thesis onderwerp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vilana

thesis onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:53

Dag allemaal,

Ik ben een student pedagogische wetenschappen Orthopedagogie. Ik zit nu in mijn eerste master jaar en moet tegen 14/12 een voorstel doen voor een thesis onderwerp.
Ik zelf ben heel erg geinterreseerd in therapeutisch paardrijden/hippotherapie en wil mijn thesis hier erg graag over maken!

Vandaag was ik al bij een prof geweest om een voorstel te bespreken, ik had graag gewerkt rond sensorische integratie problemen en hippotherapie. Helaas ziet hij dit voorstel helemaal niet zitten. Hij heeft dan een tegen voorstel gedaan, maar dat zie ik dan weer minder zitten :D. Hij zou een onderzoek voeren met happiness schalen, hij zou het verschil tussen geluk voor de therapie en onmiddellijk na de therapie willen meten, om ze te kijken welke invloed hippotherapie heeft op het geluk ervaringen van personen met een beperking.

Ik ben dus verder opzoek gegaan naar mogelijke onderzoeks onderwerpen, zo dacht ik nog aan een belevingsonderzoek bij personen die aan huifbedrijden doen.

Maar verder ben ik nog zoekende naar mogelijke onderwerpen. Ik zou graag iets onderzoeken wat ook werkelijk toepasbaar/bruikbaar is in de praktijk!

Als jullie nog ideeën hebben hoor ik het graag!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 15:39

onderdeel van de these is het opstellen van een onderzoeksvraag (en dus onderwerp) en is iets dat je zelf moet doen en moet leren.
Dus gewoon lekker zelf ideeën opschrijven en de literatuur even induiken.

Revanches

Re: thesis onderwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:52

Huiswerkopdrachten zijn niet toegestaan, daarom hier een slotje.