We merken nu dat Storm toch echt gewoon niet los wil laten. Hij snapt het waarschijnlijk gewoon niet. Hij snapt niet dat als hij loslaat wij ook loslaten.
Tijdens deze les veel van linksom naar rechts om gereden. Ook met buitenstelling gereden en dat veel afgewisseld met binnenstelling. Vreemd genoeg laat hij in de galop het makkelijkste los en is hij eigenlijk het fijnst te rijden. (hij is cutting gefokt, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
) We gaan hem meer in de roundpenn aan het werk zetten, bijgezet, om zo te leren dat ie met loslaten meer bereikt en het voor hem veel fijner is. Want alleen onder het zadel gaat het moeilijk worden om op te lossen. Er zaten heel af en toe korte momentjes tussen dat ie iets losliet maar zodra ik hem dan wat geef vervalt ie gelijk weer in zijn oude patroon dus moet ik hem gelijk weer oppakken. Ik kon hem dus bijna de hele les niets geven. Natuurlijk tussendoor wel gestapt en toen even lange teugel gegeven.
Misschien dat we er ook een gewoon trensje in gaan hangen, dat moeten we nog even overleggen. Misschien laat ie dan makkelijker los. En misschien een spoortje om. (instructrice rijdt er ook wel eens op met een spoortje en merkt dat ie dan wel wat makkelijker loslaat) Maar we gaan iig aan de slag om hem te leren los te laten. Het kwartje wil namelijk niet vallen.
Als je je geluid goed hard zet hoor je misschien wat de instructrice zegt.

1. Stelling naar binnen en dan weer naar buiten zetten.
2. Hier moest ik naar de jog vanuit halthouden maar ik gaf iets teveel been dus hij springt aan.
Stelling naar binnen en met mijn binnenbeen naar buiten drukken maar hij was een beetje doof voor mijn been.
En ja mijn handen zitten overal. 
3. Galop. Jammer dat het achterin de bak is en het moeilijk is om te zien. Maar ook in de galop moest ik binnen en buitenstelling afwisselen.
Tips en commentaar waar ik wat aan heb is welkom maar bedenk wel dat dit mijn 2e les was, ik nog veel moet leren en we de problemen gaan aanpakken. De bedoeling is 2 lessen per maand.

(als dat je probleem is tenminste) Oefen wat met schakelen, dat is ook wel goed voor zijn artrose.
Hij hoeft niet perse harder maar zou idd iets actiever mogen.

geloof niet dat ik het helemaal over kan brengen zo 
De andere bijrijdster en ik rijden hem. Marlies heeft hem ook een tijdje getraind. Ik zou misschien een Paint gaan rijden op stal maar dat ging niet door. Eigenaresse van die Paint wist dat Mil ook nog iemand zocht en gaf mijn naam door. Mil ken ik nog van de tijd dat Storm bij Ed Gosen in Woudenberg stond.