[WN] Onze eerste teampenning wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Onze eerste teampenning wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 14:38

Hallo,
Gisteren hadden wij onze eerste teampenning wedstrijd!
Het meisje met de cap is Sacha en zij zit op Selinas.
Het meisje met de zwarte hoed is Astrid en zij zit op Boy.
En ik ben degene met de witte hoed op Turbo (het kleine schimmeltje)
Selinas en Boy hadden al eerder tussen de koeien gelopen, voor Turbo was het pas de 2de keer. (de eerste keer kon hij alleen maar bokken en steigeren)
Voor Astrid & Sacha was het de eerste wedstrijd, voor mij de tweede wedstrijd.

De eerste keer waren er teveel koeien over de lijn, de tweede keer ging eigenlijk super alleen was 1 koe heel moeilijk, en gingen de andere 2 terug uit de pen door een inschattingsfout..

Hier het filmpje:

Alle tips zijn welkom, maar wel opbouwende kritiek.

x Melissa

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 17:05

Leuk met koeien!

Ik vind het er bij jou nog het netste uit zien. Ik zie vooral paarden die nog niet zo goed begrijpen wat de bedoeling is en daardoor erg tegen het bit en met een weggedrukte rug lopen. Misschien moeten jullie nog wat meer aan de basis met koeien werken voor een volgende team-penwedstrijd. Nu ziet het er af en toe, zeker met een shankbit, uit als ruk- en plukwerk en dat is ook met teampenning niet de bedoeling. Ik zou als ik wat meer met m'n handen moet doen omdat paard blijkbaar nog niet goed genoeg reageerd op been / neck rein etc. kiezen voor een snaffle. Wat mij betreft zou het bij teampenning ook niet toegestaan moeten zijn om met 2 handen met een shank bit te rijden.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-13 17:24

gaucho schreef:
Leuk met koeien!

Ik vind het er bij jou nog het netste uit zien. Ik zie vooral paarden die nog niet zo goed begrijpen wat de bedoeling is en daardoor erg tegen het bit en met een weggedrukte rug lopen. Misschien moeten jullie nog wat meer aan de basis met koeien werken voor een volgende team-penwedstrijd. Nu ziet het er af en toe, zeker met een shankbit, uit als ruk- en plukwerk en dat is ook met teampenning niet de bedoeling. Ik zou als ik wat meer met m'n handen moet doen omdat paard blijkbaar nog niet goed genoeg reageerd op been / neck rein etc. kiezen voor een snaffle. Wat mij betreft zou het bij teampenning ook niet toegestaan moeten zijn om met 2 handen met een shank bit te rijden.

Dankjewel! Sacha (met de cap) rijdt ook pas sinds april. De andere 2 drukken inderdaad de rug heel erg weg, en komen tegen het bit. Mijne doet dit tijdens zo'n soort dingen altijd, hij wordt hevig, happy, en begint te trippelen.
Waarom er bij Boy een shankbit in hing, was mij ook de vraag maar goed, niet mijn paard dus daar oordeel ik niet over :)
We volgen alle 3 wekelijks lessen dus komt goed!