Sinds kort ben ik begonnen met wat western te rijden.
Ik rij momenteel 3 Quarters voor iemand. Samen met hem willen we graag uiteindelijk weer wat wedstrijdjes mee rijden.
Maar daar nemen we ruim de tijd voor.
Ik ben ermee begonnen Eind november.
Deze foto's zijn genomen 11 Dec, ondertussen bijna 2 maand verder en 2 x per week lessen verder ziet het wel al ' ietsje' beter uit.
Voor dat ik commentaar krijg over het feit dat ik met 2 handen rij, en niet met losse teugel,
de eigenaar van de paarden wil graag dat ze ' dressuurmatig' gereden worden.
Hij wil ze graag een beetje met contact gereden hebben. Vooral Deze knappe dame is redelijk streng zadelmak gemaakt
en had nogal de neiging ( nogsteeds) om achter het bit te kruipen en volledig op de voorkant te vallen.
Nu zijn we wel zo ver dat ik haar eerst met losse teugel , erna een beetje terug met contact en dan weer los rijd.
Paardje is 4 jaar en met 3 zadelmak gemaakt
Punten voor op te letten :
- mijn handen
-mijn zit en benen , ik moest toen enorm wennen aan een 17 inch zitvlak . Ik heb zelf altijd engelse zadels gehad in 17 inch met heel veel steun.
Nu zit ik ineens helemaal los, en mijn zitvlak van het zadel is te groot voor me.
Maar er word aan gewerkt.
1) Stappen, een beetje op de voorkant, maar ik probeer haar dan uiteindelijk wel los te laten als ze zoekt en vraagt.

2) Drafje, ook weer wat te erg op de voorhand.

3) Drafje

4) Drafje

5) Drafje, hier mag mijn binnen hand iets rustiger. En mijn stoelzit is hier enorm extreem.

6) Galopje, is nog erg spannend voor haar, maar ook voor mij , omdat deze jonge merrie veel power heeft.

7) Effe lekker rollen.

Bedankt voor het kijken
Ps: Tips zijn zeker welkom! hoe meer hoe liever. Er is inderdaad nog super veel werk aan de winkel, maar ik doe enorm mijn best.
Commentaar is ook welkom , wel graag met uitleg erbij. Schreeuwen dat het niet uitziet od heb ik niets aan.
Ik zou mijn rijden graag verbeteren
dus rijtechnische tips bij de commentaar zou super zijn.Dankjewel!
!
Heb zelf gefokt en vind het nog steeds erg interessant.