Ja..... Hmmmm.... Nee, toch maar weer dressuur proberen.
Maar ineens was het klaar. Eind januari heb ik mijn 1e westernles op een ervaren paard gehad en de week erna de 1e les met mijn haflinger.
En dat had ik veel eerder moeten doen

Het is voor hem gemaakt! Ikzelf moet enorm wennen, maar Jim heeft er zo'n plezier in. Hij snapt dingen sneller dan ik, pakt het razendsnel op en het gaat echt goed voor de korte tijd dat we bezig zijn. We lessen elke week en vandaag heeft mijn instructrice wat filmpjes gemaakt. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om ze van mijn telefoon op mijn pc te zetten, maar via een grote omweg is het wel gelukt om stills te maken, die te mailen (filmpjes waren te groot) en zo op de pc te krijgen.
Al met al hebben Jim en ik dus een les of 7/8 gehad en vooral ik heb nog een hoop te leren. Ik heb sinds een paar weken ook een westernzadel en ik kan nu eigenlijk pas een beetje zitten. Dus nee, het is bij lange na niet perfect. Maar we leren elke dag weer bij en we hebben er onwijs lol in

Ik heb vooral foto's van de galop, van het einde van de les. Maar uiteraard hebben we ook gestapt en gedraafd.
Ik merk dat ik hem nog erg veel steun geef in de galop met mijn binnenteugel in het sturen. Vooral de kleine cirkel. Rechtsom gaat wel okee, maar linksom...

Daar is echt nog een groot werkpunt --> loslaten en zelf laten doen.

Hij gebruikt zijn lijf wel erg goed

En hier zie je dus mijn veel te grote hulpen om hem de bocht om te krijgen

Andere kant op

En ook hier zie je weer te veel binnenteugel.

Ook veel teveel ondersteuning.

Loslaten lukt af en toe gelukkig wel

Beetje fout moment, maar hier laat ik ook wel los. Toch fijn om te zien dat het af en toe wel lukt

En nog 2 stopjes vanuit draf. Hij is enorm enthousiast en ik moet echt opletten dat hij ook af en toe gewoon halthoudt, ipv heel zijn achterhand er onder schuift. De bodem is namelijk niet echt geschikt voor dit soort dingen, dus we doen het niet te vaak.
Hier dramde hij wat door, dus pakte ik de teugels iets op.

Hij stopt ook soms echt al heel goed. Zitten en 'Ho' is genoeg. Alleen vanuit galop is het nog lastig, maar dat mag ook

Dit was vanuit draf overigens.