[SGW] Crossbeschermers (groot / klein)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaKa

Crossbeschermers (groot / klein)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-12 19:29

Beste bokkers!

Ik heb crossbeschermers van Eskadron (cross country, flex soft, ludger Beerbaum). Vind ze echt super fijn maar helaas passen ze niet bij mijn jonge paard. Ik heb een paard van rond de 1.60m en daar passen ze perfect bij, maar mijn jonge paard is ruim 1.70m en bij haar zijn ze gewoon te klein (terwijl ze andere full beschermers wel past).

Het is maat full.

Hebben jullie hier ervaring mee? Dat crossbeschermers groot of klein vallen?

Verder ben ik natuurlijk benieuwd welke groot vallen, want wil graag beschermers die wel passen! Vind het echt super jammer dat de eskadrons niet passen, want ben er echt wel heel blij mee.

Let me know!!

Dav

Re: Crossbeschermers (groot / klein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:33

Ik heb nu deze beschermers
[SGW] Is dit goeie bescherming?
En ik was verbaasd dat ik voor m'n paard geen Full nodig had! :oo

Ik heb de lengte van haar onderbeen opgemeten en met de webwinkel gemaild welke maat haar zou passen en zo tot aankoop gekomen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:43

Ik heb Styles, wel heel duur maar wel goed :j

Je moet het geld er alleen maar net voor hebben.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:50

Eh niet onaardig bedoeld, maar de "Eskadron Cross-country" waar jij het over hebt zijn gewoon peesbeschermers met een drukknopje :+ .
Nou moet iedereen voor zichzelf bepalen waarmee hij/zij rijdt, maar als je al wat hoger rijd met je oudere paard zou ik je aanraden om ook daarvoor echte crossbeschermers aan te schaffen, die ook de voorkant van het been beschermen.

Een zeer aan te raden model en nog een van de goedkopere ook is de Woofwear Ultra boots.

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 11:36

Dank voor jullie antwoorden!

Die Daf aangeeft vallen dus redelijk groot. Weet iemand welke nog meer?

En Eef_Bam, de cross country zijn wel speciaal ontwikkeld voor de eventing. Er zit voor wel bescherming aan (ze zitten daardoor wel helemaal rondom gesloten). Kijk maar eens goed op de foto's via google afbeeldingen. Ik ga die Woofwear Ultra boots eens opzoeken. Vallen deze ruim, weet je dat?

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:36

De beschermers die jij bedoelt zijn toch niet anders dan "gewone" peesbeschermers behalve dat ze aan de voorkant ook dicht zijn met neopreen? Echte crossbeschermers hebben een harde plaat aan de achterkant (bij de voorbenen, bij de achterbenen aan de voorkant) die de pezen nog beter beschermen dan een gewone peesbeschermer.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:04

http://www.dekroo.nl/webwinkel/beenbesc ... hermer.htm

Deze bedoel je?
Dat zijn geen 'echte' crossbeschermers, dat is wat Eef_Bam bedoeld. Komt vaker voor dat merken een cross country variant aanmaken en mensen denken dat dit crossbeschermers zijn. Deze hebben geen harde (carbon) plaat zoals bijv. styles wel hebben.
Je kan heel goed kijken op de foto maar dan zie je nog niets. Als je echte crossbeschermers wilt zal ik als ik jou was gaan kijken op de site van Canter Equipment of eventingshop, daar staan de echte. Die zijn ook wel wat duurder, maar bieden meer bescherming.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:47

Style valt wat ruimer. En heeft tot nu toe bij al mijn paarden goed gepast.

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:51

Ik heb ook styles, mijn kwpn'er van 1.65 heeft maat Cob. Ze vallen best ruim dus! Ik zou niet voor de Eskadrons gaan. Spaar gewoon nog even door!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:39

Dit zijn goede cross beschermers. Eigenlijk bieden ze niet veel meer bescherming dan gewone peesbeschermers.
Spaar verder en koop meteen wat goeds.
Ik heb zelf styles. In maatje M zowel voor en achter.
En mijn paardje is 1.60. Normaal van peesbeschermens pony/cob. Maar past full nooit!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:43

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 23:59

De eerste styles hebben overigens ook niet rondom carbon stroken. En dalmar is wat minder geschikt voot paarden met een erg gevoelige huid. Verder vind ik styles iets groter dan dalmar vallen en valt een full dalmar als een gewone full br peesbeschermer ongeveer.
Ben zelf nog steeds wel fan van dalmar, maar mijn merrie vond ze niet zo leuk. Nu loopt de ruin daar dus mee rond en heb ik styles aangeschaft voor de merrie.

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-12 09:17

Thnx voor jullie berichtjes! Ik ben alweer een heel stuk wijzer! En ga ik even rondkijken naar goede bescherming.

Verdere reacties en ervaringen blijven uiteraard welkom!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:58

De Woofwear heb ik in M en daarvoor achter in de L gehad, mij grote paard met normale benen, die full van normale peesbeschermers (BR/Eskadron) precies past past precies in de M, L was voor hem net iets te groot dus daar zou ik naar kijken voor je jonkie.

mariieke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 14:29

Ik heb toen voor mijn ruin van 1.63 hoog gekeken omdat hij ook moeilijke maat heeft, maar de beschermers van Dalmar en NEW pastte hem het best.
Ook zijn de rondom met carbon beschermd en licht in het gewicht ook met water. Ik vind de Dalmar erg fijn ook kwa sluitingen.

willempje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:38

welke eventing peesbeschermers zijn geschikt voor een d-pony?