Vraagje aan de km vreters! N.a.v een artikel in paard en spo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andewi

Vraagje aan de km vreters! N.a.v een artikel in paard en spo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:33

Van het weekend heb ik de Paard en sport even door gebladerd, en daar stond een artikel in over iemand die endurance rijdt (weet zo even de naam niet meer )

Het geen wat ik mij afvraag en waar ik me zeer over verbaasde is dat er werd verteld dat je als endurance ruiter maximaal 1 of 2 wedstrijden per jaar rijdt (120 km)

is dit echt zo?

Evelijn

Re: Vraagje aan de km vreters! N.a.v een artikel in paard en spo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:39

Waarom verbaasd je dat zo. Ik rij geen endurance maar heb wel vaker gelezen dat je maar een paar grote wedstrijden per jaar rijdt. iig heel anders dan dressuur of springen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:40

Ja dat klopt.
Hoe hoger de afstand, hoe minder je er kunt rijden. Ik rij zelf (ook) internationaal 120 en 160ers en rij er inderdaad max 3 per jaar. De rest van de tijd ben je kwijt aan optrainen (voor) en rust (na).

Afstanden tot 80 a 100km kun je wel vaker starten, snelheid waar je mee rijdt speelt ook een rol trouwens. Hoe harder je rijdt, hoe zwaarder de inspanning voor het paard en hoe meer rust je nodig hebt als hersteltijd.

Dat stuk ging over Marijke met Eomer :D

Andewi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 11:47

Djilna schreef:
Ja dat klopt.
Hoe hoger de afstand, hoe minder je er kunt rijden. Ik rij zelf (ook) internationaal 120 en 160ers en rij er inderdaad max 3 per jaar. De rest van de tijd ben je kwijt aan optrainen (voor) en rust (na).

Afstanden tot 80 a 100km kun je wel vaker starten, snelheid waar je mee rijdt speelt ook een rol trouwens. Hoe harder je rijdt, hoe zwaarder de inspanning voor het paard en hoe meer rust je nodig hebt als hersteltijd.

Dat stuk ging over Marijke met Eomer :D

dankje voor je antwoord.
Heb ik weer wat geleerd vandaag :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 11:48

You're welcome ;)
Leuk dat je het stuk gelezen hebt :)

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 13:07

Dat klopt idd. Paarden hebben lange hersteltijd nodig.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:14

En zo'n wedstrijd kost wat om te deelnemen denk aan €1000 + aan totale kosten!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:18

Ja klopt := Ergens tussen de 800,- en 1000,- kom je minimaal wel uit met inschrijfgeld, VWA, KNHSkosten, brandstof, verblijf, enz. Alleen daarom al rij je er niet zoveel.. Of je moet sponsors hebben en die zijn er niet veel in de endurance :\

Nationaal kost minder, dan ben je ongeveer 70,- tot 100,- kwijt. Dat is afhankelijk van de afstand tot de wedstrijd en welke klasse je start.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:32

Karrimh had vorig jaar als alles goed was gegaan 3 grote CEI wedstrijden gelopen, maar hij was dan ook wel al een stukje verder / ouder

april CEI*** 160km Duitsland
mei CEI** 120km Nederland
aug CEI**** 160km WK Euston Park (GB)

alle kosten bij elkaar is inderdaad ook een hoop en dan heb je nog niet eens de kosten van een FEI paspoort en CEI is tevens een wedstrijd waar je 3 dagen naar toe MOET en dus ook meer kosten heb, voor jezelf maar ook voor je team