Paardrijden en Diabetes, wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa99

Paardrijden en Diabetes, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 22:02

Hallo allemaal,

Ik ben een meisje van 13 jaar en rijd al ongeveer 4 jaar, bij mij is iets langer als een maand geleden diabetes ontdekt, nou heeft bijna heel de familie het dus ik ben wel bekend. Maarja ik ben toch de enigste uit onze familie die met diabetes paardrijd..

Nou is mijn vraag zijn er meerdere mensen hier op bokt die diabetes hebben en wat is jullie ervaring met het paardrijden, wat is er voor jullie veranderd, waar letten jullie op tijdens het rijden, hebben jullie al vaak dagen gehad dat het even tegen zat, en mijn grootste vraag hebben jullie een pompje of spuiten jullie?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd en ik wil graag ervaringen delen.

Ik zelf spuit 4 keer per dag, en prik voor het eten. Doordat eigenlijk iedereen uit onze familie wel een vorm van diabetes heeft kwam het voor mij niet zo hard aan, we zaten er eerlijk gezegd op te wachten...
Met paardrijden is er bij mij het een en het ander wel veranderd, ik moet altijd voordat ik ga rijden een prikken om te kijken hoe hoog mijn bloedsuiker is, ik moet goed naar mijn lichaam luisteren en zodra ik me niet lekker voel prikken natuurlijk is dit redelijk moeilijk zeker als je net met iets hartstikke leuks bezig bent, ik heb dit een keer meegemaakt tot nu toe en ik vond het heel vervelend om toen te moeten stoppen, ik vond het ook jammer dat ik het plezier voor de rest van de groep deels verpest. En ik heb afgelopen woensdag nog even een dipje gehad, ik was redelijk boos en dat ook nog eens in combinatie met de pubertijd := het zat allemaal even niet mee, en had gewoon echt totaal geen zin om te gaan rijden, ik ben toch maar gegaan maar ik kan niet zeggen dat ik met heel veel plezier op mijn paard zat zeker niet in het begin.

En ik heb eigenlijk ook een vraag meer voor mezelf; zijn er ook speciale ponykampen voor kinderen van mijn leeftijd met diabetes?

Groetjes Lisa

Truf

Re: Paardrijden en Diabetes, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 22:39

nickyforever

Re: Paardrijden en Diabetes, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 16:52

Hoi,

Mijn zoon Danny is 12 en rijdt ook paard hij heeft wedstrijden gereden tot het L2 toen is hij gestopt niet vanwege de diabetes hoor.
Maar hij heeft eigenlijk weinig tot geen last gehad van zijn diabetes tijdens het rijden.
Hij heeft een insuline pomp en dat gaat goed.
Hij rijdt nu alleen nog maar recreatief lekker in het bos en zo.

Lisa99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 07:30

nickyforever schreef:
Hoi,

Mijn zoon Danny is 12 en rijdt ook paard hij heeft wedstrijden gereden tot het L2 toen is hij gestopt niet vanwege de diabetes hoor.
Maar hij heeft eigenlijk weinig tot geen last gehad van zijn diabetes tijdens het rijden.
Hij heeft een insuline pomp en dat gaat goed.
Hij rijdt nu alleen nog maar recreatief lekker in het bos en zo.

Oké en heeft hij eerst ook nog gespoten of heeft hij altijd al een pomp gehad?