Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
.spicegirl schreef:een paard zonder cowsense kan niet cutten.enigst niet Q/P/A/ die ik weet, die wel cowsense heeft, is de PRE.
zonder cowsense zijn het aangeleerde bewegingen, en die zijn altijd te langzaam van reactie..
ik geloof ook niet dat er veel andere rassen lopen bij de NCHA.
Vlinderx schreef:Okay Spicegirl, maar is het mogelijk om die beweging aan te leren? Dat is mijn vraag. Ik ben niet van plan om achter een kudde koeien aan te gaan maar meer om het leren van iets nieuws.

Adrienne schreef:Niet voor de snelheid wordt met Volbloed gefokt maar veel meer voor de duur zodat ze de sprint over een langere afstand vol houden. Er is nl geen enkele Volbloed op de baan sneller dan een Quarter als het gaat over 400 meter sprint. Er staan filmpjes op internet van wedstrijden tussen Quarters en Volbloeden en dan zie je dat als een Quarter zijn snelheid over een langere afstand zou kunnen vast houden geen enkel volbloed ook maar in de buurt komt.
De grote racers onder de Quarters halen als top snelheid nl 88km/h volbloeden max 72km/h..
Aan die verschillen zie je meteen dat de Volboed niet nodig is om Quarters sneller te maken![]()
![]()
Maar om op het onderwerp terug te komen. Je kunt best trainen met een paard wat geen cow sence heeft. Vaak gaan ze het spelletje snappen en vinden ze het gewoon leuk met je samen te werken. Ik heb een paard met en een zonder cow sence. Het paard met cow sence voel je situaties in gaan schatten, koeien gaan lezen en je merkt dat ze vooruit denkt. Maar mijn paardje zonder cow sence heeft er ook echt lol in en snapt ook echt het spelletje wel ze is attentent en volgt precies op wat je van haar vraagt. Dat ze nooit zo gedreven worden en zelf denkend als een paard met cow sence is denk niet zo belangrijk. Als je er samen maar lol in hebt.