[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

glenstorm

Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 23:54

Hee

Wie heeft er in 2013 nog meer SGW debuut met hun jonkie/onervaren paardje?

Ik begin in Markelo Potdijk in de B :)

Brandt los!

Quinn

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 09:31

Ik hoop na 1 augustus mijn debuut te maken met mijn jonkie als zij het crossen leuk vindt.

xsannlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 11:46

Ik maak ook mijn debuut in markelo potdijk!
Heeeeeeeel veel zin in *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 12:57

In Chaam mijn B-debuut met mijn jonkie.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:27

Ja hier eentje! Echt een SGW-maagd en het paard ook. Ben eigenlijk een dressuurprikker die toevallig een paard op haar pad kreeg die heel leuk blijkt te kunnen springen. We moesten het alleen allebei nog even leren (groen en groen is donkergroen, zullen we maar zeggen). Vorig jaar een crossles gedaan bij de KNHS Instructieweek en toen had ik echt zo'n "HALLELUJA"-moment (denk hier even een kerkkoor onder), dat was echt zo leuk! Heb me zelfs over mijn angst voor een B-parcours heen moeten zetten (vond het altijd zo hoog!) en hem indoor nu in het B-springen gestart om die winstpunt te krijgen en vlieguren te maken.

Ik start dus ook voor het eerst in Markelo Potdijk en hoewel mijn paardje dan al bijna 7 is, is het voor ons allebei de eerste keer. Vraag me dus alleen af; hoe weet je of je genoeg geoefend hebt en er klaar voor bent? Ik heb het boek van Alice Lozeman gelezen, paar crosstrainingen gevolgd, oefencrossje (60cm) gedaan, hier heel veel topics doorgelezen, etc. Maar wanneer is het genoeg?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:03

Ook hier markelo potdijk als debuut!! Paard ook bijna 7. Vorig jaar wat oefencrossen mee gereden, dat ging best aardig.

Missbay: denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan. En eens moet de eerste keer zijn, als je conditioneel hebt getraind en meerdere oefenterreinen of oefencrossen hebt gedaan kun je het wel een beetje aanvoelen denk ik. En gaat het niet goed de eerste keer jammer dan toch? Zo denk ik ook.. :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:45

AnkeVivaldi schreef:
Ook hier markelo potdijk als debuut!! Paard ook bijna 7. Vorig jaar wat oefencrossen mee gereden, dat ging best aardig.

Missbay: denk dat je gewoon op je gevoel moet afgaan. En eens moet de eerste keer zijn, als je conditioneel hebt getraind en meerdere oefenterreinen of oefencrossen hebt gedaan kun je het wel een beetje aanvoelen denk ik. En gaat het niet goed de eerste keer jammer dan toch? Zo denk ik ook.. :)

Zo denk ik ook inderdaad hoor :j

Gewoon gaan proberen, gaat het niet? Oefen je weer verder.

Mijn paard moet 5 worden, dus nog erg jong. Zal wel eens zien hoe het gaat :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 11:42

Inderdaad wel jong! En hoe meer je verwacht hoe meer het kan tegenvallen denk ik dan maar :)
Vind het iniedergeval belangrijk dat ik de cross in kan, hopelijk kan ik nog ergens een outdoor oefenparcour springen. Heb alleen indoor nog maar met hem gestart in het springen.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 13:37

Ja, ik ga het gewoon proberen. Hij vindt waterbakken nog wel een beetje spannend, hij denkt kennelijk dat er 30 krokodillen onder de oppervlakte liggen. Als hij eenmaal erin is geweest, dan is'ie erna trouwens niet te houden en vindt hij het heel leuk om erin te plonzen. Dus ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel goedkomt!

Leuk dat je ook in Gorssel start AnkeVivaldi, wij ook namelijk :). Nog even oefenen!

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:06

Leuk! Doe je ook B in Gorssel? Weet ook niet wat ik er van moet verwachten :P Die van mij heeft kleurtjes vrees haha. Houte sprongen gaan vaak goed maar als iets veel kleur heeft... water gaat tot nu toe gelukkig goed :) Ene paard heeft daar meer problemen mee dan de ander. Lekker blijven oefenen!

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:43

Ik heb vorig jaar SGW Neede gestart met succes. Helaas eindigde Barchem niet goed... verder hebben we geen SGW ervaring dus Markelo voelt wel een beetje als een debuut... of meer een nieuw begin van het jaar ;) ZIN IN!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:27

In Gorssel heb ik me opgegeven voor B-groen, weet eigenlijk ook niet waarom. Maar goed, 70 cm. kan'ie zowat in stap overheen, en in die hoogte durf ik 'm wel redelijk met mijn been door naar de hindernis te drukken. Ik kan niet wachten, baal er echt zo van dat het weer gaat sneeuwen dit weekend. Had liefst met trailertje naar het bos gereden om even door de plassen te banjeren met B.

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:46

Als ik dit filmpje van Gorssel zie, dan lijkt het me ook goed te doen :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:24

Jaaaa, ik maak dit jaar ook mijn debuut met mijn nieuwe paardje! Met mijn vorige paard heb ik wel al gecrosst, we hebben het samen geleerd. Mijn nieuwe paard is ook nog ontzettend groen, dus we gaan het rustig aan doen :) hij is pas net 5, nog een heel leven voor zich! Ik ben nu in Australië om te reizen, maar daarna wil ik het rustig met hem op gaan pakken. Ik heb nog geen concrete plannen verder, maar ik hoop hem dit jaar wel zo ver te hebben dat we kunnen starten :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 10:52

Cool Snoekiej! Voor hoelang ben je in Australië?

Mijn debuut wordt niet Chaam, heb Chaam afgezegd omdat mijn paard plotseling een dik been had (week geleden). 4 dagen dik geweest en nu weer eigenlijk helemaal goed. Maar durf het niet aan om dan een cross te starten. Gaan eerst laten kijken wat er aan de hand was/is. (Rij wel dressuurmatig met hem, maar niet te lang).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 12:15

7 is helemaal niet zo oud hoor, voor een debuut in de SGW :D

Mijn debuut met Dais wordt Renswoude eind april :D

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 13:23

Ik start dit jaar voor het eerst met mij jonkie! (wordt dit jaar 5). We gaan eerst de tripalon doen van Gorssel (17mrt) en daarna naar Markelo Potdijk (8 apr).
Ben benieuwd hoe ze het doet... Sommige dingen zijn nog spannend (helemaal alleen, met een ander kan ze heel stoer zijn) en het water is niet altijd even makkelijk.. We zullen zien! Ik heb er zin in :D.
Zelf heb ik al wel crosservaring, dus dat scheelt een stuk :-)!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 19:09

Ik ga dit jaar oor het eerst officieel startten met de ruin. Hij is dan wel 11, maar ik en hij hebben samen nog niet veel ervaring. Vandaar dat ik mijn debuut waarschijnlijk ook uitstel naar Maarsbergen met hem. Daar heb ik vorig jaar al gereden met hem, buiten mededingen, dus op zich wel een fijne wedstrijd om daar weer met hem heen te gaan. Markelo komt me net te vroeg helaas. Mijn planning zag er nog iets anders uit toen in me op gaf...

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:04

Leuk! Ik dus Markelo Potdijk, Renswoude, Markelo Snorrewind en hopelijk erna nog Ermelo en/of Maarsbergen. Het wordt morgen heel lekker weer, dus heb een dag vrij genomen en ga even naar een meertje met hem (met vriendin en haar paard). Eens kijken of'ie er al sneller in gaat :D. Thuis loopt hij namelijk zo door de plassen en bij ons in het bos zijn de plassen zo klein dat hij er steeds overheen springt (ook als'ie drie meter breed is...)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:26

MissBay schreef:
Thuis loopt hij namelijk zo door de plassen en bij ons in het bos zijn de plassen zo klein dat hij er steeds overheen springt (ook als'ie drie meter breed is...)

Doet die van mij ook... Tijdje terug was onze wei een zwembad en daar liep ze zo door heen, maar in t bos blijft ze aan de kant springen voor plassen. In de cross doet ze dat overigens niet, dan is ze te gefocussed gelukkig!

NiesAndor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:02

Ik ga voor het eerst in mijn en mijn paardje (wordt ook al 8) zn leven SGW starten in Markelo (Snorrewind). Wel eens een oefencrossje en een crossles gedaan. Dat doet hij heel braaf. En voor die tijd nog wat crosslessen volgen dan hoop ik dat het goed komt.
Een beetje zenuwachtig ben ik al wel hihi.. :j

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:13

Leuk Loetie, Dais wordt ook 11 dit jaar :D

Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij ons. Ik heb vorig jaar wel crosstrainingen gedaan en oefencrossen gereden, maar nu dus officieel :-)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:14

Apple schreef:
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij ons. Ik heb vorig jaar wel crosstrainingen gedaan en oefencrossen gereden, maar nu dus officieel :-)

Enige oefening die ik heb gehad met dat paard is 1 les bij Rob (waarbij ik eigenlijk alles vanuit draf moest doen omdat hij er steds tussenuit piepte in galop) en de volgende dag ben ik Maarsbergen gestart! Had daarvoor 8 maanden niet meer met heb gesprongen omdat ik dat niet meer met hem durfde na een ernstige val, waardoor ik 4 weken thuis ben geweest... En had voor MB nog nooit een parcours met hem gesprongen. Nu sinds begin januari niet meer op m gereden :oo Dus tja, ik vind het wel heeeeeel erg spannend om met m te starten... Heb me nog niet afgemeld voor Markelo en misschien dat ik maar gewoon moet gaan. We zien wel waar we stranden! Alleen het springparcours doorkomen zou al een overwinning zijn!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:29

Dat wordt spannend inderdaad :D

Heb je misschien nog de kans om voor die tijd ergens een oefenparcourtje te springen? Dat helpt wellicht :D

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:36

Ik wil met mijn paard ook eens een oefencross gaan rijden dit jaar. We rijden wel regelmatig een oefenspringparcours bij ons in de buurt op 80/90 maar het crossen vinden we beiden toch wel het leukst.
We hebben een aantal lessen bij Rob Jansen gehad, wat ontzettend goed gaat maar ik moet toch nog de stap zetten om me op te geven voor een oefencross. Wat kan ik me daarbij voorstellen?
Paard en ik zijn allebei nog helemaal groen in de SGW/cross