helemaal enthousiast en ik dus ook.
Met hele mooie complimenten van de instructie hebben we de les met veel plezier gereden.
Daarna konden we de oefencross rijden. Heb onderweg echt genoten! Op 1 langsloper/halve sprong na heeft Vief alles foutloos gesprongen, nam ze de onzekere paarden achter zich aan mee over de sprong en hebben we allebei genoten.
Dit was echt voor herhaling vatbaar, dus de bedoeling is dat we vaker een training meepakken en veel gaan leren. Ze gaat soms nog enorm groot, en ze mag nog wat meer haar enthousiasme leren beheersen waardoor ik iets meer aan rijden toekom. Maar ik heb er vertrouwen in dat dat goed gaat komen!
Ik wil de mooie foto's even met jullie delen, ben dr echt trots op!
We begonnen met de les binnen, niet de mooiste kwaliteit maar toch.

Toen naar buiten. Helaas was de grond tijdens de les nog half bevroren dus konden we niet alles springen.

Tijdens de oefencross.
Boomstam na het water.

Blijft een dressuurpaard

Eerste vd dubbel, was de hoge variant en Vief vond em spannend. Dan dus maar groooooot

Blij paard!!

Waterinsprong over de surfplank. Niet geoefend, hij was tijdens de les nog bevroren maar ze sprong em in 1 keer!

En de mooiste

Nog een kort filmpje
Volgens mij is het nu wel duidelijk hoe hyper ik gisteren was na afloop haha

Petje af dat je gewoon alles met Vief doet en kunt