[SGW] Crossbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaKa

Crossbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 10:01

Hoi Allemaal!

Ik heb hier weleens eerder een topic over gezien, maar ben er nog steeds niet over uit...

Ik ben op zoek naar crossbeschermers.

Nu heb ik een advertentie geplaatst en krijg tekna cross country boots en een prolite set aangeboden? Wat is jullie ervaringen?
En welk merk valt groot?

Hoop dat ik voor SGW Markelo in het bezit ben van een fijne en passende set!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:10

Tekna heeft volgens mij geen harde kunstof plaat aan de achterkant (voor) en voorkant (achter). Ik kan best fout hebben

Ik heb goede ervaring met styles, die heeft een harde kunstof plaat in de beschermers zitten. Het was voor new forresters, het paste over algemeen heel goed. Niet te groot ofzo.

maximiliano

Re: Crossbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:01

Ik zelf heb CC en Dalmar! De Dalmars zijn luchtgekoeld en passen bij mijn paardje heel fijn!
De CC zijn best stug!

Wat ik fijn vind aan de Dalmar is dat ze buiten de platen om erg flexibel zijn! En ze hebben zowel voor als achter 2 platen! Ook wel erg prettig! Ik heb een L maar hoor van velen dat zij voor hun paard een M hebben omdat ze groot vallen!
CC heb ik ook rondom L

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:02

Weet niet waar je woont maar je mag ze wat mij betreft passen hoor!

Tekna heeft indd geen plaat! Je kan ook gewoon op markelo naar de kraam lopen met paard en al en daar passen welke het beste zitten! Weet je 100% zeker dat ze passen!

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:06

Ik lees hier even mee, ik kom er ook nog niet uit welke ik wil. De Dalmars vind ik erg mooi en het luchtgekoelde spreekt mij wel aan. Wat ik me wel af vraag is of de achter beschermers een beetje passen bij paarden met dunne beentjes.
Heb ook gekeken naar de NEW Airflow, maar las dat deze minder stevig zijn. Van de Styles vraag ik me af hoe het zit met de warmte van de benen...

Soesannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:48

De PE Air-cooled lijken me trouwens ook wel goed, maar kan daar maar weinig ervaringen van vinden...

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 17:59

Thnx allemaal!

En de N.E.W. fleece? Deze zit ik ook aan te denken!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:31

Soesannie schreef:
De PE Air-cooled lijken me trouwens ook wel goed, maar kan daar maar weinig ervaringen van vinden...

Deze heb ik en zijn erg fijn. Hebben bij de voorbeschermers een plaat achter en achter een plaat voor. Heb alleen geen ervaring met andere beschermers, dus kan er voor de rest weinig over zeggen.

Daarnaast rijd ik ook nog niet sgw op niveau...

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:35

Soesannie schreef:
Ik lees hier even mee, ik kom er ook nog niet uit welke ik wil. De Dalmars vind ik erg mooi en het luchtgekoelde spreekt mij wel aan. Wat ik me wel af vraag is of de achter beschermers een beetje passen bij paarden met dunne beentjes.
Heb ook gekeken naar de NEW Airflow, maar las dat deze minder stevig zijn. Van de Styles vraag ik me af hoe het zit met de warmte van de benen...

Qua warmte bij Styles is tot nu toe wel meegevallen, ook getest in de zomer met 30 graden.

Ik ben zelfs ook op zoek naar een crossbeschermers die betaalbaar is...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:26

Style valt redelijk groot, CC ook.
Dalmar valt heel erg klein.

NEW heb ik op geen van mijn paarden ooit passend gekregen, maar ik vond ze wel een redelijk lange pijp hebben.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 10:25

Scum, ik ben het niet met je eens over de maatvoering van Dalmar. Mijn merrie heeft de cob maat voor, terwijl ze normaal full van peesbeschermers heeft. Achter zijn ze zelfs wat aan de lange kant.

brigitdeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:02

Ik heb de style die zijn wel erg fijn ik heb ze bij drie paarden en passen alle drie met de warmt valt echt mee! Ik vind ze echt heel fijn. Ze zakken niet af en de maat is goed

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:10

Bij paardendrogist nu op alles 15% korting en gratis verzenden! Daar verkopen ze de Dalmar dus scheelt veel geld!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:12

Stipje. Ben ook op zoek naar goede crossbeschermers rondom.

Edit: Dalmar ziet er goed uit! En is ook wel betaalbaar. Lastig alleen dat er verschillende meningen zijn over hoe ze vallen.. Mijn paard heeft een kleine full - what to do?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:29

maximiliano schreef:
Bij paardendrogist nu op alles 15% korting en gratis verzenden! Daar verkopen ze de Dalmar dus scheelt veel geld!

Ze verkopen ook styles :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 17:31

Hmm. Ik heb gemeten vandaag en kom op 22 cm voor en 29 cm achter, omtrek 21.5 (voor) en 24 (achter). Betekent dat M voor en L achter?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:13

Ik rij zelf met Dalmar beschermers, zijn erg fijn vind ik :j en vooral erg makkelijk om te doen. Mijn paard heeft ook M en achter past dat maar net (klittenband zit echt op z'n kortst) en hij is 1.67 met normale benen.

PE aircooled zijn fijne beschermers om mee te beginnen. Het nieuwste model valt inderdaad fijn om de kogel. Verkoop ze best veel. Styles zijn natuurlijk ook goed en vallen best normaal vind ik. NEW's verkoop ik niet zoveel, zijn n beetje achterhaald qua model denk ik... De NEW Airoflow's verkoop ik wel vaker, maar dan vooral voor pony's omdat die best klein vallen in de maat S. De Kentucky beschermers zijn super maar ook erg duur en maar in een maat te krijgen. Prolite voor de voorbenen is fijn (antislip en goed schokabsorberend), maar de beschermers voor de achterbenen hebben best een moeilijke pasvorm...

Woof Wear ultra combination boot is trouwens ook nog een goede optie! Redelijke prijs en heb zelf 4/5 jaar met hetzelfde paar gereden (gedeeltelijk met 2 paarden) en toen waren ze pas wat aan het verslijten. Hebben carbon stroken als bescherming waardoor ze fijn aansluiten aan het been.

Uhmm geloof dat ik ze zo wel heb gehad qua merken :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:18

Denk dat ik het er maar op waag en M voor de voorbenen en L voor de achterbenen koop. Meer mensen ervaring met hoe Dalmars vallen?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:53

Mijn paard heeft maat Full van BR peesbeschermers. Je hebt van BR van die kleine kommetjes achter die zijn voor hem te smal en schuren daardoor!

Dus ik heb alles L en zit goed! Paard is 1.64!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 09:12

Ik heb de Dalmars besteld. Op aanraden vd paardendrogist maat M voor zowel voor als achter. Ben benieuwd!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:00

Mijn paardje van 160 met volbloedpootjes heeft van dalmar M rondom. Vind het fijne beschermers :j

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:01

Ik hoop dat ze passen! Maar ze mogen evt. geruild worden gelukkig (is alleen zo'n gedoe met verzenden..) Fijn om te horen dat ze iedereen zo goed bevallen! (En sorry voor het kapen van dit topic, haha.)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:32

De M past goed! Alleen draaien ze bij de achterbenen naar binnen.. Heb ik ze dan niet strak genoeg gedaan?

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 14:04

Elise95 schreef:
Soesannie schreef:

Deze heb ik en zijn erg fijn. Hebben bij de voorbeschermers een plaat achter en achter een plaat voor. Heb alleen geen ervaring met andere beschermers, dus kan er voor de rest weinig over zeggen.

Ook ik heb deze crossbeschermers en ben er erg tevreden over! Mijn paard moest even wennen aan de langere achterbeschermers, maar ze zitten heel goed! Qua maat heb ik voor en achter L voor een paard van 1.80.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:33

Elise95 schreef:
Soesannie schreef:

Als ik het goed begrijp,
Hebben Deze beschermers hebben bij de voorbenen aan de voorkant geen harde beschermingsplaat?