Vaccinatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sandros

Vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 08:29

Dit jaar wil ik een keer een kennismakingsklasse mee gaan rijden met mijn paardje om te kijken of dit iets
voor ons is. Al zowat alles beetje doorgelezen. Nu loop ik alleen tegen 1 ding aan. Afgelopen jaar is er iets
mis gegaan met mijn afspraak bij de DA ( stond netjes op stal te wachten maar geen DA ) waardoor hij een
week te laat ingeënt is. Geeft dit een probleem op wedstrijd?

Gilbey

Re: Vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:34

ja, dan is officieel je enting verlopen en moet je een nieuwe basis zetten.
(er heeft 1x meer dan een jaar tussen gezeten)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 08:54

Daar kun je volgens mij wel van uitgaan ja. Misschien even overleggen met je dierenarts want ik vind het niet netjes dat jij extra kosten moet maken door een slordigheid van hem of haar.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 09:32

Nou ik ben toen al pissig tegen ze geworden omdat ik nu 2 ochtende vrij heb moeten nemen voor de entingen en daar reageerde ze al op van nou mevrouw bij ons is niets van een afspraak bekend hoor....
:(

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:38

Ik zou ze toch nog een keer bellen als ik jou was en anders zijn er nog wel meer dierenartsen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:06

Wat vervelend dat het misgelopen is met het maken van de afspraak. Hierdoor heb je inderdaad een nieuwe basisenting nodig - hou er rekening mee met het maken van afspraken met je dierenarts hoe je de basisenting moet zetten: een paard mag in de week voor de wedstrijd niet geënt zijn.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 10:08

Ik zit in eens te denken eigenlijk ook wel slecht van de dierenarts dat hij me niet gewezen heeft op dat het langer nu dan een jaar geleden is en dit problemen geeft op wedstrijd. Of niet?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 10:11

Sandros schreef:
Ik zit in eens te denken eigenlijk ook wel slecht van de dierenarts dat hij me niet gewezen heeft op dat het langer nu dan een jaar geleden is en dit problemen geeft op wedstrijd. Of niet?

Dat is niet iets wat een dierenarts "moet" weten. Als je internationaal start (of nationaal op sommige wedstrijden in Duitsland), moet je zelfs 2x per jaar enten.

Op mijn oude stal werd altijd collectief geënt, maar dan moest ik ook altijd zelf opletten dat dit binnen een jaar gebeurde. Inmiddels sta ik ergens anders en maak ik ruim voor het jaar om is een afspraak met de dierenarts.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:42

Een dierenarts hoeft dat inderdaad niet te zeggen, maar de meeste dierenartsen zijn er wel van op de hoogte. Ik ken meerdere gevallen waarbij dierenartsen zelfs ongevraagd wat creatief met de datum omgaan als dat zo uitkomt. Hoewel het maar om een paar dagen gaat hoort dat natuurlijk niet zo, maar dat terzijde.

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:03

ik wil dit jaar ook meedoen met de kk, en zit ook een beetje met de enting.
mijn pony is namelijk zo ver in weet nog nooit geënt!

kan ik um nu nog wel laten enten zoals t hoort?

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 13:49

ja hoor, via je dierenarts een basis enting laten plaatsen en je mag gewoon gaan starten.
Even goed het aangeraden schema in de gaten houden dat de laatste enting optijd gegeven is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 15:31

Ja, betekent wel dat je niet eerder dan op z'n vroegst over ongeveer een maand na de eerste enting kunt starten. Tussen eerste en tweede enting moet nl minimaal 21 dagen zitten, en je mag niet binnen 7 dagen na die 2e enting starten. Dus als je al een wedstrijd in gedachten hebt, kijk dan of je die ruimte nog hebt.

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 16:47

oke, bedankt!

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 21:38

Stom stom stom. Ik zit zelf helemaal mis met het enten.
Ik dacht dat hij voor het laatst influeza had gehad maar dat had hij 3 maanden eerder gehad
begin oktober heeft hij iets van Rhem ofzo gehad. Ik heb alleen naar de laatste datum gekeken omdat
ze bij ons alleen tegen influenza geent worden. Maar ja oktober is dus weer langer dan 92 dagen geleden
of te wel als ik dit jaar nog mee wil doen moet ik hem nog 2 keer laten enten. Wedstrijd die ik in gedachten had is eind juni in Etten Leur. Dus ik denk dat ik dit jaar oversla in augustus laat enten en dan weer met de rest in oktober mee laat gaan. T is de laatste tijd al een gaan en komen geweest van de veearts.

Sandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 10:20

Meneer is nu netjes geent. Laat de kennismaken maar beginnen.
We willen gaan starten in Etten-Leur.
Ik zoek alleen nog iemand die misschien samen zou willen rijden. :o