[WN] Waar western leren rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Waar western leren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 17:21

Hallo!

Ik zit al een tijdje na te denken om weer te gaan paardrijden, maar de manege trekt mij niet meer. Ik heb op mijn oude manege erg veel lol gehad maar mijn mening over hoe je met paarden om moet gaan verschilt nu te veel met de visie van de manege. Een bijrijdpaard is voor mijn al volle leventje geen optie, privéles is behoorlijk duur, dus leek het mij wel leuk om eens iets anders te doen dan normaal. Ik zou heel graag western willen leren rijden.

Nu heb ik wat gezocht naar stallen in de buurt van Amsterdam, waar ik woon, maar wil mijn bereik wat vergroten. Weten jullie leuke westernstallen waar je in groepsverband (of in niet al te dure priveles) kan lessen, ook als beginner? Het mag een redelijk eindje van Amsterdam vandaan zijn, maar het liefst wel met het OV bereikbaar. Mocht er iemand iemand kennen die zijn eigen paard aanbied voor lessen is dit natuurlijk ook een optie!

Bij voorbaat dank! :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:39

Starnmeer? Is een leuke westernstal waar ze ook manegelessen geven, wel een half uurtje rijden afhankelijk van welke kant van amsterdam je zit.

Kalverhoek (wijdewormer) geven ze geen manegelessen meer maar volgensmij geeft Naomi Tinneveld wel priveles op haar eigen paard.

Ik weet eigenlijk niet of er op de double r ranch in diemen nog westernles wordt gegeven?

Je kunt best een keer op mijn paard komen rijden om te kijken of western uberhaupt wat voor je is, maar dat zou dan 1-malig zijn.

Apollo94

Re: Waar western leren rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:49

Double R Ranch in Diemen, maximaal 6 mensen in de groepsles.
Gewone les kost 16,- en prive 25,-
Je kan er met de tram komen, maar dan is het nog een eindje lopen.
Dus dan zou ik liever, fiets, scooter auto pakken als je mogelijkheid hebt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:52

Trainingsstal Starnmeer. Goed opgeleidde paarden en super instructie. Helaas niet heel erg goed met OV bereikbaar, maar er zijn genoeg ruiters die uit Amsterdam komen en daar valt vast wel een mouw aan te passen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 21:36

Ha meiden! Bedankt voor de reactie!

Starnmeer en Double R Ranch was ik beide tegen gekomen en wil ook daar gaan informeren. :j Ik woon in Oud Zuid en Nieuw West (gescheiden ouders) trouwens. Maar Starnmeer is dus positief, en Double R Ranch?

Kalverhoek lijkt mij fijn, zeker omdat ik een tijdje niet gereden heb en ik het daarbij moeilijk vind om aan iets nieuws te beginnen in een groep. (gevalletje faalangst :+) Priveles eerst lijkt mij dus wel wat, kan ik het ook even uittesten. Wat dat betreft zou ik graag op je aanbod ingaan Gaucho, alleen ik ben dus een beetje roestig wat rijden betreft.

In ieder geval bedankt voor de reacties, super!

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:39

Ik rijd zelf al 7 jaar bij de double r. Hartstikke aardige mensen, altijd gezellig nieuwe mensen in de les :j En je kan net zo lang prive les krijgen als je zelf wilt, alles op zijn tijd :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:40

Je bent welkom hoor, ik sta in Aalsmeer (Wennekers) met mijn paard.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:41

Ik ben begonnen met western rijden op double R (lang geleden), weet niet hoe het nu is maar vond het vroeger altijd wel een heerlijk relaxt sfeertje.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 21:41

Ah, daar heeft mijn pony ook een tijdje gestaan Gaucho. :) Die is nu lekker met pensioen.

En Apollo, ik woon aan een metrostation, dus voor mij is Double R goed te doen. Kan zo met de metro naar bijlmer en daar op de bus. Of fiets in de metro en dan met de fiets. Misschien ga ik er maar eens een keer kijken. Wanneer heb jij les?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:42

manege Noot, wel wat lastig kwa openbaar vervoer

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:44

Manege Noot is erg leuk maar met de auto al bijna een uur vanaf Amsterdam.

@Urbiezira pb me maar als je een keer af wilt spreken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 21:46

@paardjes 123: van de site van manege Noot word ik niet echt wijs, kan niks specifiek vinden over de lessen of de prijzen. Heb jij wat meer informatie?

Edit: Gaucho, zal ik doen. :)

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:04

Ik les op dinsdagavond en vrijdagavond :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:15

Ah, da's voor mij niet te doen vanwege school, dus dat zou dan sowieso in het weekend worden. Hoe zijn de lessen gemixt qua niveau?

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:34

Urbiezira schreef:
@paardjes 123: van de site van manege Noot word ik niet echt wijs, kan niks specifiek vinden over de lessen of de prijzen. Heb jij wat meer informatie

Lijkt me niet handig voor je; Manege Noot ligt in Callantsoog, slecht te bereiken met OV en een beetje ver als je uit Amsterdam komt voor een uurtje les. Wél een hele gezellige manege, absoluut, ik sta er al ruim 13 jaar :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 22:35

Vermoedde al dat het eigenlijk niet te doen was, maar ach. :P Toch bedankt voor de info paardjes123!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:57

Op Starnmeer worden in het weekend lessen gegeven, ook op Zondag, en priveles is altijd mogelijk. Kijk even op http://www.trainingsstalstarnmeer.nl/ voor een routebeschrijving en een telefoonnummer.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 07:29

Mijn dochter is enkele jaren geleden ook overgestapt naar western en als eerste kennismaking hebben wij enkele wedstrijden bezocht om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn en om de sfeer op te snuiven.
Dit is toen heel goed meegevallen, leuke sfeer en mensen die ons uitleg gaven en antwoorden op onze vragen.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:18

We rijden niet echt met niveau's. Als er een "beginner" bij komt wordt er gewoon wat extra rekening mee gehouden, sommige oefeningen zullen nog niet uitgevoerd hoeven te worden. Een goede lesgever houd daar gewoon rekening mee. Op zaterdag worden er ook lessen gegeven

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 13:32

@MarcR Ik heb toen ik nog op Stal Wennekers stond ook een keer een wedstrijd gezien, vind het altijd zo machtig om te zien. Heel wat anders dan je "doorsnee" dressuurwedstrijd. :j Bedankt voor het idee!

@Cassidy, misschien dat ik er wel een keer een priveles boek, en bedankt voor de intel dat ze ook in het weekend lessen hebben. :j

@Apollo94, ik bedoelde meer ook in de zin van gewone ruitervaardigheid. Ik rij namelijk al best wel lang, en ondanks dat dit een totaal andere stijl is hoef ik niet meer te leren wat vooruit en opzij is, zegmaar. :D Maar dat gaat dus goed, die gemengde groepen? Ik ben met mijn oude manege-ervaring gewend dat je met z'n 12'en in de les rijdt, dus als je dan met 6 rijdt zal de aandacht sowieso beter verdeeld zijn gok ik.

Het lijkt me echt heel leuk om dit te gaan doen! Jammer dat ik nu met koorts thuis zit, anders had ik morgen direct gaan kijken. :j Misschien dat ik me zondag al wat beter voel.

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:30

Succes met kijken..:) Starnmeer is erg leuk! Een top lerares, leuke manege paarden en altijd gezellig. Ik moet ook altijd vanuit Amsterdam west daarheen.. ;)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 22:40

Fijn om te horen, Lau_John! Ik ga echter in eerste instantie bij Double R kijken omdat dat voor mij en dichterbij is en makkelijk te doen is met het OV voor mij. :j hoe ga jij naar Starnmeer? Met de auto of met het OV?