9 maart Ysselsteyn (L)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

9 maart Ysselsteyn (L)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:46

wie gaan er naar IJsselstein en wat ga je doen (vrijwilligen / rijden klasse I of II)

wij zullen aanwezig zijn met in ieder geval 2 combinaties: Anne Marijn op super shet Dinky Toy en wie ik meeneem weet ik nog niet, maar in ieder geval wel een van de 3 musketiers *\o/*

Sok

Re: 9 maart IJsselstein (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 19:51

Ik wacht nog op een mailtje terug van Mark, maar ik hoop te gaan vrijwilligen en foto's te maken! :D

Naomi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 21:31

Hallo!
Ik lees hier al een tijdje mee. Ik ben Naomi, heb een 6 jarige grote fjordenruin genaamd Caya. Met hem rijd ik dressuur en veel buitenritten en oriëntatie ritten waar we veel lol aan beleven. Hij heeft een goede conditie en loopt met gemak langere ritten van 5 uur mee. Vandaar dat de endurance een beetje begon te kriebelen en ik me er de afgelopen tijd veel in heb verdiept. Dit jaar zou ik dan ook graag een kk willen starten, en indien dit bevalt misschien ook nog officieel.

Ysselsteyn is voor mij redelijk dichtbij, en ik wilde er al een toppic over starten, maar om het centraal te houden zal ik hier mijn berichtje plaatsen.
Wie is er bekend met deze rit? En kan je me er iets over vertellen (ondergrond, zwaarte etc). Zijn er ook nog mensen die een rij maatje voor Ysselsteyn zoeken?
Ik ben in endurance volledig nieuw, dus ook andere (Ysselsteyn) tips waar ik nou niet zo aan denk zijn welkom.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 09:06

De rit ging vorig jaar niet door en werd toen voor het eerst georganiseerd, dus over de wedstrijd kan niemand je wat vertellen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 10:52

Ik denk dat ik de 40km als (galop)training ga rijden voor een andere wedstrijd eind maart..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:33

Citaat:
Endurance 9 maart 2013: 20,5 – 30,5 – 41 – 61 – 81km
- Ongeveer 1km van de 30,5km route loopt langs een drukke verkeersweg, met een vrijliggend fietspad en een brede grasberm, verder loopt ong. 1km van de route over verharde weg met een smalle berm.
- Hoefbeslag wordt aangeraden: zeker na vorst of veel regenval kan het een zwaar parcours worden.

Rondom Ysselsteyn bestaat de ondergrond voornamelijk uit zandgrond, en er is van hoogteverschil nauwelijks sprake. Er wordt gereden door brede grasbermen, smalle bermen met grind of kiezel, zandwegen, halfverharde zandwegen, bospaden en harde gras(bos-)paden, plus enkele korte stukjes over verharde ondergrond.

Maar, zeker als er voorafgaand aan de wedstrijd veel regen valt, dan kan de route zeer zwaar worden door bijv. modder, oneffenheden en bijv. gladheid (op harde graspaden in het bos bijv.) met de daarbij behorende kans op struikelen, verstappen of uitglijden. Als er sprake zou zijn van een vorstperiode, dan zal het parcours uiteraard ook behoorlijk zwaar worden door de dan harde en gladde ondergrond. Mocht dit het geval zijn: pas dan uw snelheid en rijstijl hier op aan, of stop bijvoorbeeld eerder in de wedstrijd.

Naomi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:23

@ Hilli: Sorry haha! Dan is het inderdaad voor iedereen nieuw.

@WendyBZ: Dankjewel voor de info! Door de beschrijving krijg je toch een beetje een idee van de route.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 22:03

Kan iemand de link naar de wedstrijd geven... kan 'm niet meer vinden :o

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:57

Ysselsteyn staat ook bij mij op de planning, het wordt de start van onze endurancecarriere :D

Het is me niet helemaal duidelijk of er nu wel of niet een P/A in de klasse I is. Ik meen op de website van Ysselsteyn te hebben gelezen dat deze er wel is, maar ik kom hier op Bokt berichten tegen dat de regelementen in 2013 aangepast zijn en de P/A komt te vervallen.
Volgens mij is de website van Ysselsteyn uit de lucht, want ik krijg een foutmelding als ik hem (via google) probeer te openen.

Djilna

Re: 9 maart Ysselsteyn (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 09:58

P/A is er inderdaad uit. Maar de reglementen zijn verder nog niet bekend bij de leden en organisatoren dus daardoor is het soms wat lastig met info vanuit die organisaties. Maar ga er maar vanuit geen P/A :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 13:22

Ik ga klasse I starten hier (wat is dat lang geleden)..
Is een leuk rondje om te rijden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 19:20

ben echt zoooo blij dat de P/A er uit is, ben benieuwd op wat voor snelheid super Shet Dinky Toy dan gemiddeld zal zitten *\o/*

deelnemers van een endurance clinic zijn uiteraard, zoals beloofd, van harte welkom om met mij mee te rijden. wij zullen de 30,5km starten ;)

wel graag even van te voren wie er mee gaan, heb er nu al 2 mee in ieder geval :j gezellig *\%/*

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:53

Ik ben er bij als vrijwilliger en zal foto's maken ( als ze me op een gunstige plek neerzetten tenminste :D )

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 20:04

Attitude schreef:
Ik ben er bij als vrijwilliger en zal foto's maken ( als ze me op een gunstige plek neerzetten tenminste :D )

leuk leuk leuk *\%/*

zoals het er nu uit ziet zijn wij er met 2 combinaties: Anne Marijn op Dinky Toy (shetlander en start in het geel) en ik op AF Palmass (een van de musketiers en start ik in het Soul-Mate blauw) :#

dus graag foto's maken *-:)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:21

Weet iemand of er al een website is en zo ja, waar kan ik die vinden? :)

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:44

fury58

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:45

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:46

Ah ik wil heeeel erg graag komen maar helaas gaat het niet lukken in verband met vervoer vanuit het o zo mooie Rockanje haha ;(

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:25

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 19:47

aanpassing van mijn kant:

wij zullen op de 20,5km aan de start komend, dus deelnemers die deel hebben genomen aan een clinic van mij mogen met mij/ons meerijden :j niet vergeten zelf te melden op het inschrijfformulier *\o/*

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 20:54

Mag ik ook mee Donna als boots nog niet in vorm is?
Heb natuurlijk geen clinic bij jou gevolgd ;)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 21:18

Leonie_M schreef:
Mag ik ook mee Donna als boots nog niet in vorm is?
Heb natuurlijk geen clinic bij jou gevolgd ;)

hoezo is Boots nog niet in vorm, Isla zal toch wel in een klasse II mee willen rijden?

maar natuurlijk mag jij ook mee, gezellig *\o/*

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:27

Karrimh schreef:
aanpassing van mijn kant:

wij zullen op de 20,5km aan de start komend, dus deelnemers die deel hebben genomen aan een clinic van mij mogen met mij/ons meerijden :j niet vergeten zelf te melden op het inschrijfformulier *\o/*

Had me leuk geleken maar ik denk dat wij pas rond de zomer gaan starten ivm de blessure.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:36

Karrimh schreef:
Attitude schreef:

leuk leuk leuk *\%/*

zoals het er nu uit ziet zijn wij er met 2 combinaties: Anne Marijn op Dinky Toy (shetlander en start in het geel) en ik op AF Palmass (een van de musketiers en start ik in het Soul-Mate blauw) :#

dus graag foto's maken *-:)

Doe ik :D
Leuk Dinky Toy op de foto *\o/*

Graag startnummer vermelden dan kan ik jullie extra in de gaten houden :P

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 21:03

nou Dinky kun je niet echt missen hoor ^) zie je al van een km afstand := _O-