Helluw, Ik ben van plan om eens een western les te nemen. Ik heb altijd engels gereden, en ook heel veel ‘freestyle’ oftewel bitloos en bareback wat volgens mij meer in de buurt komt van western. Op die manege geven ze les in Trailclass, Reining en Western Pleasure. Wat zou het slimste zijn om mee te beginnen? Om zegmaar een idee te krijgen van western rijden?
Dat maakt niet uit. Ik heb ooit reining gekeken en was echt onder de indruk, dacht dat lukt mij nooit. Waar ik rijd zijn ze reining gericht en zo ben ik dus ook begonnen met reining. Maar het is echt niet zo dat je je eerste les volop gaat spinnen en stoppen en noem het maar hoor Dat gaat geleidelijk. Dus gewoon kijken wat je het meest aanspreekt
MarcR
Geplaatst: 16-01-13 08:15
Als nieuweling ga je nog geen specifieke discipline trainen je gaat eerst de basis leren : hoe zitten, waar staan de "knopje" en hoe gebruik je ze, enz. Veel plezier met je kennismaking maar let op .......western is verslavend
In het western wereldje is er grofweg een verdeling te maken tussen de mensen die western wedstrijd gericht rijden (daar is het lange teugeltje en keurig verzameld rondrijden het resultaat van lange en zware training) en de mensen die aan een lang teugeltje op een western zadel relaxed willen buiten rijden (waarbij bijv de verzameling niet zo belangrijk wordt gevonden). Waarbij de eerste groep nog wel eens wil roepen dat de tweede groep niks met western rijden te maken heeft..
Ieder zijn stijl zolang je maar met een gezond paard geniet van wat je doet.
MissFreubel
Geplaatst: 17-01-13 17:16
Er is nog een derde groep. De mensen die inderdaad hun paard aan een lange teugel laten lopen, niet aan verzameling werken, maar wel verwachten van hun paard dat ie presteerd in de wedstrijden. Ik ben van mening dat je vooral moet kijken wat bij je past qua stijl van training. Als je trainer heel fanatiek is en jij niet gaat dat botsen, maar andersom ook. Dus zoek op alle fronten naar iets wat zowel jou als je paard past. Qua stijl, trainingsmethode en trainer.