[WN] Western buitenrit maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Videl

Western buitenrit maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:37

Ik zou graag een keer samen met mijn vriend een buitenrit willen maken in de vakantie op de western manier. Ik rijd nu een poos western (enorm gaaf overigens) en ben vanuit dressuur bekend met alle gangen (galop matig). Western gaat mij overigens veel beter af haha. Het lijkt ons beiden ontzettend leuk om een keer samen te rijden. Mijn vriend echter heeft nog nooit paardgereden. Is het verstandig om dan op buitenrit te gaan voor beginners? Weet iemand een geschikte manege met betrouwbare paarden waar het mogelijk is om een western buitenrit te maken? Het liefst in Zuid-Nederland (Zeeland) of Midden-Nederland. Dankjewel! :) Overigens wel op manegepaarden, ik heb geen paarden tot beschikking.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: Western buitenrit maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:40

Wat is er anders aan een westernbuitenrit in vergelijking met een dressuurbuitenrit?

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:41

Ride by the Sea, geven ze buitenritten.

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:43

_coquette_ schreef:
Ride by the Sea, geven ze buitenritten.

ja dat vroeg ik mij af, want ik begreep dat ze daar geen lessen meer gaven met mangepaarden, maar doen ze dan ook nog wel buitenritten?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:44

Trapper Ranch heb ik 'n paar keer gedaan, erg tof, leuke mensen, toffe paarden.

ik denk dat TS bedoelt op westernzadel ipv engels?
:)

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 11:46

Rije schreef:
Wat is er anders aan een westernbuitenrit in vergelijking met een dressuurbuitenrit?

uhm naar mijn idee is western toch iets heel anders dan dresuur. ik heb met beiden buitenritten gedaan, en bij western rijd je met een ander zadel en is de manier waarop je rijd ook iets anders. tenminste zo zie ik het

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:55

Mill ranch in ede.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 13:58

Leuk, ik heb dezelfde vraag.
Vroeger heb ik ook western gereden en zou mn vriend ook graag eens verassen met een rustig buitenritje voor beginners. Desnoods alleen in stap, dus ik sluit me even aan. Ik heb het idee dat je als beginner toch iets steviger kunt zitten in een western zadel en dat het wat comfortabeler is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:05

Idd The Mill Ranch.
Mooie omgeving; weg oversteken en het bos in / hei op.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:03

Ze doen bij de Mill Ranch ook speciale stapritjes voor de beginnende ruiters, dan wel mensen die amper ooit in het zadel hebben gezeten. Paarden zijn braaf. Omgeving is prachtig!

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 13:46

Top! Bedankt voor de reacties! Ik heb gisteren contact opgenomen met de Trappers Ranch. Lijkt me echt super daar, mooie omgeving en ranch, en goede paarden krijg ik het idee. In de zomervakantie misschien een weekje daar in de buurt kamperen en dan een buitenrit maken. Je betaald er wel flink voor, maar lijkt me wel supergaaf!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:01

Videl schreef:
Top! Bedankt voor de reacties! Ik heb gisteren contact opgenomen met de Trappers Ranch. Lijkt me echt super daar, mooie omgeving en ranch, en goede paarden krijg ik het idee. In de zomervakantie misschien een weekje daar in de buurt kamperen en dan een buitenrit maken. Je betaald er wel flink voor, maar lijkt me wel supergaaf!

doe Bob de groeten :)
de omgeving is waanzinnig, ook omdat hij 'n afsrpaak heeft met staatsbosbeheer en van de paden af mag.
Have fun!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:03

Duke schreef:
Mill ranch in ede.

Hier heb ik van de zomer een buitenrit gereden en het was super! *\o/*

Videl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 09:11

In de zomervakantie een weekje Drenthe geboekt, mijn vriend en ik gaan dan één dag een trail doen bij de Trapper Ranch van 3 uurtjes, wel te doen want we hebben allebei nog nooit langer dan 2 uur gereden. Heb er echt superveel zin in! Hebben jullie ervaringen met de Trapper Ranch?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:14

Kan je ook de Trailranch aanraden; www.trailranch.nl Volledig verzorgde weekenden/midweken/dagritten/clinics/etc.

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:09

Trapper Ranch ben ik meerdere keren geweest, lang geleden voor een midweek en sindsdien nog een paar keer, zowel een midweek als voor dagtrails. De omgeving daar is super en inderdaad mag Bob buiten de gebruikelijke paden en weet hij ook echt enorm veel over de omgeving te vertellen. Paarden zijn braaf en ik heb niets dan goede ervaringen dus. Wil zelf ook dit jaar nog wel een keer gaan rijden daar....