[WN] Showmanship ik ga het proberen maar..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Showmanship ik ga het proberen maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 12:48

waar moet ik mij op voorbereiden. Ik heb wel filmpjes gezien van showmanship en ook wel als onderdeel tijdens (WRAN) wedstrijden. Maar zelf heb ik er nooit wat mee gedaan omdat ik een echt trailmens ben.

Ik wil met mijn puppypaard van 3,5 dit jaar wat rustige wedstrijdervaring op doen doormiddel van showmanship. Ik krijg hier vandaag proff hulp bij voor de eerste keer. Ik wil met mijn pony in de L5 beginnen omdat hij echt nog groen als gras is. Uiterraad blijft het niet bij 1x begeleiding en zal dit nog wat vaker worden omdat ik las dat het echt de bedoeling is dat ik mijn paard correct show, recht op lopen/rennen geen onnatuurlijke prodentsmile, schoon en verzorgd voor komen.
Ik heb inmiddels een showhalster voor hem en heb een artikel gevonden waar in staat hoe hij perfect moet worden afgesteld :+ Ik denk dat ik oude showmanship proefjes ga zoeken als oefen materiaal maar waar moet ik verder nog bij stilstaan?! Ik ben namelijk vastberaden om het zo goed mogelijk te doen :o

XoNo

Re: Showmanship ik ga het proberen maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:02

Volgens mij ben je aardig op weg :) De rest kun je wel met je instructeur bespreken toch?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:10

XoNo schreef:
Volgens mij ben je aardig op weg :) De rest kun je wel met je instructeur bespreken toch?

Klopt maar ik heb een fjorden pony met lange manen die ik wil laten zitten, hoe kan ik hem het beste toilleteren bijvoorbeeld? Ik zie veel mensen die ministaartjes maken om de manen mooi plat te houden is hier een speciale verdeel kam voor ofzo :+ ? En ik neem aan dat als ik de lange haren rond zijn hoefjes netjes wegscheer en zijn baard onder bij zijn kaak dat dat voldoende is?

Ik zocht ook een Nederlands boek over showmanship maar daar kan ik niet vinden ;( De eerste keer ging goed volgens de begeleiding deed hij het heel netjes voor een eerste keer dus nu hard oefenen en hopen dat ik in die paar wedstrijden wat puntjes bij elkaar kan halen :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:28

Nou ben ik sowieso geen voorstander van lange manen, maar een fjord, waarvan de manen ook nog eens omhoog staan en veel stugger zijn, lijkt het mij een hele uitdaging om dat netjes te toiletteren zonder de schaar erlangs te halen :D Er zijn speciale kammen voor, eurohorse.nl verkocht ze destijds, geen idee of ze dat nog doen.

Verder staan er heel veel tips in het do's en don'ts topic op WN-EV wat betreft grooming.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 16:30

XoNo schreef:
Nou ben ik sowieso geen voorstander van lange manen, maar een fjord, waarvan de manen ook nog eens omhoog staan en veel stugger zijn, lijkt het mij een hele uitdaging om dat netjes te toiletteren zonder de schaar erlangs te halen :D Er zijn speciale kammen voor, eurohorse.nl verkocht ze destijds, geen idee of ze dat nog doen.

Verder staan er heel veel tips in het do's en don'ts topic op WN-EV wat betreft grooming.

Oke dan ga ik daar kijken :D Mijn fjord heeft de manen al wel zo lang dat ze niet meer omhoog staan hoor haha dat scheelt iig wat werk :+

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 19:58

Blon_D schreef:
omdat ik een echt trailmens ben. :o

Dan zou je natuurlijk daarnaast ook In Hand Trail kunnen starten 8-) . Is ook een onderdeel waarbij je nog niet hoeft te rijden en waarbij je wel heel veel ervaring op kunt doen.

Veel plezier met oefenen,

Erika

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 23:09

Laat je even weten wanneer en waar je start, dan komen we kijken :D

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 23:16

Erika_Z schreef:
Blon_D schreef:
omdat ik een echt trailmens ben. :o

Dan zou je natuurlijk daarnaast ook In Hand Trail kunnen starten 8-) . Is ook een onderdeel waarbij je nog niet hoeft te rijden en waarbij je wel heel veel ervaring op kunt doen.

Veel plezier met oefenen,

Erika

haha ja dat staat in de planning voor het moment dat de showmanship goed gaat!

Erika_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:31

Dan zou ik zeggen: kom aanstaande zaterdag (19 jan) alvast gezellig kijken bij de workshops In Hand Trail op The Mexican Ranch in Den Ham (ov.). De eerste workshop start om 11.30, de tweede om 14.00 en kijken is uiteraard gratis.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 17:39

Erika_Z schreef:
Dan zou ik zeggen: kom aanstaande zaterdag (19 jan) alvast gezellig kijken bij de workshops In Hand Trail op The Mexican Ranch in Den Ham (ov.). De eerste workshop start om 11.30, de tweede om 14.00 en kijken is uiteraard gratis.

Ow Leuk ik ga even kijken of dat gaat lukken!