[SGW] Sgw eerste keer help?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romyhorse6

Sgw eerste keer help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 21:18

Ik wil binnen kort SGW gaan doen met mijn paard, maar eerst wil ik een keer naar zoon terijn toe en les volgen?
Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik moet zoeken, ik woon in amstelveen dus liefste zo dicht bij mogelijk.
Iemand die mij kan helpen?

Annetje

Re: Sgw eerste keer help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:39

Hm.. ik heb niet echt het idee dat je weet waar je over praat. Heb je al een winstpunt in het springen? Als ik in je profiel kijk heb ik namelijk niet de indruk...
Misschien moet je eens in dit topic kijken: [SGW] Veelgestelde vragen over SGW

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:13

dijkgatsbos is zo'n terrein. en bij Manege in Leusden.

Winstpunt is helemaal niet nodig bij SGW, ik heb ook een keer meegedaan terwijl ik zelf nog nooit springles heb gehad maar wel vaak spring met mijn paard.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:32

fanessaa schreef:

Winstpunt is helemaal niet nodig bij SGW, ik heb ook een keer meegedaan terwijl ik zelf nog nooit springles heb gehad maar wel vaak spring met mijn paard.

Dan was het geen officiele SGW. Voordat je mee mag doen aan een officiele SGW wedstrijd, moet je eerst een winstpunt in de B springen hebben (en dus ook een winstpunt in de B dressuur).

Het lijkt mij verstandiger om voordat je gaat crossen op wedstrijden (of het nou officieel of officieus is), om eerst springles/crosstrainingen te gaan volgen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:34

fanessaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:47

hetismij schreef:
fanessaa schreef:

Dan was het geen officiele SGW. Voordat je mee mag doen aan een officiele SGW wedstrijd, moet je eerst een winstpunt in de B springen hebben (en dus ook een winstpunt in de B dressuur).

Het lijkt mij verstandiger om voordat je gaat crossen op wedstrijden (of het nou officieel of officieus is), om eerst springles/crosstrainingen te gaan volgen.

het is handig maar niet verplicht.
en voordat je mee doet krijg je daarvoor 1 uur cross les.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 16:55

Als je aan een oefencross wilt mee doen zou ik eerst springles volgen,dan crossles en dan pas je opgeven voor een oefencross.

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 17:05

Voor de B moet je wel winstpunt in B springen hebben voor de BB niet.
Zou eerst eens lekker gaan lessen.

Romyhorse6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 12:40

Ik bedoelde ook geen wedstrijden ik wil gewoon voor de lol doen, om te kijken of hij het leuk vind. Springen vind ie geweldig dus ik denk dat hij dit ook wel leuk vind, ik wil gewoon wat lesjes doen that's al.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:22

Dat haal ik toch niet uit je vraag. Misschien kun je wat duidelijker zijn in je posts? Als je zegt dat je SGW (Samen Gestelde Wedstrijden) wil gaan doen maar eerst een keer les wil volgen, dan ga ik er vanuit dat je dus een echte SGW-wedstrijd wil rijden.

Voor een keertje voor de lol heb je veel aan het bericht van Brechtje. De link met de eventingtereinen: https://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8 ... 864014&z=7
Je kunt ook de topics hier in de gaten houden en meedoen met een regiotraining, of misschien een andere les of clinic volgen die hier aangekondigd wordt.

Succes met zoeken :)

willempje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:30

je kan bij rob janssen inn hernen leuk lessen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:41

In voorhout worden in de zomer crosslessen gegeven (door oa Erik bos).
Dat is voor jou niet zo ver en wel erg leuk om te beginnen.