[WN] Far Ute Fantasy @ work!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneG

Far Ute Fantasy @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:19

4 jarige APHA dekhengst Far Ute Fantasy aan het werk (ook oudere foto's)
Ik rijd hem nu een jaar waarvan nu een half jaar serieus western.
Heb hiervoor alleen maar dressuur gereden tot ik hem ging rijden :)
Ik krijg nu ook al een aantal maanden les met hem

Afbeelding
netjes stappen
Afbeelding

Afbeelding
Hij galopeert omhoog aan en gooit hoog op (voornamelijk door het mulle zand)
ik moet rechterop gaan zitten maar ik ga steeds in de bochten zo zitten :p
Afbeelding

Dinsdag volgen nieuwere foto's inmiddels gaat achterwaarts en side step ook perfect :)

troi

Re: Far Ute Fantasy @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:26

Prachtig paard! Qua rijden zit er duidelijk nog veel werk in maar zo te zien hebben jullie er veel plezier in!

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 20:27

troi schreef:
Prachtig paard! Qua rijden zit er duidelijk nog veel werk in maar zo te zien hebben jullie er veel plezier in!

Er zit sowieso nog heel veel werk in (vooral in mij) maar ik rij nog maar een half jaartje western en deze winter zien we vele lessen tegemoet en wie weet starten we in de hunting of pleasure als ik 18 ben :)
We hebben er inderdaad heel veel plezier in! Is altijd super om hem te rijden en eigenlijk nooit downs gehad alleen maar ups, hij leert supersnel en wil ook graag leren van z'n trainster :)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:28

Wat gaaf! Prachtig paard en ik vind jullie een superleuke combinatie :j Succes met je lessen! Ben benieuwd naar meer topics van jullie!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:27

sorry maar waarom is dit een dekhengst?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:29

Praktisch gezien om de simpele reden dat mensen voor zijn veulens willen betalen :P

Maar ik zou ook zeker in de verleiding komen omdat hij prachtig is, volgens de verhalen een top karakter heeft (ken hem zelf niet) en in de halter netjes heeft gescoord...

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:36

het feit dat iets hengst is maakt het geen geschikte dekhengst... helaas is dat vaak het probleem binnen de paint fok (heeft kleur + ballen = dekhengst).
maargoed, sorry ik ga offtopic.
heeft hij in NL in de halter gescoord (met 3 deelnemers...) of is hij bv naar EK paints geweest en is daar grand champion geworden?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 14:46

Wat een onzin. Geschiktheid hangt af van je doel. Nee hij zal vast niet geschikt zijn voor hen die een reining wereld kampioen willen fokken (dan blijven er sowieso maar weinig hengsten over..) maar vermoedelijk zeer geschikt zijn voor hen die een lieve mooierd willen fokken. En die doelgroep is verreweg het grootste in NL vermoed ik. Maw hij is juist een veel geschiktere dekhengst dan een hete wedstrijd hengst voor de gemiddelde NL ruiter.

Hij is trouwens op een EK kampioen westerriding geworden volgens de website (http://www.paints-quarters.nl/far-ute-fantasy/).

Maar goed, deze discussie gaat idd nogal off topic.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:16

leuk voor hobby fokkers ofwel vermeerderaars dus waarvan er al ontelbaar veel rond lopen.......

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:23

Ik ken de hengstenhouder en het paard en ik kan je zeggen dat zijn nakomelingen tot ver over de landsgrenzen snel en zeer goed verkocht worden. Misschien kunnen de azijnpissers nu ophouden met dit topic te verpesten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 17:26

Leuk paard hoor!!
Ga je vast veel plezier van hebben :)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 18:22

quarterH schreef:
het feit dat iets hengst is maakt het geen geschikte dekhengst... helaas is dat vaak het probleem binnen de paint fok (heeft kleur + ballen = dekhengst).
maargoed, sorry ik ga offtopic.
heeft hij in NL in de halter gescoord (met 3 deelnemers...) of is hij bv naar EK paints geweest en is daar grand champion geworden?

Eerste prijs 3years old stallions geworden op EK 2011 in Kreuth en 2e bij All age stallions ;)
Ook nederlands kampioen als 2 en 3 jarige in de halter
Heeft al meer dan 20 nakomelingen

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 18:24

rapido schreef:
leuk voor hobby fokkers ofwel vermeerderaars dus waarvan er al ontelbaar veel rond lopen.......

Enig verstand van westernfokkerij? Graag erbuiten houden als je hier niets vanaf weet ;) het is niet een of andere pinto maar een APHA dekhengst met bewezen bloedlijnen...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:51

Ja, rapido wat heb jij nou in hemelsnaam verstand van western :').

Overigens veel nakomelingen zegt niet dat het een goede dekhengst is. Er is een paintfokkerij, waarvan ik de naam niet zal noemen, die zeer veel fokt met hele middelmatige paarden.

Dat wil ik trouwens niet van Far Ute zeggen. Ik denk dat dit paard eerder hier op de foto's niet zo goed uit de verf komt. Ook dit soort teksten: "Hij galopeert omhoog aan en gooit hoog op (voornamelijk door het mulle zand)" zijn niet de dingen die mensen willen lezen over een dekhengst. Niks ten nadele van TS, maar dit zijn niet de mooie foto's die mensen graag zien bij een dekhengst. Vandaar ook de mixed reacties.

Afbeelding
Dit geeft wellicht een wat beter beeld.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 18:54

Op die foto ziet hij er heel anders uit en ook anders bespierd. (Wat hem nog geen goede dekhengst maakt imo maar wel een mooier/correcter paard)

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-12 19:42

HumbleTalent schreef:

Overigens veel nakomelingen zegt niet dat het een goede dekhengst is. Er is een paintfokkerij, waarvan ik de naam niet zal noemen, die zeer veel fokt met hele middelmatige paarden.

'....' zijn niet de dingen die mensen willen lezen over een dekhengst. Niks ten nadele van TS, maar dit zijn niet de mooie foto's die mensen graag zien bij een dekhengst..

Weet precies welke fokkerij je bedoelt :')

Ik zou niet weten hoe ik de meest voordelige rijfoto's kan plaatsen het is ook nooit goed :(
Wordt denk ik m'n laatste westerntopic hier; straks krijgt de fokker (die een goede vriend van me is) hier negatief commentaar op en dat is het laatste wat ik wil....

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:24

Je rijdt ook nog niet zo lang western, dus het is niet gek dat je nog geen perfecte (dekhengst material) foto's kan laten zien. Wat je misschien wel even moet peilen bij de fokker is hoe hij het ziet dat je deze foto's van zijn dekhengst plaatst.

Ik denk overigens dat de geïnteresseerden in een type paard als Far Ute Fantasy niet zo afgeleid raken door jouw topics of überhaupt zitten te wachten op perfecte foto's.

Yooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:43

Waar en bij wie heb je les Daphne?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:41

Mijn god zeg, wat staat er weer flauw gezeur tussen..... :roll:

Ik vind het leuke foto's.
Tuurlijk issie niet in showconditie maar dat hoeft toch ook niet altijd?
Er is duidelijk nog veel werk aan de winkel, maar gelukkig is paardrijden meestal work in progress ;)

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 01:45

gelukkig bestaat er ook nog een dekhengst die 100% klinisch en rontgenlogisch is goed gekeurd en op alle voorkomen ziektes gekeurd zie de site!
en uiteraard een hengst met een gouden karakter

tevens heeft sarah de weerd hem een seizoen getraind vd halter

ik ken zijn vader switchts tripple play

ik ken zijn moeder far ute domino
ken zijn moeder zijn moeder far ute siera

hij is super gefokt met super karakter

dus echt geen rotzooi
heb zelf ook een nakomeling van hem gefokt een topper met fijn karakter

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:34

HumbleTalent schreef:

Like!! hihihi

Nee flauw, het jammere van veel mooie, goede (dek) hengsten is dat ze vaak na een tijdje uit de picture verdwijnen of liever gezegd uit de mode raken.

En neen ik zeg nergens dat het rotzooi is! Deze hengsten mogen vaak alles dekken wat los en vast zit en daar bedoel ik dus de vermeerderaars mee die geen enkele toegevoegde waarde aan de kwaliteit van goed gefokte paarden geven (want wat boeit die kreupele merrie nu!?) en daar zijn er dus zo veel van (helaas!)

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:21

rapido schreef:
HumbleTalent schreef:

Like!! hihihi

Nee flauw, het jammere van veel mooie, goede (dek) hengsten is dat ze vaak na een tijdje uit de picture verdwijnen of liever gezegd uit de mode raken.

En neen ik zeg nergens dat het rotzooi is! Deze hengsten mogen vaak alles dekken wat los en vast zit en daar bedoel ik dus de vermeerderaars mee die geen enkele toegevoegde waarde aan de kwaliteit van goed gefokte paarden geven (want wat boeit die kreupele merrie nu!?) en daar zijn er dus zo veel van (helaas!)

Ik snap wel wat je bedoeld, mensen die graag een hengst willen en ermee gaan fokken omdat het 'leuk'is en 'geld' oplevert.
Ik denk echter niet dat je dit over dit specifieke paard moet zeggen..
Far ute is volgens mij een paard met een goed stamboek, ziektevrij en de eigenaren en fokkers denken wel degelijk na over wie ze laten dekken. Je gaat niet zomaar een x aantal centjes neertellen voor een paard waarvan je niet weet hoe de nakomelingen worden. En ook al dekt hij jan en alleman en krijgt daar geld voor, dan is toch niet de fokker/ eigenaar daar de schuldige van? Degene die er voor kiest om haar merrie door die hengst te laten dekken wel...

( als ik je verhaal begrijp)
Echter is dat allemaal off topic.. Ik vind het een mooie hengst en ook al ziet er er misschien niet helemaal perfect uit TS, als mensen echt geintresseerd zijn in hem als dekhengst, zijn die paar foto's echt niet het enige waar ze naar gaan kijken en hem afwijzen.. Mochten ze dat wel doen, vind ik dat ze geen echte interesse hadden :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:08

Wauw, gaaf paard!

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 21:10

leuk paardje zeg! gaaf, western rijden!