[WN] kan ik westernrijden met een dressuurpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MStyles

kan ik westernrijden met een dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 01:08

Oke dit klinkt waarschijnlijk best dom maar ik vraag me af of ik kan western rijden met een dressuurpaard en een veelzijdigheids zadel. Waar ik woon zijn geen western maneges meer in de buurt. Dat vind ik heel jammer want ik super graag western rijden. Nu heb ik 4 verzorgponys, waarvan 1 wetern heeft gereden maar hij is nu 35 dus te oud om actief mee te rijden. Op de andere kan ik wel rijden, maar due rijden geen western. Ook heb ik geen western tuig, maar kan ik de paardjes een beetje lereb western rijden? Zo ja: hoe doe ik dat?

troi

Re: kan ik westernrijden met een dressuurpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:58

Ja hoor dat kan, en dat doe je door een goede instructeur te vinden en op te letten tijdens de les :)

MStyles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 14:59

troi schreef:
Ja hoor dat kan, en dat doe je door een goede instructeur te vinden en op te letten tijdens de les :)

ja maar het probleem is dat ik geen westernles krijg, en in de buurt zijn voor zover ik weet geen maneges of instructies

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:02

Ik denk dat het onverstandig is om te proberen jezelf en je paard te leren westernrijden. Wat voor tuig je om je paard hebt zitten is van minder belang de eerste tijd, maar goede instructie heb je echt wel nodig :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 16:52

Zonder les gaat dat nooit lukken, immers hoe kan jij leren als niemand het je uitlegt? Dan zou ik vooral doorgaan met rijden zoals je nu doet. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er niemand bij jou in de buurt zit. Even goed zoeken! Heb je al in de sticky gekeken boven dit subforum?

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 17:59

MStyles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 18:01

troi schreef:
Zonder les gaat dat nooit lukken, immers hoe kan jij leren als niemand het je uitlegt? Dan zou ik vooral doorgaan met rijden zoals je nu doet. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er niemand bij jou in de buurt zit. Even goed zoeken! Heb je al in de sticky gekeken boven dit subforum?

ja daar heb ik gekeken, maar de manege die dichtbij is, gaat weg. De dichtsbizijnde is 18 km rijden, en daar kan ik nirt zomaar op de fiets heen. Maar, nu heb je me wel op een idee gebracht: ik kan natuurlijk een instructie zoeken maar aangezien de eigenaar van mijn verzorgponys western heeft gereden kan ik natuurlijk het aller beste aan haar vragen of ze me kan les geven in western! Dat ik daar niet eerder aan heb gedacht...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:25

kan ik fietsen met een brommer ?
Ja, het kan, maar het zal niet makkelijk zijn. Zeker als je er zelf niet in thuis bent, zou ik er niet eens aan beginnen zonder instructie. En nee, je kunt het niet leren uit een boek... :)