[WN] Barrelrace

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

margotxxx

Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 23:49

Ik vroeg me af wat je paard allemaal moet kunnen/zijn (lenig bv) om eens een barrelrace mee te doen. Gewoon puur recreatief, geen wedstrijd, .. Ik wil het misschien ooit eens doen met mijn halvestalpaardje, maar wil hem zeker geen pijn doen of iets verkeerds doen!

Alvast bedankt :)

Donnieboy

Re: Barrelrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:58

Ik denk niet dat je paard echt vaste eisen moet hebben als je toch geen wedstrijden gaat doen maar voor de lol. Kijk anders of er ergens in de buurt een western manege is die je kunnen helpen? Of gewoon les van iemand natuurlijk!

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 09:32

Donnieboy schreef:
Ik denk niet dat je paard echt vaste eisen moet hebben als je toch geen wedstrijden gaat doen maar voor de lol. Kijk anders of er ergens in de buurt een western manege is die je kunnen helpen? Of gewoon les van iemand natuurlijk!

Ik volg les bij de twolazysevenranch en daar heb ik het overlaatst eens gedaan met een lespaard. Misschien ga ik daar ook eens meer info vragen dan ;)
Maar kan je niets verkeerd doen als je paard zo'n korte bochten maakt, zonder ervaring?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:59

Er kan vanalles mis gaan met het paard én de ruiter. Daarom is een goede training en voorbereiding ook beter als zo voor de(ruiter zijn) lol eens het paard voluit rond de tonnen jassen.
Haal iig het bit er uit en rijd het paard bitloos. Dat scheelt al een hoop geruk en getrek in dat bekkie ;)
Om echt goed korte bochten te kunnen maken moet je paard op de achterhand kunnen lopen. Beheerst ie dat niet dan kun je blessures krijgen en kan hij uit balans raken (en de ruiter ook), waardoor er lelijke valpartijen kunnen ontstaan.
Youtube staat er vol van
http://www.youtube.com/results?search_q ... NQHbpvjA9o

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 17:56

DubbelDun schreef:
Er kan vanalles mis gaan met het paard én de ruiter. Daarom is een goede training en voorbereiding ook beter als zo voor de(ruiter zijn) lol eens het paard voluit rond de tonnen jassen.
Haal iig het bit er uit en rijd het paard bitloos. Dat scheelt al een hoop geruk en getrek in dat bekkie ;)
Om echt goed korte bochten te kunnen maken moet je paard op de achterhand kunnen lopen. Beheerst ie dat niet dan kun je blessures krijgen en kan hij uit balans raken (en de ruiter ook), waardoor er lelijke valpartijen kunnen ontstaan.
Youtube staat er vol van
http://www.youtube.com/results?search_q ... NQHbpvjA9o

Das kei erg voor die paarden! Als die zo vallen enal...
Ik zou alles sowieso rustig doen hoor: bochten in stap en lange zijde in draf
Wanneer weet je of je paard het aankan? :)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 19:59

connie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 04:36

een wat kleiner paard is ook wel fijn

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:21

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:35

Wij doen het soms na de les, barrelrace of polebending. Er zijn nooit ongelukken gebeurd in de les bij ons, maar natuurlijk kan dat altijd, daar moet je niet bang voor zijn. Je paardje moet natuurlijk een beetje lenig zijn, we maken ze altijd een beetje soepel door ze in rondjes te laten lopen en de hals van je pony naar binnen te buigen, kan ook in draf en je moet van kant wisselen. Maar werkt altijd goed. Je pony moet niet echt aan eisen voldoen als je het voor de fun doet. Het is gewoon leuk, maar natuurlijk moet je geen gekke dingen doen. Ik doe het met mijn pony ook, gewoon voor de fun! :D

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 10:33

Dankjewel Patchje!