Dressuur starten vanuit de Endurance vereniging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PreHungaro

Dressuur starten vanuit de Endurance vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 14:57

Goedenavond bokkers,
weer een vraag waar ik helaas het antwoord nog niet op heb gevonden.
de KNHS hiervoor gemaild maar die antwoorden niet....

Is het mogelijk om dressuur te starten wanneer je enkel bent aangesloten bij de endurance vereniging en daarvoor dus uitkomt?
Ik heb wel gewoon een startkaart voor dressuur...

Anders moet ik namelijk lid worden van 2 verenigingen om zowel endurance als dressuur te starten.
Om endurance te starten ben je namelijk verplicht lid te worden van de endurance vereniging.

alvast bedankt!
gr. Sanne

Hilli

Re: Dressuur starten vanuit de Endurance vereniging

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:15

Nee, met een lidmaatschap van de Endurancevereniging kun je geen dressuur starten (of welke andere discipline dan ook). Je zal dus ook van een (papieren) rijvereniging lid moeten zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:17

Hilli schreef:
Nee, met een lidmaatschap van de Endurancevereniging kun je geen dressuur starten (of welke andere discipline dan ook). Je zal dus ook van een (papieren) rijvereniging lid moeten zijn.

Net zo goed als dat je als dressuur ruiter lid bent van rijvereniging, dus lid moet worden van de endurance vereniging, geldt dat dus andersom ook.
Eigenlijk wel apart.... hmmmm...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:23

keeyzie schreef:
Goedenavond bokkers,
weer een vraag waar ik helaas het antwoord nog niet op heb gevonden.
de KNHS hiervoor gemaild maar die antwoorden niet....

Is het mogelijk om dressuur te starten wanneer je enkel bent aangesloten bij de endurance vereniging en daarvoor dus uitkomt?
Ik heb wel gewoon een startkaart voor dressuur...

Anders moet ik namelijk lid worden van 2 verenigingen om zowel endurance als dressuur te starten.
Om endurance te starten ben je namelijk verplicht lid te worden van de endurance vereniging.

alvast bedankt!
gr. Sanne

Wanneer heb je de KNHS gemaild dan? Ze zijn namelijk vanaf maandag gesloten. Als je gisteren of vrijdag gemaild hebt, zul je nog even op een antwoord moeten wachten...

Je schrijft dat je wel een startkaart voor de dressuur hebt, is dat met hetzelfde paard of met een ander paard? Als het metzelfde paard is, snap ik je vraag niet helemaal, dan is er toch niets aan de hand?

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:16

Als ze met hetzelfde paard ook endurance wil starten, moet ze nog wel lid worden van de endurance vereniging. Anders mag ze alleen in de impuls klasse starten.

Dus met andere woorden, als je met een paard dressuur én endurance wil starten, moet je aangesloten zijn bij een rijvereniging en bij de endurance vereniging. Met je reguliere startpas mag je dan ook endurance starten.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 22:07

Dan is het duidelijk bedankt :) vind het zo jammer dat dat allemaal zo omslachtig moet...
Heb altijd een startkaart voor de dressuur gehad maar vorig jaar alleen endurance gestart.
Nu wil ik ook weer dressuur starten vandaar mijn vraag, anders had ik niet opnieuw lid hoeven worden bij een rijvereniging. Gaat dan stiekem best veel geld zitten in een jaartje wedstrijden rijden :(

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 22:08

En lees nu ook dat je voor 30 november had moeten opzeggen :)
dat wordt dus of nog een jaartje endurance starten, of beide :P gaat druk worden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 07:45

Er zijn rijverenigingen die laag lidmaatschapsgeld hebben, bijvoorbeeld verenigingen die verbonden zijn aan een manege en geen eigen accommodatie hebben. Daar mag je dan ook niet vrijrijden, maar je hebt wel voor minder geld een lidmaatschap.